פרסום ראשון

Got Milk? תקציב הפרסום של המועצה לענף החלב בישראל יוצא למכרז

המכרז של המועצה יהיה דו שלבי ולשלב הגמר יעלו 3 משרדי הפרסום שידורגו ראשונים בשלב הראשון. ב-4 השנים האחרונות מטפל משרד הפרסום חברון זלצמן בתקציב הפרסום

משה בנימין | (5)

המועצה לענף החלב בישראל יוצאת למכרז על תקציב הפרסום שלה - כך נודע לאייס. המכרז של מועצת החלב התפרסם באתר יפעת מכרזים ימים ספורים לאחר ההכרזה של רשת שופרסל על השקת מותג פרטי שלה בשוק החלב. בשנים האחרונות טופלה המועצה על ידי משרד הפרסום רגב קויצקי (ליאו ברנט כיום) בין השנים 2008 ל-2012 וחברון זלצמן שהחל לטפל בתקציב הפרסום שלה  מ-2011 ועד היום. 

המועצה לענף החלב בישראל היא תאגיד לו מוקנות סמכויות לפי חוק תכנון משק החלב בישראל והיא פועלת בכפוף להוראותיו. בין היתר, מתמודדת המועצה עם סוגיות מרכזיות הנוגעות לענף החלב בכללותו ולעוסקים בו.

המכרז על תקציב הפרסום של המועצה הוא דו שלבי כאשר בשלב הראשון תיבדק עמידה בתנאי הסף ולהצעות של המתמודדים יוענקו ציונים. לשלב הגמר של המכרז יעלו 3 ההצעות שידורגו ראשונות בציונים. בשלב ב', יוזמנו המציעים שהצעותיהם נבחרו בשלב א' לראיון במשרדי המועצה להצגת ההצעה ושם גם ידונו בתחומי האסטרטגיה ודרכי פעולה להתמודדות עם נושא רלוונטי בתחום השירותים, על פי בריף שיימסר לעולים לשלב ב'.

בנוסף לטיפול, פיתוח, ייעול וביסוס משק החלב פועלת המועצה בתחום ענף הבקר והצאן לבשר. במסגרת זו נכתב בפרטי המכרז "דרושים למועצה, כתמיכה בפעולותיה, שירותי פרסום אשר תכליתם העיקרית היא: הגדלת הצריכה של חלב בקר וצאן ומוצריו וצריכת בשר טרי מתוצרת מקומית; טיפול בתדמית הבריאותית של צריכת חלב ומוצריו ובשר טרי; טיפול בתדמית של ענף החלב והבשר ושל המועצה ומיצובם; קידום תוצרת מקומית על פני מוצרי יבוא; קידום מחלבות משק ומשקים תיירותיים; טיפול במשברים בענף החלב ובסוגיות עקרוניות הנמצאות על סדר יומו של הענף וכיוצ"ב עניינים לפי צרכיה של המועצה".

השירותים שיידרש הזוכה לספק למועצה יכללו, בין היתר: אספקת שירותי פרסום והסברה על פי תוכנית עבודה, בניית אסטרטגיה, תכנון והפקת קמפיינים, קריאייטיב, רכישת מדיה וכל פרויקט אחר שיתבקש ע"י המועצה בנושא פרסום.

תקופת ההתקשרות של משרד הפרסום הזוכה עם המועצה יעמוד על 24 חודשים (שנתיים) עם אופציה ששמורה למועצה להאריך את תקופת ההתקשרות ב-3 תקופות נוספות בנות 12 חודשים נוספים כל אחת, דהינו 3 שנים נוספות ובסה"כ 5 שנים. 

בין תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשת המועצה כי הגופים המתמודדים יעסיקו לפחות 6 עובדים בתחום הפרסום; בתקופת 5 השנים הרצופות שקדמו להגשת הצעתו, נתן המציע שירותי פרסום, לרבות: הפקה, אסטרטגיה, קריאייטיב, סטודיו, רכש ומדיה לפחות ללקוח אחד מתחום המזון וללקוח אחד העוסק בפעילות ציבורית. עוד דורשת המועצה כי המתמודד לא יעניק שירותים דומים לגורמים שעסקם בתחום החלב ומוצריו, הבשר או סויה ומוצריה. המועצה דורשת עוד כי מנהל תיק הפרסום המיועד שלה יהיה בעל תפקיד בכיר ובעל ניסיון של 10 שנים לפחות. כמו כן מבקשת המועצה מכתבי המלצה מ-3 לקוחות עסקיים של המציע, להם מעניק המציע שירותים במשך תקופה העולה על 12 חודשים רצופים, ופירוט בדבר אנשי הקשר אצל אותם לקוחות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במועצת החלב מודיעים מראש למעוניינים בתקציב כי נגזרת התשלום עבור שירותיהם תבוסס על עמלת המדיה בלבד (בגובה הצעתו במכרז) ללא ריטיינר חודשי. המועצה לא תשלם כל תשלום נוסף והעמלות מהמדיה יהוו תמורה מלאה עבור כל פעילות המציע, לרבות שירותי האסטרטגיה, הקריאייטיב, הגרפיקה וכיוצ"ב.

בשלב א' של המכרז יוענקו למתמודדים ציונים לפי חלוקה של 40% מהציון עבור ניסיון קודם . בסעיף זה תינתן עדיפות לתקופת הניסיון, לניסיון עם לקוחות מתחום המזון, ו/או גופים ציבוריים וכן לניסיון בתחום הדיגיטל. עבור התרשמות מתיק העבודות של המציע יוענקו 40% נוספים מהציון ועבור המלצת הלקוחות, תוכן ההמלצות, זהות הגורמים ועוד יוענקו 20% מהציון.

תקציב הפרסום של מועצת החלב מורכב למעשה מהזרמת התקציבים של הגופים שעומדים מאחוריה: המחלבות, ארגוני החקלאים, מגדלי הבקר והמממשלה. על פי נתוני מועצת החלב, ב-2005-2006 זינקה צריכת החלב ומוצריו לנפש בישראל לנתון שיא (בליטרים). ב-2009 נרשמה ירידה קלה וב-2012 זינקה הצריכה לנפש לשיא חדש שמאז רשם ירידה חדה לנתוני 2006. האיומים על שוק החלב הישראלי, כפי שרואה זאת מועצת החלב נובעים ממספר גורמים, כגון: יבוא לישראל, ביטול תכנון משק החלב, סגירת רפתות, מתנגדי לשוק החלב מטעמי בריאות וירידה במשיכה למוצרים בקרב דור ההמשך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עמוס עוזאנה נס ציונה 18/05/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    חקלאי התעללות. מחריד פשוט חילול השם. לא כשר.
  • 4.
    אחד התאגידים המכוערים והציניים ביותר בישראל מחפש זונה (ל"ת)
    חזירי החזיר 07/05/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נאמר 06/05/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    לעבוד רק מעמלות מדיה זאת פשוט גנבה. גנבה מהמדיה, גנבה ממשרד הפרסום וגנבה מאחותכם שחושבת שהיא יכולה לסנג'ר את העולם בלי לשלם כסף.
  • 2.
    שגיא 06/05/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    כמה חלב כבר שותים בישראל? למה צריך להתעסק בזה? למה לא נלחמים במיחירי הדיור, ביוקר המחיה...
  • 1.
    פרטים נוספים אצל פאינה (ל"ת)
    יאנוש 05/05/2015 21:53
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.