הכתומים לא עמדו בציפיות: רווחי פרטנר ירדו ב-36%
חברת הסלולר פרטנר פרסמה את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2005. הכנסות החברה ברבעון הרביעי והשנתי עמדו בתחזיות האנליסטים, ובשורה התחתונה פספסה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי והשנתי. במהלך השנה נאלצה להתמודד החברה עם פגיעה בהכנסות משירותים לאחר שבחודש מארס האחרון אושרה ההמלצה להפחית את דמי הקישוריות.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.25 מיליארד שקל, ירידה של 4.5% לעומת הכנסות הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-1.31 מיליארד שקל, וירידה של 6% לעומת הרבעון הקודם בו הסתכמו ההכנסות בכ-1.35 מיליארד שקל, יצויין כי הרבעון השלישי באופן מסורתי חזק יותר והכנסות החברה הציגו יציבות בהשוואה לשני הרבעונים הראשונים של השנה. טווח הערכות האנליסטים בשוק נע בין 1.21-1.3 מיליארד שקל.
בסיכום ארבעת הרבעונים של 2005 נרשמה יציבות בשורת ההכנסות כאשר פרטנר הציגה הכנסות של 5.12 מיליארד שקל, בהשוואה ל-5.14 מיליארד שקל בשנת 2004. אנליסטים בשוק העריכו שהכנסות החברה יסתכמו ב-5-5.16 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי רבעוני בגובה של 83.2 מיליון שקל. ירידה של 36.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הנקי בכ-131 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון הקודם הציגה החברה עליה של 169% ברווח הנקי. ברבעון הקודם רשמה החברה רווח נקי של 30.9 מיליון שקל, לאחר שנרשמו הוצאות חד פעמיות גבוהות בשל סבסוד מכשירים. רווחי הרבעון השלישי נמוכים גם בהשוואה לרווחי הרבעון הראשון והשני שהסתכמו בכ-124 ו-155 מיליון שקל בהתאמה.
רווחי הרבעון פספסו את תחזיות האנליסטים. בשוק העריכו כי רווחי החברה ינועו בטווח של 108-113 מיליון שקל.
רווחי EBITDA השנתיים הסתכמו בכ-1.56 מיליארד שקל, גידול של 1.2% בהשוואה לרווחי EBITDA בשנת 2004, שהסתכמו בכ-1.05 מיליארד שקל. רווחי ה-EBITDA פספסו אף את הערכות האנליסטים שחזו EBITDA שנתית בגובה של 1.623 מיליארד שקל.
לדברי מנכ"ל החברה, עמיקם כהן, בהשוואה לשנת 2004, סך הדקות ברשת עלו ב--12.8%, אשר אוזנו ע"י דילול של 12.9% בתעריף הממוצע לדקה, כולל שיחות נכנסות. העלייה בסך הדקות ברשת נבעה בעיקר מגידול בבסיס המנויים, אשר גדל ב-8.1% במהלך שנת 2005. הדילול בתעריף הממוצע לדקה בהשוואה לשנת 2004 נבע בעיקר מהירידה בתעריפי הקישוריות אשר נכנסה לתוקף במרץ 2005, כמו גם מהעלייה בתחרותיות ומן המשקל הגדל של מנויים עסקיים בתמהיל הלקוחות.
כהן הוסיף, המנוי העסקי הממוצע מייצר מספר דקות גבוה משמעותית ממנוי פרטי או ממנוי בתשלום מראש (Pre-Paid), בעוד התעריף הממוצע למנוי כזה נמוך באופן משמעותי. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, הכנסות משירותים במהלך הרבעון הרביעי של 2005 ירדו בעיקר כתוצאה מהירידה בתעריפי הקישוריות אשר נכנסה לתוקפה במרץ 2005, כמו גם מהשפעות עונתיות אשר נבעו מתקופת החגים אשר בשנת 2004 היו בחלקם ברבעון השלישי וחלקם ברבעון הרביעי, ובשנת 2005 היו כולם ברבעון הרביעי.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה, כי מועצת המנהלים החליטה להמליץ לבעלי המניות לאשר חלוקת דיווידנד במזומן בסכום של 65 אגורות למניה (בסכום כולל של 100 מליון שקל) למחזיקי מניות בתאריך 10 באפריל, 2006.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"
הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אך לא מתכחש למציאות הקשה שמחכה לרבים מדי על הכבישים בכל בוקר. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
אם נמשיך, כן. אבל לא רק בגוש דן. אנשים רוצים להגיע לגוש דן , לעבודה, לאוניברסיטאות. לכן אנחנו עושים חיבוריות וקישוריות. רכבת מהירה מחיפה לתל אביב , 35 דקות. ב-2028 היא תיסע 250 קמ"ש. אנחנו מכפילים מסילות, מתחילים לתכנן קווים לבאר שבע, אילת, קריית שמונה. זה כבר לא רק דיבורים , זה מתוקצב, מתוכנן, יוצא לפועל. רכבת לאילת? אם לא יהיו עיכובים , חמש עד שבע שנים.
אז לסיכום אתה אופטימי.
כן. עובדים במלוא המרץ. חשוב לנו לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל.
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות ברורות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק אלא גם רכבים קלים ללא נהג. בן זקן מגלה כי משרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את רכבם האוטונומי כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם כאן, לדבריו, יש חידוש: חידוש הקשרים מול החברה וניסיון למצוא נוסחה שתאפשר את הפעלתה בישראל – בלי לפגוע בנהגי המוניות.
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?