כסף יקר: איטליה גייסה 7.5 מיליארד אירו בכמעט 8% תשואה, "הפוקוס על הביקוש"

התשואה בגיוס ל-10 שנים עמדה על 7.56% ובגיוס ל-3 שנים התקרבה ל-8%. אמיר כהנוביץ': הפוקוס היה הפעם על עניין הביקוש, ופה הייתה הצלחה"

התעצמות משבר החובות באירופה והחשש מהתרחבותו למדינות אחרות שלח את התשואות על אגרות החוב של מדינות גדולות לטפס בשבועות האחרונים והסית משמעותית את פוקוס המשקיעים לתוצאות הנפקות אג"ח. איטליה השלימה בצהרי היום (ג') הנפקת אג"ח בהיקף של 7.5 מיליארד אירו ועשתה זאת בהצלחה, למרות שהתשואה זינקה באופן משמעותי ביחס להנפקות קודמות.

איטליה רשמה גיוס של 2.5 מיליארד אירו באג"ח ל-10 שנים (פדיון ב-2012) כאשר יחס הביקושים עמד על 1.34 שזה טוב יותר מהיחס בהנפקה הקודמת שעמד על 1.28 בלבד אבל צריך להגיד שהתשואה בהנפקה הקודמת הייתה 6.06% בלבד. בגיוס האג"ח ל-3 שנים (פדיון ב-2014) התשואה הגיעה ל-7.89% ואיטליה מכרה בקלות 3.5 מיליארד אירו. הביקושים הסתכמו פי 1.5. היתרה, כ-1.5 מיליארד אירו, גוייסה בהנפקה לפרעון ב-2020.

תגובת השוק להנפקה של איטליה הייתה חיובית. האג"ח של איטליה ל-10 שנים שנסחר מוקדם יותר היום בתשואה של עד 7.37%, נסחר כעת בתשואה של 7.24% "בלבד".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זה המתכון להתרסקות להיות מאד מאד חשדניים (ל"ת)
    הסנדק 29/11/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 29/11/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    נראה לך שמדינה תקנית יכולה לממן את עצמה בתשואה של 8%??? לא צריך לכתוב בכוח שטויות כשאין מה לכתוב. אז השווקים עולים בתגובה להנפקה..אז זה אומר שההנפקה הצליחה?? ואם עוד שעה יירדו אז ההנפקה נכשלה?
  • 1.
    MOOKIE 29/11/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    יש כאלה שמחפשים גז / נפט אלה כבר מצאו 1.7 מליארד חוזה!!!! מכפילה את עצמה בטווח הקצר ובטווח הארוך...העיסקה תאושר ככל הנראה ב - 15.12.2011 ע" י אסיפת בעלי המניות לאחר שאושרה פה אחד ע" י חברי הדירקטוריון של החברה...כל יום עליה של 2-3% עד לטיסה...
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.