מטומטם וגאוני: קוקה קולה הבינה שמסרים כבדים לא עובדים
בשורה התחתונה: המהלך של שוופס למון פונה לאהבת הנונסנס שמרוב שהוא שטותי הוא משובח. מהלך השמות של קוקה קולה פונה לילד שבנו שעדיין מתלהב מלראות את שמו מודפס על בקבוק או על שלט נאון. העולם של משקאות קלים הבין שמסרים כבדים ו'צודקים' לא יביאו אותו לשום מקום ועל כן הוא צומח מתובנות שהן simple stupid, ובצדק רב.
מסתבר שנגמרו הימים שמספיק להיות בלונדינית או חתיך עם בקבוק משקה ביד כדי לייצר זיקה למותג. מותג כמו פיוז טי שמשיק שם חדש חייב להתחיל את מלחמת הטעם מאפס ולהוכיח שהוא הטעם המקורי. מותג כמו נסטי מנסה להרדים אותנו ולהחזיר אותנו לשם המוכר. אז עולם התה עדיין מדבר איתנו בהגיון...אבל התוססים משחקים משחק שונה ונלחמים את מלחמת ה-fun והבידור. המשוואה הפשוטה של איש חתיך שותה או אשה יפה מוזגת, חלשה מכדי להטות שם את הכף.
סף הריגוש זינק לשחקים וכדי להעביר מסרים מעוררי צמא וחשק, צריך להגביר את הווליום. כיום, כמה עשרות טובות של שנים מאז ימי דון דרייפר, ברור שיש מספיק אופציות להרוות צמא ולעשות את זה עם משהו תוסס וצונן עם הטעם שאנחנו אוהבים. ולכן, כדי לבנות מערכת יחסים עם הצרכן צריך לייצר לו קרקס. אם לא אמיתי - לפחות קרקס מנטאלי.
שוופס לוקח מזה זמן מה את הבעלות על הנונסנס המשובח. הססמא drink different מייצרת עלילות הזויות בעלות הגיון פנימי מוזר במבטא בריטי, שאינו אלא הסמל של הומור Pointless משובח. הז'אנר הוא ז'אנר סרטי מייק לי - אותם סרטי בורקס בריטיים על נהגי מוניות הנשואים לקופאיות בסופר שנכנסות להריון מהשכן.
לאחרונה, מסביר לנו שוופס, החיים נראים קלים יותר עם לימון. אמירה שלכשעצמה מצחיקה כי הלימון הוא מחמיץ מפורסם שמתחפש בסיפור של שוופס לממתיק. למה? ככה.
אישה מפלירט רחוק ונשכח מופיעה על מפתן ביתך במפתיע עם תינוק שמסתבר שהוא שלך. אתה תופס את אשתך במיטה עם גבר זר (שאינו אלא ה'חבר הטוב' שמספר את הסיפור). טרגדיות והסתבכויות לא פשוטות מסוג אלו - עשויות להיות עניין קליל של מה בכך "כשזה עם לימון".
ברור שזה חסר שחר וברור שהתפקיד שהלימון לוקח בדראמה, בלתי הגיוני בעליל. לא כפרטנר לאשתך במיטה ולא כמתת מידי הפלירט הנשכח. ובכל זאת, הגיבורים בסרטון - משתכנעים לחלוטין ומתנהגים כאילו גילו את סוד החיים. שוופס למון.
מרוב סתירות הסרטונים מעלים וחיוך ועושים את עבודת ה"שבירה" שתקשורת שיווקית טובה מיועדת לעשות: לגרום לצופה "להסריט" שוב את הסיפור במוחו כדי להבין מה כל כך משכנע בו. אנחנו אוהבים חידות וכאשר ברור לנו שהחידה נוצרה בכוונה ולא בשוגג, ושהאבסורד מיועד לגרות אותנו ולהצחיק אותנו, נוצר במוחנו מקום של כבוד למותג. שוופס מצליח לפלס לעצמו מקום שכזה בין הרבה משקאות דומים, גם בזכות הטעמים הייחודיים שלו שהם באמת different וגם, כמובן, בזכות הנרטיב המוקצן והמשעשע.
קוקה קולה, לעומת זאת, יצאה במהלך עולמי של שמות על בקבוקים, מהלך שלכאורה כל כך בנאלי שהוא גובל בגאונות. בהתחלה אני מודה שהייתי ספקנית לגבי כוחו של שם פרטי שמופיע על בקבוק, שנראה לי משויך לימים הרחוקים של מימיית הקייטנה. ואולי דווקא בזכות ה-simple stupid של המבצע, אותה פשטות נקיה ומופלאה, נסק המהלך והפך לויראלי ותהודתי.
אז נכון, חלק גדול ממנו היה low tech והופיע בדמות שמות שכבר הודפסו על הבקבוקים. אולם האפשרות להוריד אפליקציה ולהשפיע על שמות כמו למשל על גבי גשרים ושלטי חוצות, ובעיקר התצלומים האינסופיים בפייסבוק, באינסטגרם ובשאר הרשתות - הפכו את המהלך ממבצע ממורכז שיצא ממחלקת שיווק של חברת ענק - למהלך ששיך להמונים. היצירתיות ברשת גאתה. החל מפוסטים שצוחקים על שמות המופיעים לצד "זירו", דרך בדיחות על פוליטיקאים, דרך מאות תצלומים של אנשים שפשוט העלו בקבוק עם שמם בשיא השמחה. כמו כן עלו כל מיני וריאציות כגון מה היה קורה אילו היה מבצע דומה בקריסטל (ואז שמות כמו חננאל או אלקנה היו מופיעים על הבקבוקים) או באלכוהול (ואז שמות כגון ודים, נטשה היו מופיעים על הבקבוקים).
זה רק מראה עד כמה אנחנו בני 3 כאשר השם שלנו מופיע על בקבוק, ושחלק מאיתנו לא התבגר מאז שראינו את השם שלנו מופיע על היצירה שעשינו בגן או על טי שירט שקיבלנו מהחבר'ה במשרד ליום ההולדת...
הכותבת היא אסטרטגית בתחום המיתוג ומנכ"לית משותפת ב'זיגוטה'
- 7.מירי 12/09/2013 23:47הגב לתגובה זוהכל נכון חוץ מאפיון הסרטים של מייק לי. טוב שעטרה בילר מבקרת פרסומות ולא מבקרת סרטי קולנוע...
- 6.את צוחקת נכון? (ל"ת)בוכה 20/05/2013 16:59הגב לתגובה זו
- 5.עידן 20/05/2013 16:11הגב לתגובה זודבילי
- 4.קיש קיש קיש קיש קיש קישקוש מקושקש (ל"ת)אסטרטגית? בדיחה 20/05/2013 13:41הגב לתגובה זו
- 3.יגאל הרמן 20/05/2013 13:14הגב לתגובה זומדוייק ומעניין. מפתיע ופשוט. ניתוח שעושה כיף.
- 2.20/05/2013 12:11הגב לתגובה זואם תהית אם הקמפיין שלך רע או לא, מחמאה מעטרה נותנת לך את החותמת - הוא רע
- 1.כל מילה בסלע (ל"ת)וואלה 20/05/2013 11:36הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
