קמפיין 'עזרא וביצרון' - בול לתל אביביים
במשך שנים רבות נחשפנו ברחובות תל אביב לשלטים של עזרא וביצרון המוצבים מחוץ לפרוייקטים בשיפוץ. כידוע לכל תל אביבי, עזרא וביצרון היא חברה שמנהלת שיפוץ בתים ישנים בתל אביב ומביאה את הבניין שסר חינו למצב חדש תוך נאמנות ארכיטקטונית מרשימה למקור.
באופן הזה ניתן לראות במהלך עשרים השנה האחרונות בתים שקמו לתחייה מדרום העיר ועד צפונה. הבתים מגיעים מתקופות שונות של העיר תל אביב ומספרים את תהילת העבר, על פי עידנים שונים של אופנות בנייה, תוך כדי שנוספים להם אלמנטים חדשניים לחלוטין כגון כניסות זכוכית נוצצות, מעמד תיבות דואר ממתכת, שבילים סלולים וגינות חצץ מוקפדות. בשלב מסוים מוסר השלט והחיים חוזרים למסלולם.
ועכשיו - כמה מלים על השלטים של עזרא וביצרון
בפעם הראשונה שראיתי את המשפט "שימותו הקנאים אבל לא על הפרקט בלובי" הבנתי שמדובר ברעיון מהשורה הראשונה. הסיבה העיקרית לכך היא שלפני שלקחתי את הסיבוב בו נגלה השלט לעיני, חוויתי קנאה עמוקה על השיפוץ הכולל והמוחלט שעובר הבניין. בתוך גל הקנאה שחוויתי התקפלו מספר אלמנטים. הראשון והעיקרי נגע לתהליך קבלת ההחלטות של השכנים.
בתור מי שמעולם לא בזבזה דקה מחייה בוילה, ותמיד חייתה בבניינים משותפים, אני יודעת עד כמה קשה להוביל החלטה מורכבת בוועד הבית. החל מתיקון צינור ביוב וכלה בהחלפת דלת האינטרקום. על מעלית ושיפוץ כללי או תמ"א למיניהן - אין בכלל מה לדבר. בתור מי שעבדה בחברת יס בתקופת ההשקה אני יכולה להוסיף את ההחלטה להתקין צלחת קליטת שידורי לווין על הגג לארסנל המלחמות העקובות מדם של בית משותף.
בנוסף לכך, חשתי גם קנאה על הדבר עצמו. תחושת התחדשות אדירה שרק דיירים בבניינים ישנים יכולים לשאוף לה. שיפוץ כולל של בניין ישן מרענן יותר מאשר בנייה של בניין חדש מטיט, אבן וברזל. יש משהו בהתחדשות של בניין ישן שדומה ללידה מחדש, הפחת חיים.
ואז מגיע המשפט שמסתכל עליך, עובר האורח, ממרומי שלט פח, ואומר לך שהוא רואה אותך ומבין אותך. הוא יודע שרוב הסיכויים שאתה חי בעיר הזו בבניין לא חדש, מתפלל לפרקט בלובי ולכניסה רחבה ומוארת.
לצד השלט שיודע שאנחנו מקנאים פזורים שלטים אחרים שגם הם 'מכירים אותנו', עוברי האורח התל אביביים, וגם הם, כמותו, פוגעים בול ב 70% - 80% מאיתנו. "שיניתי סטטוס, בנוי לקשר" מדבר בעת ובעונה אחת על שני דברים. על הבניין שעשה extreme makeover ועל האדם הצעיר שחי בבועה התל אביבית. זו שמטלטלת אותו מרווקות לזוגיות הלוך ושוב, כחלק מההוויה.
שלט אחר מספר לנו ש"פתאום התחילו לשרוק לי ברחוב". שוב - אמירה דו משמעית שמכוונת מחד לנעוריו החדשים של הבניין ומאידך - לתרבות התל אביבית שסוגדת לערך החיצוניות, לפעמים ממקום שטחי ולפעמים ממקום אמנותי.
המיתוג של עזרה וביצרון עונה בדקדקנות על כללים של מיתוג נכון. הוא אמנם סובב סביב ערך ליבה ברור - התחדשות - אבל הוא לא תקוע בו אלא מפתח אותו לכדי סיפור. הוא משקף נאראטיב עתיק הלא הוא "הברווזון המכוער" או אם תרצו "היפהפייה הנרדמת". הוא רלוונטי לקהל היעד שמזדהה איתו ממקומותיו הוא.
כלומר - ההזדהות איננה קונקרטית כי אם אמוציונאלית. הוא מתקיים במציאות היומיומית של סביבתו ולא רק על גבי מדיה בידורית/ חדשותית/ אינטרנטית. הוא אוניברסאלי ועושה שימוש במטאפורות אוניברסאליות. בכך הוא מייצר שיח עם סביבתו ולא רק עסוק בעצמו ובתעשייה שלו (נדל"ן/ שיפוץ). והכי חשוב - הוא מייצר מערכת יחסים איתנו - קהל עוברי האורח המקריים - תוך כדי לקיחת סיכון. סיכון - כי תמיד יקרה שיראה אותו המיליונר שאינו מקנא, הנשוי הנצחי שזה לא מדבר אליו, התייר המקומי שהגיע מטבריה, הדוגמנית שתמיד שרקו לה וכמובן כמובן - הסטודנט מהדרום שמתפלל שיהיה לו שכר דירה לעבור את החודש הבא יחד עם שלשת שותפיו לדירה - אותו אחד שמוכן לגור באוהל בשדרות רוטשילד וכן הלאה, היינו בסיפור הזה.
ובכל זאת ואולי דווקא בגלל הידיעה הזו מדובר בקמפיין אמיץ, חשוב וכזה שיותר מאשר זה שהוא נעזר בערכי העיר הזו כדי להתרומם, הוא תורם לה ולחינניותה, כמקום עם פולקלור וסודות משלה שזר לא יבין, ואולי טוב שכך.
הכותבת היא אסטרטגית בתחום המיתוג ומנכ"לית משותפת ב'זיגוטה'
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
