ניתוח קמפיין

במקום ללכת קדימה - טבע נאות הלכה אחורה לשלולית הצפופה של ה"פשטות"

את הרעיון של "את הכי יפה כשנוח לך" אפשר לספר בהמון צורות, אבל הסרטון האחרון הולך אחורה לעולם חבוט. עטרה בילר על נוחות שהלכה לאיבוד
עטרה בילר | (7)

בשורה התחתונה: טבע נאות, במקום ללכת קדימה ולחקור את הרעיון "את יותר יפה כשנוח לך", בחרה ללכת אחורה לשלולית המאוכלסת מדי של ה"פשטות".

הסיפור של טבע נאות היה מאד משכנע. "את הכי יפה כשנוח לך" נולד מתוך שליחות מסוימת. הרעיון מתריס כנגד הדף האופנתיות הכובלת והחונקת שמציעה לכל אשה להקריב את הנוחות תמורת מראה מצודד יותר. לעלות על עקבים מייסרים כדי להיראות יפה. מהבחינה הזו מיקם את עצמו המותג כגיבור אופנה שמציע את ההיפך הגמור מאופנה. הנוחות לכשעצמה אינה מספקת כדי למכור סנדלי נוחות בעולם העקבים שרק נהיים יותר פרובוקטיביים. היופי - ללא - הקרבה היה הבשורה.

את הרעיון הזה אפשר לספר בהמון צורות. הסרט האחרון הראה אשה שמתקלפת ממחוכיה ומלמלותיה - ונותרת יפה ונינוחה בנעלי טבע נאות. כל עוד התפקיד של טבע נאות הוא לשמור על הנינוחות שלנו בעולם עמוס אתגרים אורבאניים שתובעים מאיתנו להיות "יפים" - עסקים, דייטים, קריירה, הרחוב - השמים הם הגבול מבחינת "את הכי יפה כשנוח לך". ואגב, זה נכון גם לגברים, אם המשימה היא להפוך את המותג ליוניסקס, ובצדק רב.

אבל הסרטון האחרון הולך אחורה לעולם חבוט, או כפי שאומר השיר "אמרו את זה קודם". ובפרסום - אם אתה לא מוביל רעיון - איך תוביל שוק? רעיון הפשטות והאמיתיות נחקר בידי מותגים מכל הקטגוריות. נדגום רק כמה מהם.

המותג Levis אמר כבר בשנות התשעים המוקדמות "no fashion" כשהחליט לחגוג את היותו קלאסיקה. המותג ספרייט דיבר על אותנטיות כאשר מיצב את עצמו כמרענן אמיתי והדגיש את הגיחוך שבפרסומות "מרקדות ומרצדות". ספרייט אמר "עזוב אותך מפרסומות. כשאתה באמת צמא - שתה ספרייט". המותג innocent עושה את דרכו בסוף שנות התשעים עם מסר הפשטות והתמימות שהתיימר לסמל את הפשטות והתמימות של מיצים טבעיים סחוטים. Innocent דיבר בשפת ה"עילגים" כדי לשכנע את הציבור שהוא אותנטי ולא מתוחכם, פשוט וחסר פוזה. עד היום משתמש המותג במלים כמו things we make ו-us במקום להגיד products ו- about...

less is more של קינלי סודה גם הוא - מסר שמדגיש את המינימליזם של המשקה - שירלי בוגנים הופכת ליותר ויותר יפה כשהיא מסירה מעל עצמה אביזרים, תכשיטים ואיפור כסמל לפשטות כדי לסמל את הפשטות המופלאה של סודה. כמובן ש"זה לא אנחנו זה התפוזים" שייך למשפחת הפשטות, המינימאליות והיעדר המאניפולציה ואיך אפשר שלא להזכיר את basic is beautiful של fox שגם הוא, בדומה לדיירי הטריטוריה, מביא בשורה כנגד מותגי האופנה המצטעצעים ומציע אופציה של ניקיון, רעננות והיעדר מאמץ אופנתי.

אולם בשונה מטבע נאות, לא מסתפקים מותגים אלה בלהגיד "אנחנו פשוטים וחסרי פוזה". בכל אחד מהם קיימת התרסה מאד ברורה כנגד "האויב המסובך ונעדר האמיתיות" שמפתה אותנו להיות צבועים על ידי הצעת ערך מסוים. או במלים אחרות: מענה לשאלה 'מה הם כן'.

אז ליוויס היא קלאסיקה וinnocent הוא מיץ טבעי ללא התערבות שכל, וקינלי זה אמנות ה'פחות', ופרימור זה התפוזים הנכונים ללא התערבות יד אדם, ו-fox זה פולחן הבסיסיות ואם כבר, אז be stupid של diesel זה אמנות הספונטאניות שגם היא, אם תרצו, סוג של אותנטיות חסרת פילטר - שמגיעה ממשפחת ה'פשטות' וכמובן שהמותג דיזל מסביר לנו לא רק ש-smart פחות נהנה מהחיים ושלא טוב להיות שקול וכבד מדי. דיזל טוען ש-stupid הוא זה שמביא את הרעיונות הטובים ונהנה יותר מהחיים.

הקליפ של טבע נאות הוא רשימה של "מה לא". בלי פוזה, בלי מסכות, בלי זיופים, בלי שטויות, בלי להיכנע לאופנות, בלי להתחנף, בלי להתאמץ, ולא אומר מה כן מלבד צירוף של שתי המלים הכי שחוקות בעולם הפרסום - פשוט ומושלם. אז נכון שהסרטון מוצג בשחור לבן ונכון שהדוגמנים והדוגמניות יפים יפים שבא לבכות, אבל אין חדש תחת השמש - לא על הפשטות ובוודאי שלא על עולם שמציע לנו להיות יפים למרות שנוח לנו - עולם מוזר ומגרה שחבל שטבע נאות זנחה אותו.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נכון (ל"ת)
    אלון 04/06/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קייס 31/05/2013 02:02
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הפרסומת ופשוט לא האמנתי : "פשוט מושלם", זה הדבר הכי מבריק שהקופי שלכם הוציא? זה "פשוט עלוב" תסלחו לי.
  • 5.
    מיכל 29/05/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    בעיניי פשטות היא גם לא הנרטיב המרכזי שלהם. עבורי טבע נאות הוא לא "פשוט" - זה לעשות דאון גרייד למותג. זה לא בייסיק, אלא אופציה לחיים אלטרנטיביים של נינוחות והשלמה שמאפשרים לפעמים ללכת נגד הנורמה. לעשות מה שטוב לי ולא מה שנראה טוב בעיני אחרים....
  • 4.
    הכי פשוט, הכי זול (ל"ת)
    רביב 28/05/2013 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גילי ארג'נטרו 28/05/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    מסכים עם כל מילה עטרה
  • 2.
    כל מילה בסלע! (ל"ת)
    פרסומאי 28/05/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עטרה את משתפרת - סופסוף ביקורת מחודדת (ל"ת)
    אחד 28/05/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.