Got Milk? תקציב הפרסום של המועצה לענף החלב בישראל יוצא למכרז
המכרז של המועצה יהיה דו שלבי ולשלב הגמר יעלו 3 משרדי הפרסום שידורגו ראשונים בשלב הראשון. ב-4 השנים האחרונות מטפל משרד הפרסום חברון זלצמן בתקציב הפרסום
המועצה לענף החלב בישראל יוצאת למכרז על תקציב הפרסום שלה - כך נודע לאייס. המכרז של מועצת החלב התפרסם באתר יפעת מכרזים ימים ספורים לאחר ההכרזה של רשת שופרסל על השקת מותג פרטי שלה בשוק החלב. בשנים האחרונות טופלה המועצה על ידי משרד הפרסום רגב קויצקי (ליאו ברנט כיום) בין השנים 2008 ל-2012 וחברון זלצמן שהחל לטפל בתקציב הפרסום שלה מ-2011 ועד היום.
המועצה לענף החלב בישראל היא תאגיד לו מוקנות סמכויות לפי חוק תכנון משק החלב בישראל והיא פועלת בכפוף להוראותיו. בין היתר, מתמודדת המועצה עם סוגיות מרכזיות הנוגעות לענף החלב בכללותו ולעוסקים בו.
המכרז על תקציב הפרסום של המועצה הוא דו שלבי כאשר בשלב הראשון תיבדק עמידה בתנאי הסף ולהצעות של המתמודדים יוענקו ציונים. לשלב הגמר של המכרז יעלו 3 ההצעות שידורגו ראשונות בציונים. בשלב ב', יוזמנו המציעים שהצעותיהם נבחרו בשלב א' לראיון במשרדי המועצה להצגת ההצעה ושם גם ידונו בתחומי האסטרטגיה ודרכי פעולה להתמודדות עם נושא רלוונטי בתחום השירותים, על פי בריף שיימסר לעולים לשלב ב'.
בנוסף לטיפול, פיתוח, ייעול וביסוס משק החלב פועלת המועצה בתחום ענף הבקר והצאן לבשר. במסגרת זו נכתב בפרטי המכרז "דרושים למועצה, כתמיכה בפעולותיה, שירותי פרסום אשר תכליתם העיקרית היא: הגדלת הצריכה של חלב בקר וצאן ומוצריו וצריכת בשר טרי מתוצרת מקומית; טיפול בתדמית הבריאותית של צריכת חלב ומוצריו ובשר טרי; טיפול בתדמית של ענף החלב והבשר ושל המועצה ומיצובם; קידום תוצרת מקומית על פני מוצרי יבוא; קידום מחלבות משק ומשקים תיירותיים; טיפול במשברים בענף החלב ובסוגיות עקרוניות הנמצאות על סדר יומו של הענף וכיוצ"ב עניינים לפי צרכיה של המועצה".
השירותים שיידרש הזוכה לספק למועצה יכללו, בין היתר: אספקת שירותי פרסום והסברה על פי תוכנית עבודה, בניית אסטרטגיה, תכנון והפקת קמפיינים, קריאייטיב, רכישת מדיה וכל פרויקט אחר שיתבקש ע"י המועצה בנושא פרסום.
תקופת ההתקשרות של משרד הפרסום הזוכה עם המועצה יעמוד על 24 חודשים (שנתיים) עם אופציה ששמורה למועצה להאריך את תקופת ההתקשרות ב-3 תקופות נוספות בנות 12 חודשים נוספים כל אחת, דהינו 3 שנים נוספות ובסה"כ 5 שנים.
בין תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשת המועצה כי הגופים המתמודדים יעסיקו לפחות 6 עובדים בתחום הפרסום; בתקופת 5 השנים הרצופות שקדמו להגשת הצעתו, נתן המציע שירותי פרסום, לרבות: הפקה, אסטרטגיה, קריאייטיב, סטודיו, רכש ומדיה לפחות ללקוח אחד מתחום המזון וללקוח אחד העוסק בפעילות ציבורית. עוד דורשת המועצה כי המתמודד לא יעניק שירותים דומים לגורמים שעסקם בתחום החלב ומוצריו, הבשר או סויה ומוצריה. המועצה דורשת עוד כי מנהל תיק הפרסום המיועד שלה יהיה בעל תפקיד בכיר ובעל ניסיון של 10 שנים לפחות. כמו כן מבקשת המועצה מכתבי המלצה מ-3 לקוחות עסקיים של המציע, להם מעניק המציע שירותים במשך תקופה העולה על 12 חודשים רצופים, ופירוט בדבר אנשי הקשר אצל אותם לקוחות.
- הבידור מנצח את האקטואליה; מי הוביל בפריים טיים?
- האח הגדול עם רייטינג שיא; רשת הפתיעה במהדורות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
במועצת החלב מודיעים מראש למעוניינים בתקציב כי נגזרת התשלום עבור שירותיהם תבוסס על עמלת המדיה בלבד (בגובה הצעתו במכרז) ללא ריטיינר חודשי. המועצה לא תשלם כל תשלום נוסף והעמלות מהמדיה יהוו תמורה מלאה עבור כל פעילות המציע, לרבות שירותי האסטרטגיה, הקריאייטיב, הגרפיקה וכיוצ"ב.
בשלב א' של המכרז יוענקו למתמודדים ציונים לפי חלוקה של 40% מהציון עבור ניסיון קודם . בסעיף זה תינתן עדיפות לתקופת הניסיון, לניסיון עם לקוחות מתחום המזון, ו/או גופים ציבוריים וכן לניסיון בתחום הדיגיטל. עבור התרשמות מתיק העבודות של המציע יוענקו 40% נוספים מהציון ועבור המלצת הלקוחות, תוכן ההמלצות, זהות הגורמים ועוד יוענקו 20% מהציון.
תקציב הפרסום של מועצת החלב מורכב למעשה מהזרמת התקציבים של הגופים שעומדים מאחוריה: המחלבות, ארגוני החקלאים, מגדלי הבקר והמממשלה. על פי נתוני מועצת החלב, ב-2005-2006 זינקה צריכת החלב ומוצריו לנפש בישראל לנתון שיא (בליטרים). ב-2009 נרשמה ירידה קלה וב-2012 זינקה הצריכה לנפש לשיא חדש שמאז רשם ירידה חדה לנתוני 2006. האיומים על שוק החלב הישראלי, כפי שרואה זאת מועצת החלב נובעים ממספר גורמים, כגון: יבוא לישראל, ביטול תכנון משק החלב, סגירת רפתות, מתנגדי לשוק החלב מטעמי בריאות וירידה במשיכה למוצרים בקרב דור ההמשך.
- 5.עמוס עוזאנה נס ציונה 18/05/2015 13:21הגב לתגובה זוחקלאי התעללות. מחריד פשוט חילול השם. לא כשר.
- 4.אחד התאגידים המכוערים והציניים ביותר בישראל מחפש זונה (ל"ת)חזירי החזיר 07/05/2015 11:19הגב לתגובה זו
- 3.נאמר 06/05/2015 17:44הגב לתגובה זולעבוד רק מעמלות מדיה זאת פשוט גנבה. גנבה מהמדיה, גנבה ממשרד הפרסום וגנבה מאחותכם שחושבת שהיא יכולה לסנג'ר את העולם בלי לשלם כסף.
- 2.שגיא 06/05/2015 13:07הגב לתגובה זוכמה חלב כבר שותים בישראל? למה צריך להתעסק בזה? למה לא נלחמים במיחירי הדיור, ביוקר המחיה...
- 1.פרטים נוספים אצל פאינה (ל"ת)יאנוש 05/05/2015 21:53הגב לתגובה זו