שומר הסף
צילום: שומר הסף
TV

כולם בקאן, והביזנס? "יש התעניינות, 'שומרי הסף' זוכה לתשומת לב גדולה"

כך אומרת נציגת מכון היצוא הישראלי מירה גשל בשיחה עם אייס. עשרות נציגי גופי שידור וחברות הפקה הגיעו בימים האחרונים לקראת פתיחת פסטיבל הטלוויזיה ה-50 של מיפ. קבלו סקירה של הפורמטים שהישראלים יציאו לעולם
אלכסנדר כץ |

לאחר שתעשיית הטלוויזיה העולמית נחתה במהלך סוף השבוע לריביירה הצרפתית, יותר מ-10,000 איש הגיעו הבוקר (יום ב') לפאלה דה-פסטיבל בקאן, בו החל היום פסטיבל מיפקום, זו השנה ה-50. בפסטיבל יציגו 1,200 חברות הפקה וגופי שידור מ-100 מדינות, פורמטים בתחום הטלוויזיה, המדיה הדיגיטלית, האינטרנט, והטלוויזיה האינטראקטיבית.

הביתן של מכון הייצוא הישראלי, שפעיל בפסטיבל מזה 17 שנים, מארח 18 חברות ישראליות, בהן 'רשת', ערוץ 10, אולפני הרצליה, ענני תקשורת, מטר הפקות, ועוד. 'דורי מדיה' ו'ארמוזה פורמטס' יפעילו למשל דוכנים עצמאיים.

מירה גשל, מנהלת ענף קולנוע ולטלוויזיה ב מכון היצוא הישראלי, מספרת כי "ישנה התעניינות גדולה בתכנים ישראלים. 'שומרי הסף' זוכה לתשומת לב גדולה. בעקבות הצלחת סרטים הדוק והסדרות הישראליות, היו ויש הרבה פניות לקביעת פגישות עם מפיצים ויוצרים ישראלים בביתן הישראלי". על פי הערכות, שוק מכירת התוכן הישראלי, מגלגל בסביבות 60 מיליון שקלים בשנה.

אבי ארמוזה ימשיך לככב בפסטיבל עם החברה שלו ארמוזה פורמטס. הוא יציג בקאן 6 פורמטים ישראלים חדשים מקוריים שטרם שודרו על המסך הישראלי ויוצגו לראשונה לאנשי התעשייה הבינ"ל. ב'ארמוזה' מצהירים כי הביתן של החברה יגדל ב-20% ביחס לפעם האחרונה וימוקם במקום אסטרטגי עוד יותר בפאלה דה-פסטיבל על חוף ימה של קאן.

הפורמטים הם הדוקו-ריאליטי 'מבצע סבתות' (Gran Plan - יוצרים ומפיקים 'ארצה הפקות') במסגרתו 3 סבתות ינסו כל פרק לעזור לאנשים צעירים המתמודדים עם בעיה בחייהם; 'אף אחד לא מושלם' (NOBODY'S PERFECT - יוצרי הפורמט: גלית בנגלס ועידו צוקרמן, הפקה: 'באזז הפקות' בשיתוף 'ארמוזה פורמטס') המציג ניסוי חברתי בו זוגות פוטנציאליים נאלצים לחשוף את חולשותיהם וסודותיהם כבר בדייט הראשון.

עוד פורמטים: השעשועון 'משלוח מיוחד' (SPECIAL DELIVERY - יוצרי ומפיקים: 'לוטוס הפקות'); השעשועון 'תופסת' (CATCH - יוצרים: עודד קרמר, דני קרפל ואיתי הרמן, הפקה: 'דרסט' בשיתוף 'ארמוזה פורמטס') שזכה בתחרות הפיצינג' Formagination 2012 של ארמוזה פורמטס, המשלב שאלות ידע אישי עם אתגרים פיזיים; הדוקו-ריאליטי 'זמן משפחה' (Family Time - יוצרים ומפיקים: 'ארצה הפקות') הבוחן מה קורה למשפחות שיוצאות למסע יחדיו; פורמט הראיונות הקומי 'נהג בוס' (Driving Me Crazy - יוצרים ומפיקים: 'ניהול פלוס', יואב גרוס) בו קומיקאי מוכר הופך לנהג של סלבס מובילים. בישראל, התבסס הפורמט על השחקן והקומיקאי עופר שכטר.

ארמוזה יציע גם את הפורמט של 'לוטוס הפקות' ו'אולפני הרצליה' - 'פיצה מהגיהנום', במסגרתו שליח הפיצה שמגיע אל אנשים שהזמינו פיצה בתום לב, הוא למעשה מנחה השעשועון. המנחה מציע ללקוחות המופתעים עסקה מפתה - בכל פעם שיצליחו לענות על שאלות טריוויה שישאל אותם, יזכו בפרס כספי גבוה (אשר עולה בהתאם לקושי השאלות). בכל פעם שייכשלו, ייאלצו לאכול מ"פיצת הגיהנום" שהוכנה על ידי המנחה (פיצת מלח, פיצת שאריות, פיצת קשקשים וכן הלאה). את הפיילוט של הפורמט מגיש מיכאל הנגבי.

'ארמוזה' ימשיך להפיץ את השעשועון המצליח של ערוץ 10 'לעוף על המיליון', לצד 'צחוק מהעבודה', 'המכנה המשותף' שעלתה בצ'אנל 4 הבריטי ונקנתה לאחרונה בעסקת ענק עם אנדמול ל-40 מדינות, 'מחוברות', 'יומני הספה' (שעולה כעת ב-HOT), והסדרות 'האמת העירומה', 'החיים זה לא הכל', 'הבורר' ועוד. בסך הכל יוצעו 62 פורמטים וסדרות ישראליות.

"העניין העצום של השוק לפורמטים שלנו גבוהה במיוחד, כיוון שהפורמטים עונים על מגמות בינ"ל עליהן אנחנו מיודעים מהקשר השוטף עם לקוחותינו", אמר מנכ"ל 'ארמוזה פורמטס' אבי ארמוזה. "אני שמח לציין שמספר עסקאות כבר נסגרו עוד בטרם נפתח השוק".

'גולללסטאר' בינ"ל?

ההשתתפות של רשת בפסטיבל מיפ השנה היא חלק מהפעילות של החברה המשותפת של הזכיינית ושל itv studios. החברה הוקמה לפני מספר חודשים והיא עוסקת בפיתוח והפקה של פורמטים טלוויזיוניים בישראל לשוק הבינ"ל. הפורמט הראשון שפותח במסגרת החברה המשותפת הוא 'מנטור שף' שהוצג לראשונה באירוע showcase של itv studios בעיר מנצ'סטר ללקוחות פוטנציאלים.

השנה ייצגו את 'רשת' בפסטיבל, כרגיל, הם המשנה למנכ"ל 'רשת' אילן טוביהו, ומנהלת המחלקה הבינ"ל שרון גלבאום שפאן.

ערוץ 1 לא יציג השנה פורמטים מיוחדים בפסטיבל, כפי שעשה בפסטיבלים האחרונים עם 'סיפור מנצח' למשל של המאסטרו גיל שוחט, שהופץ על ידי 'ארמוזה פורמטס'. מאידך, בערוץ שלחו את מנהל מחלקת סרטים קנויים נועם שגב, שינסה לאתר פורמטים ותכנים שיתאימו לשידור הציבורי.

ערוץ 10 ימשיך להציע את 'לעוף על המיליון' באמצעות 'ארמוזה', 'אלבום החתונות', 'האמת הערומה', 'המקום', 'משחק החתונה', 'מחפשים אהבה', 'בטבעת זו', 'אחים לכל החיים', '2.3 בשבוע' והסדרה 'אלנבי'. את הערוץ תייצג מנהלת הפיתוח אילנית סימן טוב.

כמו כן יוצעו למכירה 'להציל את הנישואים' שכבר נמכרה לצרפת, ספרד, פורטוגל ורוסיה; הסדרה 'חברות' בכיכובה של ליטל שוורץ; ו'מתי נתנשק' שכבר נמכרה למספר רב של מדינות הן לשידור של הגרסה הישראלית והן כפורמט להפקה מחדש.

טריילר של 'מתי נתנשק'

חברת הכבלים HOT תציע בסטיבל את 'גולשי הספות' של 'ארצה הפקות', ואילו את הלהיט הגדול של החורף 'גולללסטאר', לצד 'אמא אבא'ז' ו'אופוריה' תציע סוכנות ADD של ירון ליכטנשטיין. את HOT ייצגו בפסטיבל מנהל הערוצים רון הרמלין ומנהלת רכש תוכן וערוץ 3 סימון הסלברג.

הטריילר של 'גולללסטאר'

אוכלים סיפור אהבה

את ענני תקשורת ייצג גם הפעם המנכ"ל אודי מירון, מנהלת התחום הבינ"ל סיגל שלדג, מנהלת ערוץ הטיולים והחיים הטובים ללי גורדון, ומנהלת הרכש הבינ"ל קרוליין גולדמן. החברה תציע למשתתפי מיפ את 'אוכל רחוב' לאחר שזו כבר נמכרה ליותר מ-100 מדינות. את הפסטיבל ינצלו נציגי 'ענני תקשורת' על מנת להמשיך את התנופה שקיבלה החברה הישראלית ברחבי העולם, במיוחד בשוק הרוסי הבינ"ל, לאחר שהחלה לאחרונה לייצג את ערוץ RTVI בישראל ולהפיק עבורו מגזין חדשות שבועי.

ב'ענני' מצהירים כי החברה תבחן שיתופי פעולה להפקות בינ,ל בישראל, יציגו פיתוחים טכנולוגיים בגזרת ה'סקנד-סקרין' אותם מובילה החברה בישראל, יקיימו פגישות במטרה להרחיב פעילות החברה בשוק הרוסי וימכרו תכניה לערוצים שונים ברחבי העולם.

דורי מדיה תיוצג בפסטיבל על ידי מנכ"ל החברה נדב פלטי, סמנכ"ל התוכן ליאורה ניר, אחראית מכירות תוכן ישראלי רויטל באזל, ועוד. בפסטיבל יציגו פורמטים חדשים לצד ותיקים יותר, בהם 'פמלי ריסטרט', 'ליטל מאם', 'קלמרים', הסדרה 'נויורק' זכתה להצלחה ב-yes, 'סמארטפייס', 'גאליס', 'הלהקה', 'דף הבית', 'HI/Lo טריוויה' ועוד. הפורמט Family Restart (יוצרת: רותי רודנר, פיתוח משותף של 'אבוט המאירי' ו'דורי מדיה') הוא תכנית ריאליטי שנותנת למשפחות מנוכרות ההזדמנות להתחבר מחדש. זוגות הורים וילדיהם הבוגרים מתכנסים עם מאמן משפחה כדי לתקן את מערכות היחסים ביניהם.

פורמט דוקו-ריאליטי Can Your Face It? (יוצרים ומפיקים: 'אולפני הרצליה' ו'לוטוס הפקות') מציג אנשים שאומרים לקרובים אליהם מה באמת מפריע להם אצלו, והוא נלקח לטיפול ב-3 בעיות. את הפיילוט של הפורמט מגישה עדן הראל.

בשעשועון Got a minute? (הפיילוט הופק על ידי 'נבא הפקות') המנחה יוצא לרחוב ונותן למתמודדים דקה אחת לענות על כמה שיותר שאלות. המנחה מצויד במזוודה דיגיטלית שהיא בעצם אולפן נייד. בימים אלה מופק הפורמט בפורטוגל.

"בעקבות ההצלחה בשנה החולפת, סל המוצרים שלנו לשנת 2013 מציע מגוון רחב של ההפקות", מצהיר פלטי, "הקטלוג שלנו מאד מגוון וכולל הפקות שניתנות להתאמה לכל תרבות ולכל לאום. השנה אנו נהנים מתוספת של היצע פורמטים מקוריים, לאור החתימה על הסכם ההפצה עם ערוץ 10".

אולפני הרצליה יציגו במיפ 3 פורמטים שפותחו באולפנים: 'כלוב הזהב' (הפצה: חברת סוני) הוא פורמט לשעשועון בו מתחרים זוגות בשאלות טריוויה על מנת להשיג זמן משחק בכלוב מלא בפרסים, אותם הם צריכים לאסוף בזמן קצוב. הפורמט פותח על ידי שי ברמלי, טל ברמן ואולפני הרצליה. בשבועות האחרונים השלימה סוני את מכירת הפורמט להפקה בסין, בפרו ובאוקראינה. כמו כן, נמכרו אופציות להפקה בספרד ובסקנדינביה. בישראל משודר השעשועון, בהגשתו של אבי קושניר, בימי שישי בערוץ 2 (רשת).

פרומו של 'כלוב הזהב' הדוקו ריאליטי 'ביקור בית' (הפצה: ארמוזה פורמטס) הוא פורמט לדוקו-ריאליטי המבוסס על צוות רופאים שמבקר בבתים, ומעניק לבני המשפחה עצות לשינוי חייהם כדי להימנע מסכנות בריאותיות. במסגרת הפורמט מגיע רופא לבית של משפחה, מעביר את בני המשפחה בדיקות רפואיות, עוקב אחר סדר יומם, ומנחה אותם כיצד להתנהל כדי לשפר את בריאותם. התכנית, שפותחה באולפני הרצליה, הופקה בארץ על ידי האולפנים כפיילוט עבור ערוץ 10 בהגשתו של פרופ' רפי קרסו, ובשלב זה בוחנים בערוץ את הפקת התכנית. לאחרונה נמכר הפורמט להפקה ברוסיה. ואילו 'נראה אותך' (הפצה: חברת זודיאק) הוא פורמט לשעשועון שבו המתמודדים משתתפים במשחק ללא יידוע מראש ובהפתעה מוחלטת. בני זוג או חברים נבחרים באופן אקראי ב"אתר הצילומים" ואחד מהם מתבקש להשתתף במשחק ללא ידיעת הצד השני. במשחק עליו לעשות כל מה שאומרים לו - מוזר, קיצוני ופרוע ככל שיהיה - מבלי להיחשף על ידי האדם השני. את הפורמט, ששודרה בארץ בערוץ 2 (קשת), פיתח במאי הבית של אולפני הרצליה, יגאל שילון. עד היום נמכר הפורמט ל-14 מדינות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה