הכתומים לא עמדו בציפיות: רווחי פרטנר ירדו ב-36%
חברת הסלולר פרטנר פרסמה את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2005. הכנסות החברה ברבעון הרביעי והשנתי עמדו בתחזיות האנליסטים, ובשורה התחתונה פספסה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי והשנתי. במהלך השנה נאלצה להתמודד החברה עם פגיעה בהכנסות משירותים לאחר שבחודש מארס האחרון אושרה ההמלצה להפחית את דמי הקישוריות.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.25 מיליארד שקל, ירידה של 4.5% לעומת הכנסות הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-1.31 מיליארד שקל, וירידה של 6% לעומת הרבעון הקודם בו הסתכמו ההכנסות בכ-1.35 מיליארד שקל, יצויין כי הרבעון השלישי באופן מסורתי חזק יותר והכנסות החברה הציגו יציבות בהשוואה לשני הרבעונים הראשונים של השנה. טווח הערכות האנליסטים בשוק נע בין 1.21-1.3 מיליארד שקל.
בסיכום ארבעת הרבעונים של 2005 נרשמה יציבות בשורת ההכנסות כאשר פרטנר הציגה הכנסות של 5.12 מיליארד שקל, בהשוואה ל-5.14 מיליארד שקל בשנת 2004. אנליסטים בשוק העריכו שהכנסות החברה יסתכמו ב-5-5.16 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי רבעוני בגובה של 83.2 מיליון שקל. ירידה של 36.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הנקי בכ-131 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון הקודם הציגה החברה עליה של 169% ברווח הנקי. ברבעון הקודם רשמה החברה רווח נקי של 30.9 מיליון שקל, לאחר שנרשמו הוצאות חד פעמיות גבוהות בשל סבסוד מכשירים. רווחי הרבעון השלישי נמוכים גם בהשוואה לרווחי הרבעון הראשון והשני שהסתכמו בכ-124 ו-155 מיליון שקל בהתאמה. רווחי הרבעון פספסו את תחזיות האנליסטים. בשוק העריכו כי רווחי החברה ינועו בטווח של 108-113 מיליון שקל.
רווחי EBITDA השנתיים הסתכמו בכ-1.56 מיליארד שקל, גידול של 1.2% בהשוואה לרווחי EBITDA בשנת 2004, שהסתכמו בכ-1.05 מיליארד שקל. רווחי ה-EBITDA פספסו אף את הערכות האנליסטים שחזו EBITDA שנתית בגובה של 1.623 מיליארד שקל.
לדברי מנכ"ל החברה, עמיקם כהן, בהשוואה לשנת 2004, סך הדקות ברשת עלו ב--12.8%, אשר אוזנו ע"י דילול של 12.9% בתעריף הממוצע לדקה, כולל שיחות נכנסות. העלייה בסך הדקות ברשת נבעה בעיקר מגידול בבסיס המנויים, אשר גדל ב-8.1% במהלך שנת 2005. הדילול בתעריף הממוצע לדקה בהשוואה לשנת 2004 נבע בעיקר מהירידה בתעריפי הקישוריות אשר נכנסה לתוקף במרץ 2005, כמו גם מהעלייה בתחרותיות ומן המשקל הגדל של מנויים עסקיים בתמהיל הלקוחות.
כהן הוסיף, המנוי העסקי הממוצע מייצר מספר דקות גבוה משמעותית ממנוי פרטי או ממנוי בתשלום מראש (Pre-Paid), בעוד התעריף הממוצע למנוי כזה נמוך באופן משמעותי. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, הכנסות משירותים במהלך הרבעון הרביעי של 2005 ירדו בעיקר כתוצאה מהירידה בתעריפי הקישוריות אשר נכנסה לתוקפה במרץ 2005, כמו גם מהשפעות עונתיות אשר נבעו מתקופת החגים אשר בשנת 2004 היו בחלקם ברבעון השלישי וחלקם ברבעון הרביעי, ובשנת 2005 היו כולם ברבעון הרביעי.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה, כי מועצת המנהלים החליטה להמליץ לבעלי המניות לאשר חלוקת דיווידנד במזומן בסכום של 65 אגורות למניה (בסכום כולל של 100 מליון שקל) למחזיקי מניות בתאריך 10 באפריל, 2006.
לפי שעה נותרים המשקיעים אדישים לתוצאותיה של החברה. מניית פרטנר יורדת בשעה זו בכ-0.8%, ירידות שמאפיינות את המניה מפתיחת המסחר כמו כן לא נרשמת פעילות ערה כשמחזור המסחר מסתכם בכ-2.2 מיליון שקל בלבד. מתחילת השנה רשמה מניית החברה תשואה שלילית של 3.6%, שמשקף לחברה שווי של 5.69 מיליארד שקל.