בשל ההצלחה ברחבי העולם: ישראל תהיה מדינת פוקוס בפסטיבל מיפ 2014

התכנית להתמקד בישראל באחד מאירועי מיפ, יוצאת לפועל, ובחודש מאי יגיע בכיר במיפ כדי לתאם זאת עם מכון הייצוא, המפעילה את הביתן הישראלי
אלכסנדר כץ |

מזה כשנתיים שמתקיימים מגעים בין מכון היצוא הישראלי לבין החברה המארגנת את פסטיבל מיפ בקאן - reed midem, לקיומו של אחד מ-2 האירועים המתקיימים מדי שנה, לפסטיבל נושא על ישראל. כפי שפורסם לראשונה באייס, לפני שנה אף הגיע נציג פסטיבל מיפ פול ברברסו, לישראל ונפגש עם אנשי המכון כדי לבחון הצעה כזו. בין היתר ברברסו נפגש גם אנשי דורי מדיה וענני תקשורת, שפעילים מאד בשוק הטלוויזיה העולמי.

על רקע ההצלחה של מכירת פורמטים ישראלים בחו"ל (של 'קשת', ערוץ 10, דורי מדיה ועוד), הודיעו היום (יום ד') מארגני פסטיבל מיפ כי ישראל נבחרה כמדינת הפוקוס של התערוכה בשנת 2014, ויתכן כי היא אף תהיה מדינת נושא באחד מ-2 האירועים בשנה הבאה. אחד המנהלים הבכירים ב-reed midem, בסטין ג'זה, ביקר היום בביתן ישראל המאורגן על ידי מכון היצוא והודיע על כך.

ג'זה, שיבקר בישראל בחודש מאי כדי לתאם את אופן הצגתה של ישראל כמדינת פוקוס של התערוכה, אמר היום כי "ישראל מעניינת את העולם כולו במגוון ז'אנרים, בהם פורמטים, דוקו ודרמות. שלל הרעיונות הטובים ומהירות הביצוע מחייבים הכרה והתייחסות בינ"ל. לכן, ישראל נבחרה כמדינת הפוקוס של התערוכה בשנת 2014".

מנהלת ענף תוכן, קולנוע, טלוויזיה ומוזיקה במכון היצוא, מירה גשל, ציינה בשיחתה עם ג'זה כי "החברות הישראליות מציגות בביתן הלאומי מגוון תכנים חדשים ופורמטים יצירתיים. במהלך ימי התערוכה פוקדים את הביתן הישראלי נציגים ממדינות שונות המייצגים ערוצי מדיה מובילים בעולם, כגון ארטה, HBO, דיסקברי, קאנל פלוס ועוד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה