'מזרחי טפחות' ו-yes רוצים שנעשה שינוי: הם מסבירים למה?
מזרחי טפחות עוברים, ו-yes עושים שינוי: 2 פרסומות מוכרות לנו מוצר זהה: העת לעבור שינוי. שתיהן מדברות על הפחד משינוי שהוא הגנתי ולא פרודוקטיבי. שתיהן מציעות לנו להתנער מהפחד הזה ולהודות בכך שעלינו לצאת מאזור הנוחות - ולבצע את השינוי. האחת היא פרסומת לבנק מזרחי טפחות והאחרת היא פרסומת ל-yes.
דביר, גיבור עוברי הבנקים, מתעורר בבוקר לאור הפצרותיו של רמבו הכלב שלו. זה בדיוק הרגע לעשות את השינוי. למעשה דביר כבר עשה את השינוי בסרט הראשון, כשהוא הודיע לכל עם ישראל שהוא עוזב את הבנק שלו ועובר למזרחי. כבר אז, הרבה לפני שהמזרחי השיק את הבנקאות ההיברידית (מה זה?), היה ברור שהאומץ לעשות שינוי שקשה לנו לעשות - הינו אחד מהדגלים של הבנק הזה.
דביר ורמבו יוצאים למסע
הרבה אחרי שמזרחי טפחות נכנס לעובי הקורה והסביר לכולנו מדוע עלינו לעבור אליו, הוא חוזר ומניף מחדש את סיסמת המהפיכה, ומבקש לחרוט את רוח השינוי על לב האומה תוך שהוא מכריז על תחרות סיסמאות - שינוי, מדן ועל אילת. באחד ממשפטיו ניכר שדביר מתקנא במקצת בלא אחר מאשר גולן טלקום שהודיע בנוסח מחוספס וקלישאתי "אל תהיו פראיירים" - וישר מיהרנו, חלק משמעותי מאיתנו, לנטוש את המפעיל הוותיק לטובתו. אז דביר חושב שהסיבה שאת הבנק כה קשה לנו לעזוב זו בושה וחרפה והוא מכנה זאת "כניעה", והיה רוצה שנשתחרר ממנה ושנעבר כבר למזרחי...
תחרות הסטיקרים אמורה לשכנע אותנו שצריך לעבור בנק ודביר יוצא לדרך עם אופנוע, כלב, מזרן וגלגל הצלה כדי לשחרר אותנו מהבנקים שלנו. אני מקוה רק שהפעילות שלו מספיק ממוקדת כדי לא להעיר מכניעתם ותנומתם את לקוחות מזרחי טפחות בכבודם ובעצמם...הוא פשוט לא מסביר לנו מדוע עלינו לעזוב את "הבנק שלנו"...
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סרט של yes כמו שאנחנו מכירים
ברוח דומה מטיפה לנו ג'וליה לואי דרייפוס, הפרזנטורית העדכנית של yes, כי ישנם רגעים בחיים שיש להודות בכך שעלינו לעשות שינוי. בדומה לדביר מציגה הגיבורה את הפיתוי הגלום בלא לעשות שינוי, ואת הנחמה שבהכחשה, במרירות ובכעס - תגובות שנועדו למנוע מאיתנו את הקשר עם המציאות.
והמציאות אינה אלא הכתובת על הקיר כי עלינו לעשות את השינוי כאן ועכשיו. השינוי, בדומה למזרחי טפחות, פירושו לעזוב את הפלטפורמה ה"אחרת" (בואו נתרכז ונחשוב איזו פלטפורמה אחרת יש לנו בישראל...) ולעבור ל yes. הסיבה היא כמובן חוויה חזקה יותר שנפיק מהסדרות הטובות בעולם שניתן לצפות בהן. הסיבה השניה: זהו סרט של yes כמו שאנחנו מכירים שאמור להזכיר לנו את נרטיב המותג.
המותג yes, כאמור, דוגל בחווית האסקפיזם הטוטאלי שטלוויזיה טובה מעניקה לצופה. בדיוק בגלל חוויה זו - כל יתרון מוצרי של החברה יועבר דרך "סרט" עלילתי שמדמה אותו, ולא דרך הסבר רציונאלי חלילה. אז אפילו כשמדובר במבצע הצטרפות פשוט ובסיסי - הופך רעיון המעבר לyes לדראמה קומית שנראית בעצמה קצת כמו פרומו לסיינפלד או ל- Veep.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
לסיכום : שני הקליפים לא מסבירים באמת מדוע עלינו לעבור למותג אותו הם מייצגים. שניהם נשענים על השפה והפרזנטורים והחיבור הרגשי שכבר נוצר כלפי המותג, ושניהם מוכרים את ערך השינוי כאילו היה עוד אחד ממוצרי הדגל של הביזנס. אם כל מה שלמדנו עד כה על האופן שבו עובד עולם הסמלים על התת מודע נכון - שניהם אמורים לייצר תוצאות. מעניין לבדוק את נתחי השוק בעוד 3 חודשים.
- 5.ליצן הגדר 26/06/2013 11:30הגב לתגובה זווזה סופי!
- 4.אייל 26/06/2013 00:58הגב לתגובה זו"אם כל מה שלמדנו עד כה על האופן שבו עובד עולם הסמלים על התת מודע נכון". עטרה היקרה העולם השתנה, הצרכנים השתנו אבל את (וכנראה שרוב משרדי הפרסום בישראל) נשארו מאחור. היכולת לחדור לתת מודע של הצרכן בשנת 2013 לא דומה למה שהיה לפני עשר שנים ופחות. צרכנים (עדיין לא כולם אבל זה רק יילך ויגבר) מפתחים מחסומים מול כל דבר שנראה להם כמו פרסומת וכדי לחדור מחסומים אלו צריך הרבה יותר ממה שהיה צריך בעבר. שתי הפרסומות פתטיות, שתי הפרסומות לא עושות את העבודה, שתי הפרסומות מבזבזות כסף ללקוח ומכניסות כסף למשרד הפרסום. ושני המקרים ישנן אלטרנטיבות טובות יותר
- 3.רמון 25/06/2013 14:02הגב לתגובה זוHOT ולא נוסיף מילה
- 2.גל 25/06/2013 13:40הגב לתגובה זווזאת מכמה טעמים: 1. משווקים לנו את רעיון השינוי כאילו מדובר בערך מקודש בפני עצמו. הבנק לא מסביר מה היתרונות שלו על פני בנקים אחרים (ובתכל'ס, כולם אותו דבר) 2. האם נגמר תקציב הקריאייטיב של מזרחי-טפחות? האם הצופים הם אלה שצריכים לייצר סיסמאות עבור הבנק? 3. הפרסומת מופרכת. אם בסידרת הפרסומות הראשונה דביר נראה כמו אדם מהיישוב בסיטואציות הגיוניות, הרי שבפרסומות הללו חל ניתוק מוחלט מהמציאות (אדם מהיישוב, אפילו אם הוא לקוח מרוצה של הבנק, לא יוצא על דעת עצמו לאתר לקוחות של בנקים אחרים שטרם החליטו לעבור בנק; הפרסומת מציגה את אלה שלא עוברים כמיעוט משונה, ואילו במציאות הם 99.9% מהציבור)
- אשדודי 30/06/2013 10:38הגב לתגובה זואיך תפרסם מוצר שלא מחזיק ביתרון תחרותי אמיתי ובעל ערך לצרכן? זה בדיוק מה שעשו שם.
- לירן 25/06/2013 23:49הגב לתגובה זויש לקמפיין הזה מחשבה מאחוריו, איזשהו חוט מקשר שמחבר את הכול יחד... והם מתמקדים בשינוי שהוא נכון. אמנם לא תמיד, אבל רוב האנשים נשארים בבנק, בקופת חולים, בחברת סלולר, כי נוח להם ואין להם כוח לעזוב מאשר בגלל שזאת באמת האופציה הכי טובה... ובדיוק על זה זה משחק. שתבדוק את האופציה של טפחות.
- 1.אלי 25/06/2013 13:24הגב לתגובה זוהשתנו אולי בפרומיל בעשור האחרון, עם כל המיליונים שהבנקים שופכים על שיווק ופרסום.
- מזרחי טפחות הבנק הצומח כבר שנים (ל"ת)דודו 30/06/2013 10:39הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
