ניתוח קמפיין

במקום ללכת קדימה - טבע נאות הלכה אחורה לשלולית הצפופה של ה"פשטות"

את הרעיון של "את הכי יפה כשנוח לך" אפשר לספר בהמון צורות, אבל הסרטון האחרון הולך אחורה לעולם חבוט. עטרה בילר על נוחות שהלכה לאיבוד
עטרה בילר | (7)

בשורה התחתונה: טבע נאות, במקום ללכת קדימה ולחקור את הרעיון "את יותר יפה כשנוח לך", בחרה ללכת אחורה לשלולית המאוכלסת מדי של ה"פשטות".

הסיפור של טבע נאות היה מאד משכנע. "את הכי יפה כשנוח לך" נולד מתוך שליחות מסוימת. הרעיון מתריס כנגד הדף האופנתיות הכובלת והחונקת שמציעה לכל אשה להקריב את הנוחות תמורת מראה מצודד יותר. לעלות על עקבים מייסרים כדי להיראות יפה. מהבחינה הזו מיקם את עצמו המותג כגיבור אופנה שמציע את ההיפך הגמור מאופנה. הנוחות לכשעצמה אינה מספקת כדי למכור סנדלי נוחות בעולם העקבים שרק נהיים יותר פרובוקטיביים. היופי - ללא - הקרבה היה הבשורה.

את הרעיון הזה אפשר לספר בהמון צורות. הסרט האחרון הראה אשה שמתקלפת ממחוכיה ומלמלותיה - ונותרת יפה ונינוחה בנעלי טבע נאות. כל עוד התפקיד של טבע נאות הוא לשמור על הנינוחות שלנו בעולם עמוס אתגרים אורבאניים שתובעים מאיתנו להיות "יפים" - עסקים, דייטים, קריירה, הרחוב - השמים הם הגבול מבחינת "את הכי יפה כשנוח לך". ואגב, זה נכון גם לגברים, אם המשימה היא להפוך את המותג ליוניסקס, ובצדק רב.

אבל הסרטון האחרון הולך אחורה לעולם חבוט, או כפי שאומר השיר "אמרו את זה קודם". ובפרסום - אם אתה לא מוביל רעיון - איך תוביל שוק? רעיון הפשטות והאמיתיות נחקר בידי מותגים מכל הקטגוריות. נדגום רק כמה מהם.

המותג Levis אמר כבר בשנות התשעים המוקדמות "no fashion" כשהחליט לחגוג את היותו קלאסיקה. המותג ספרייט דיבר על אותנטיות כאשר מיצב את עצמו כמרענן אמיתי והדגיש את הגיחוך שבפרסומות "מרקדות ומרצדות". ספרייט אמר "עזוב אותך מפרסומות. כשאתה באמת צמא - שתה ספרייט". המותג innocent עושה את דרכו בסוף שנות התשעים עם מסר הפשטות והתמימות שהתיימר לסמל את הפשטות והתמימות של מיצים טבעיים סחוטים. Innocent דיבר בשפת ה"עילגים" כדי לשכנע את הציבור שהוא אותנטי ולא מתוחכם, פשוט וחסר פוזה. עד היום משתמש המותג במלים כמו things we make ו-us במקום להגיד products ו- about...

less is more של קינלי סודה גם הוא - מסר שמדגיש את המינימליזם של המשקה - שירלי בוגנים הופכת ליותר ויותר יפה כשהיא מסירה מעל עצמה אביזרים, תכשיטים ואיפור כסמל לפשטות כדי לסמל את הפשטות המופלאה של סודה. כמובן ש"זה לא אנחנו זה התפוזים" שייך למשפחת הפשטות, המינימאליות והיעדר המאניפולציה ואיך אפשר שלא להזכיר את basic is beautiful של fox שגם הוא, בדומה לדיירי הטריטוריה, מביא בשורה כנגד מותגי האופנה המצטעצעים ומציע אופציה של ניקיון, רעננות והיעדר מאמץ אופנתי.

אולם בשונה מטבע נאות, לא מסתפקים מותגים אלה בלהגיד "אנחנו פשוטים וחסרי פוזה". בכל אחד מהם קיימת התרסה מאד ברורה כנגד "האויב המסובך ונעדר האמיתיות" שמפתה אותנו להיות צבועים על ידי הצעת ערך מסוים. או במלים אחרות: מענה לשאלה 'מה הם כן'.

אז ליוויס היא קלאסיקה וinnocent הוא מיץ טבעי ללא התערבות שכל, וקינלי זה אמנות ה'פחות', ופרימור זה התפוזים הנכונים ללא התערבות יד אדם, ו-fox זה פולחן הבסיסיות ואם כבר, אז be stupid של diesel זה אמנות הספונטאניות שגם היא, אם תרצו, סוג של אותנטיות חסרת פילטר - שמגיעה ממשפחת ה'פשטות' וכמובן שהמותג דיזל מסביר לנו לא רק ש-smart פחות נהנה מהחיים ושלא טוב להיות שקול וכבד מדי. דיזל טוען ש-stupid הוא זה שמביא את הרעיונות הטובים ונהנה יותר מהחיים.

הקליפ של טבע נאות הוא רשימה של "מה לא". בלי פוזה, בלי מסכות, בלי זיופים, בלי שטויות, בלי להיכנע לאופנות, בלי להתחנף, בלי להתאמץ, ולא אומר מה כן מלבד צירוף של שתי המלים הכי שחוקות בעולם הפרסום - פשוט ומושלם. אז נכון שהסרטון מוצג בשחור לבן ונכון שהדוגמנים והדוגמניות יפים יפים שבא לבכות, אבל אין חדש תחת השמש - לא על הפשטות ובוודאי שלא על עולם שמציע לנו להיות יפים למרות שנוח לנו - עולם מוזר ומגרה שחבל שטבע נאות זנחה אותו.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נכון (ל"ת)
    אלון 04/06/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קייס 31/05/2013 02:02
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הפרסומת ופשוט לא האמנתי : "פשוט מושלם", זה הדבר הכי מבריק שהקופי שלכם הוציא? זה "פשוט עלוב" תסלחו לי.
  • 5.
    מיכל 29/05/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    בעיניי פשטות היא גם לא הנרטיב המרכזי שלהם. עבורי טבע נאות הוא לא "פשוט" - זה לעשות דאון גרייד למותג. זה לא בייסיק, אלא אופציה לחיים אלטרנטיביים של נינוחות והשלמה שמאפשרים לפעמים ללכת נגד הנורמה. לעשות מה שטוב לי ולא מה שנראה טוב בעיני אחרים....
  • 4.
    הכי פשוט, הכי זול (ל"ת)
    רביב 28/05/2013 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גילי ארג'נטרו 28/05/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    מסכים עם כל מילה עטרה
  • 2.
    כל מילה בסלע! (ל"ת)
    פרסומאי 28/05/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עטרה את משתפרת - סופסוף ביקורת מחודדת (ל"ת)
    אחד 28/05/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.