יין
צילום: Freepik

לפני שבכלל טועמים - איזה טיפוס יין אתם?

זה שלגם פה ושם, מי שכבר טעם הרבה ומבין, ואלה שפשוט אוהבים לשתות, ופחות מתעכבים על סוג היין - הכירו את כל הסוגים של שותי היין וזהו את עצמכם ביניהם
זיו וולף |
נושאים בכתבה יין

בשיתוף הטורקי

כל אחד מאיתנו מחזיק בשילוב שונה של תכונות, אופי והעדפות, מה שיוצר פסיפס מיוחד ומרתק של אנשים מז'אנרים שונים. גם בעולם היין ניתן למצוא סוגי אנשים שונים על סמך כמה מאפיינים שקל לזהות - ועכשיו יש לכם הזדמנות לגלות לאיזו קבוצה אתם משתייכים (אל תדאגו - אין כאן צודק ולא צודק).

 

הרבה מאוד אנשים יודעים לספר על ההבדלים בין יין לבן לבין אדום, חצי יבש או יבש לגמרי - אבל האם אתם גם מכירים את האנשים שמאחורי הבקבוק?

 

הם אולי לא גדלו בחבית, אבל הם בהחלט מביאים לשולחן גיוון חשוב. מה מאפיין כל אחד מהם, והאם תזהו את עצמכם? התשובות מחכות במאמר הבא.

 

ה-Newbie

 

הכוונות שלו טובות, אבל יש לו עוד דרך ארוכה לפניו. מדובר באדם שאולי לגם פה ושם, אבל בכל מה שנוגע בהבנת מותגים, סוגים ומקומות, יש מה לשפר.

 

בדרך כלל, הוא לא ינסה להחליט מה שותים הערב, אבל כן ישמח לכל בדל של מידע שיקדם את הניסיון שלו. למזלו, הרבה יותר קל להיות כזה, מפני שהיום, ניתן להשלים את הפערים די מהר בזכות מדריכים רבים.

 

"אנו נתקלים בהמון אישים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולמות היין" מספר מנכ"ל אחת מרשתות האלכוהול הגדולות בישראל "הם פונים לא מעט לייעוץ, אבל אפשר לראות שמביקור לביקור ומהתנסות להתנסות, הם מתחילים לגבש דעה וידע ודי מהר הופכים למביני עניין בעצמם, שלפעמים אפילו מייעצים לאחרים".

 

נקודה חשובה - כולנו התחלנו ככה, אז אין כאן מקום לזלזול או התנשאות כלפיהם.

 

צילום: Freepik

צילום: freepik.com

אנין הטעם

 

כולנו התחלנו כמו הניובי, אבל חלקנו התפתחנו לקיצון אחר - אניני הטעם כבר טעמו הרבה יותר מסוג אחד, ולא קל לרצות אותם. למעשה, הם יידבקו לבחירות מאוד ספציפיות (ולפעמים מאוד יקרות). כשהם לא עסוקים בשתייה, הם ישמחו לפרט לכם למה דווקא מה שמככב אצלם זו הבחירה הכי טבעית שיש למי שיודע דבר או שניים על יין, ושהם פשוט מרחמים על מי שעוד לא הבין את זה.

 

לפעמים הם באמת מצליחים להגיע לבחירות איכותיות מאוד - אבל היינו ממליצים תמיד להיות פתוחים לרעיונות וכיוונים חדשים.

צילום: Freepik

קיראו עוד ב"בארץ"

צילום: freepik.com

 

העיקר שיהיה יין

 

בהרבה מקרים, אהבה ליין מתבטאת ברצון עז, כמו של אוהדי היין הנ"ל. הם תמיד ישמחו שיהיה לידם בקבוק או שניים בכל אירוע (כולל לשבת בבית בפיג'מה), והם יהיו בסדר גמור עם רוב סוגי היינות.

 

כאן, הריצוי הרבה יותר קל (וכנראה גם יותר זול), אבל ייתכן שתצטרכו להזמין אקסטרה בקבוקים לכל מפגש איתם. אחרי הכל, איתם הם נגמרים די מהר.

 

הבא מוכן

 

בדרך כלל, איפה שיש יין יוצאים גם סודות, או לכל הפחות שיחות מעניינות. האנשים הבאים הם ידענים גדולים בכל מה שנוגע להיסטוריה של היין, עובדות מפתיעות ולא מעט נתונים מרחבי העולם.

 

אז אם אתם מחפשים בידור נוסף, כדאי לכם לתפוס אותם לשיחה וללמוד כמה דברים חדשים (לכו תדעו, אולי הם יהפכו אתכם לידענים בעצמכם).

צילום: Freepik

צילום: freepik.com

הנאמן

 

זה אולי בגלל הטעם, אולי העפיצות ואולי חוויה כיפית במיוחד. הטיפוס הבא מעדיף להתמקד ב-1-2 ואולי מקסימום 3 סוגים של יין. יכול להיות שזה לא היין הכי טוב שיש, ויכול אפילו להיות שמדובר ביין פטישים קלאסי. עבורו - זה יותר ממספיק, זה אפילו העיקר.

 

כאן, כל עוד תזכרו לשמור לו לפחות בקבוק אחד כזה, סביר להניח שתקבלו אצלו לא מעט נקודות זכות.

 

אז מי, מה, מתי, ומה בשורה התחתונה?

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.