דובי פרנסס מוכר 27% מהקרן השלישית של Group 11 ב-50 מיליון דולר
קרן ההון סיכון Group 11 מוכרת ל-StepStone, חברת השקעות גלובלית 27% מהקרן השלישית של Group 11 ב-50 מיליון דולר.
העסקה אפשרה למשקיעי הקרן השלישית של Group 11 (שנת הקמה 2017) לממש את השקעותיהם משלב מוקדם יחסית בחיי הקרן. המשקיעים המשתתפים בעסקה קיבלו תמורה בסך 3.25x מן ההשקעה המקורית, המייצגת שיעור תשואה פנימי שנתי של 41%.
Group 11 נוסדה בשנת 2012 על ידי דובי פרנסס במטרה להעצים יזמים מוכשרים אשר שמו להם למטרה לחולל מהפכה בתעשיית השירותים הפיננסיים המיושנת. הפירמה השקיעה בשלבים מוקדמים של כמה מחברות הטכנולוגיה הפיננסיות הבולטות ביותר של עמק הסיליקון. הערך המצטבר של תיק ההשקעות של Group 11 עומד על כ-1.6 מיליארד דולר.
הפורטפוליו של הקרן השלישית של Group 11 כולל את Tipalti, שגייסה לאחרונה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר; TripActions, שגייסה לאחרונה 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר; Next Insurance, שגייסה לאחרונה 250 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר; HomeLight, שגייסה לאחרונה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר; ו-Sunbit, שגייסה לאחרונה 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.
״אירוע נזילות כה גדול באמצע חיי קרן הון סיכון הוא אירוע נדיר. אני רוצה לברך את Group 11 על פורטפוליו מרשים ונתוני החזר השקעה יוצאי דופן״, אמר רועי קדוש, מנהל ההשקעות של חברת הביטוח הכשרה אשר השתתפה בעסקה. ״תיזת הפינטק של דובי פרנסס היא מבריקה וביצועי הקרנות מרשימים, ועל כן הכשרה השקיעה בכל הקרנות של Group 11 החל מן הקרן השלישית שהוקמה לפני 5 שנים. Group 11 היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שלנו ובעיקר שותף הפינטק הטוב ביותר שיכולנו לייחל לו לאור הצמיחה המרשימה של הפירמה בכל רחבי העולם״.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו נרגשים לשתף פעולה עם StepStone בעסקה זו, שלדעתנו מהווה אישור נוסף למיצובה של Group 11 כאחת מקרנות הפינטק המובילות בעולם. זוהי רק ההתחלה של שותפות נפלאה ופוריה", אמר דובי פרנסס, שותף מייסד ב-Group 11.
"אנו שמחים על השותפות החדשה עם Group 11 שהרי מטרתנו היא לבנות תיקי השקעה איכותיים עבור הלקוחות שלנו", נמסר מ-StepStone. "היסטוריית הביצועים והפורטפוליו של גרופ 11 הם מרשימים מאוד, ואנו מצפים בקוצר רוח לעבודה משותפת עם צוות ההנהלה של הפירמה".
העסקה עם StepStone נסגרת חודשים ספורים לאחר ש-Group 11 השלימה גיוס של 200 מיליון דולר עבור הקרן החמישית שלה - כפול מיעד הגיוס המקורי שעמד על 100 מיליון דולר בלבד. בין המשקיעים המוסדיים הישראלים בקרן החמישית נמנים הראל ביטוח ופיננסים, מור בית השקעות, מנורה מבטחים, קבוצת מגדל וחברת הביטוח הכשרה.
- המירוץ לכדור הרזייה - נובו בתוצאות קליניות טובות
- המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 1.ייייייישששששש 17/06/2022 08:53הגב לתגובה זולהופיע בפרסומות לבנק זה מה שחסר לך?? כל הפרסומות זה טמטום אחד גדול שאני משתיק הטלויזיה או עובר ערוץ ואני מניח שי ש עוד רבים כמוני

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.