מגדלי הירקות נגד רמי לוי: "אתה הוא זה שעושה כסף על גב החקלאי"
ועידת ישראל לחקלאות ה-3 נפתחה היום (ג') בטונים צורמים כאשר במהלך פאנל ודיון בנושא "איפה הכסף", שבו לקחו חלק ד"ר רענן כהן יו"ר חברת "שוק סיטונאי ישראל", רמי לוי בעל רשת רמי לוי שיווק השקמה, שאול שבע, נשיא איגוד משווקי הפירות והירקות בארץ ומאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות בישראל התפחתחה תיגרה מילולית והושלכו האשמות קשות בין המשתתפים.
במהלך הפאנל קרא מאיר יפרח לרמי לוי "אתה משחטה בעצמך, אתה עושה כסף על גבו של החקלאי. כל יום אתה פותח סניף חדש רק מלמכור בזול! אתה אחד הפשעים שקרו בזמן האחרון ממש כאילו אתה קוסם, קונה ב- 2.5 שקל ומוכר ב 4 שקל".
בתשובה ענה לו רמי לוי: "לנו יש מטרה לשרת צרכן ולקנות סחורה. אם נמכור ב 20 שקל לקילו יהיו צרכנים, אבל חלק גדול מהם לא יאכלו. צריך למצוא דרך שהעגבנייה תגיע גם לצרכן שאין לו כסף, ולכן חייבים לייצר תחרות כדי שלא רק מי שיש לו הרבה כסף יאכל סלט".
ד"ר רענן כהן שהתפרץ לדבריו אמר: "החקלאי לא מרוויח, לעומת זאת רואים בדוחות האחרונים שאתה מרוויח יפה, אז אני שואל אותך - למה רק בישראל הייתה עלייה של 15% במחירי המזון בזמן שבאירופה הייתה ירידה?".
"בואו נגדל יותר ונוריד מחירים"
בתגובה ענה לו רמי לוי: "כמה עולה אבוקדו (והפנה את השאלה לחקלאים שישבו בקהל, 16 שקל לקילו אבוקדו לקמעונאי ענה לוי, זה היום נחשב לעשירים בלבד. אני מציע בואו נגדל יותר, נוריד מחיר ונאפשר לצרכן לאכול אבוקדו".
"אני מבקש מהקהל שיקום החקלאי שרוצה למכור רק לשוק הסיטונאי ולא לנו. אני 40 שנה בפירות ובירקות. אנחנו קונים היום לבד, פי 2 ממה שהשוק הסיטונאי יכול למכור לנו. אנחנו באים עד לחקלאי, משלמים לו בזמן, מילה שלנו זו מילה ובסוף כולם מרוויחים. נכון שאנחנו רוצים שהחקלאי יוריד מחיר אבל זה בגלל שאני צורך בין 300 1,000 משטחי עגבנייה והשוק הסיטונאי לא יכול לספק לי את זה."
מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות בישראל לא נשאר חייב ומיד ענה לרמי לוי: "היום אתה עושה כסף על גבו של החקלאי, כל יום אתה פותח סניף רק מלמכור בזול. אחד הפשעים שקרו עד היום זה אתה. בדיוק כמו בקוסמות - אתה קונה ב 2.5 שקל ומוכר ב 4 שקל."
"ככה בסוף אני אעשה כסף"
בתגובה ענה לו רמי לוי: קניתי ב-12 שקל ומכרתי ב-1 שקל. לא ביקשתי שיתנו לי אף מוצר ב-1 שקל. הצלתי הרבה חקלאים שהיה להם עודף של סחורה שבסופו של דבר הייתה בסוף נזרקת או נרקבת. לא ביקשתי מהמשחטה שימכרו לי ב-1 שקל."
"אתה זה המשחטה" התפרץ מאיר יפרח לדבריו ורמי ענה לו: "יותר קשה למכור 10 טון ולהרוויח 15% מאשר למכור בכמויות קטנות יותר ולהרוויח יותר. אני מציע בואו נגדל יותר, בואו נעשה עבודה ונגרום לאנשים שאין להם מה לאכול לקנות, ככה בסוף אני אעשה יותר כסף. בואו נגרום לכך שילכו בדרך שלי ובשיטה שלי - שיגדלו הרבה ונמכור בזול ונגיע בסוף לכל אחד ואחד".
- 18.פושע זה אתה ! ספר לעם ישראל על מעלליך. עובד ציבור עאלק (ל"ת)לצערי מכיר את יפרח 11/06/2013 19:50הגב לתגובה זו
- 17.כבוד ללוי 11/06/2013 17:57הגב לתגובה זובסוף כולם יפנימו שלהיות גרידיים זה יפגע בעצמם.
- 16.סלוקי 11/06/2013 17:24הגב לתגובה זווחבל לקשקש נגדו
- 15.צרכן קבוע 11/06/2013 16:09הגב לתגובה זוכל הכבוד רמי לוי ירבו כמוך .
- 14.סוף סוף שברו מונופול, נשאר לטפל בחלב (ל"ת)סרגיי 11/06/2013 16:05הגב לתגובה זו
- 13.יחי רמי לוי, בזכותו אני אוכל סלט בזול ! (ל"ת)גד 11/06/2013 15:56הגב לתגובה זו
- 12.יפרח אתה אדיוט או עושה את עצמך? תוקף את מי שמוכר בזול? (ל"ת)אחד 11/06/2013 15:46הגב לתגובה זו
- 11.צרכן 11/06/2013 15:42הגב לתגובה זושלא יבלבל את השכל, הוא עושה מיליונים בכל חודש על חשבון "עובדיו העבדים".
- 10.אהרון 11/06/2013 15:41הגב לתגובה זומה עושה שם הגובניק של המדינה דר רענן כהו . חיי על חשבון המדינה מאז שעמד על דעתו נתפקיד לתפקיד תמיד ידע מאיזה צד של הפרוסה מרוחה החמאה
- 9.שיתקפו את מגה וסופרסל אלו המשחוטות רמי לוי יבורך לאומתם (ל"ת)הפוך גוטה 11/06/2013 15:37הגב לתגובה זו
- 8.זה היה הצגה או שיפרח מטומטם ??? (ל"ת)אבי 11/06/2013 15:36הגב לתגובה זו
- רמי לוי חזק ואמץ 11/06/2013 16:21הגב לתגובה זופשוט סרסור שכועס שמישהו לא משתמש בשרותי הספסרות שלו
- 7.חקלאי לשעבר 11/06/2013 15:28הגב לתגובה זוהכעס שלהם צריך להיות מופנה לכל הגורמים האחרים, הקשורים לשיווק תוצרת חקלאית, שגוזרים קופונים שמנים.
- 6.יעקב 11/06/2013 15:25הגב לתגובה זואנו תומכים בכה.. תמכור הרבה ובזול .. כדי שייטב עם כולם ...עלה והצלח !!!!!
- 5.עופר 11/06/2013 15:22הגב לתגובה זולהם את המונופול וחושב גם על הצרכן ולא על כיסו בלבד, כרגיל במחוזותנו: תוקפים את המיטיב עם הציבור
- 4.עגבניות במחיר זהב- כשזה במחיר כזה אני לא קונה. (ל"ת)חחחח 11/06/2013 15:22הגב לתגובה זו
- 3.ניר 11/06/2013 15:17הגב לתגובה זועם זה שהוא מוכר בזול?! למה זה הגיוני לקנות פלפל ב-15 ש"ח לקילו? רמי, ישר כח. תמשיך בדרך שלך. הציבור ימשיך להצביע ברגליים!
- 2.אלוני 11/06/2013 15:15הגב לתגובה זופירות וירקות לכווווווווולם
- 1.לא יאומן תוקפים אותץו על זה שמוכר בזול (ל"ת)יוסי 11/06/2013 15:10הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות
חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"
אבוג'ן אבוג'ן 0.83% הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass
AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.
אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".
הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?
"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל.
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- אבוג׳ן מזנקת 150% - השלימה פיתוח בשת״פ עם גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".
