עמית גל
צילום: יח"צ

ראש בראש מול הבצפר: עמית גל ינהל את לימודי הקופירייטינג במכללת ACC

גל יחליף בתפקיד את מיכאל גורי ששימש ב-3 השנים האחרונות כמנהל המקצועי. גל: "ACC היא בית היולדות של רוב הקופירייטרים בארץ, כולל אותי"
משה בנימין | (2)

שינויים בהנהלת מכללת לימודי הפרסום ACC על שם תרצה גרנות: לאחר 3 שנים בהן שימש מיכאל גורי כמנהל המקצועי של המכללה, הוא יוחלף על ידי עמית גל, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב בשלמור אבנון עמיחי y&r שינהל במקביל את לימודי הקופירייטינג - הקורס המוביל במכללה - כך נודע לאייס.

גל, הרכש החדש של מכללת ACC הוא אחד מאנשי הקריאייטיב המעוטרים ביותר בארץ. הוא זכה בפרסים רבים בפסטיבלים בינלאומיים שונים כגון קליאו, ONE SHOW, קאן, ניו יורק, לונדון ועוד. במסגרת תפקידו הוא טיפל בתקציבי נביעות, קינלי, דפי זהב, טובורג, נסטי, סטימצקי, אורנג', הועד למלחמה באיידס, אקים, שפ"מ, מיצובישי ועוד. כמו רבים מחבריו למשרד, גל סיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי על רקע פרישת המייסדים ב-2011 והרה-ארגון היסודי שבוצע בו. בשנתיים האחרונות הוא היה מיוזמי ומובילי קולקטיב תוצרת, והוביל קמפיינים למימון המונים בארץ ובחו"ל.

"המכללה הזו היא בית היולדות של רוב הקופירייטרים בארץ, כולל אותי. מרגש ומשמח אותי מאוד שאני יכול סוף סוף להחזיר למקום הכל כך מיוחד מזה טיפטיפונת מה שקיבלתי" אומר גל. "בעולם הפרסום החדש, קריאייטיב נשכני ומטריף, כתוב היטב ומבוצע לעילא, נחוץ יותר מאי פעם. האתגר שלנו הוא לתת לסטודנטים את כל הכלים הקלאסיים, החדשים והעתידיים, אבל בעיקר להדביק אותם ברעב האינסופי לרעיונות. זה נראה לי כמו הבריף הקשה והמרגש ביותר שקיבלת עד כה".

מתן גרנות - מנהל מכללת ACC: "אנו מודים למיכאל גורי על 3 שנים מלאות בעשייה ונתינה שלקחו את המכללה קדימה ועזרו לנו להמשיך ולהוביל את תחום לימודי הקריאייטיב בישראל. אנו מאחלים בהצלחה לעמית גל בכניסה לתפקיד ובטוחים שימשיך את מגמת התנופה של תחום הקריאייטיב והרעיונאות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זיסר 09/12/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    ברוך הבא
  • 1.
    בהצלחהההה (ל"ת)
    א 09/12/2014 01:30
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.