ניתוח קמפיין

סלקום זוגי ודיסקונט משפחה: הומור עצמי לצד הבטחה מוגזמת

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר על הפרסומות החדשות של יהושע TBWA וגיתם. "סלקום מציגה את החדשות של אתמול באריזה של בשורת הדור"
עטרה בילר | (8)

פסח הוא הזמן להשיק חמרי ניקוי, שואבי אבק אך בעיקר - מוצרים מלכדי משפחה גם אם הם בתחום הפיננסי או הסלולארי.

הורים תמיד רוצים לעזור אבל לא תמיד יודעים איך, זו המסקנה של סדרת הפרסומות של דיסקונט משפחה. הפרסומת מציגה עולם של מבוגרים שחייים על פי ערכים של דורות עבר, בהם לא היו דברים כאלה. צעירים בנו את עצמם במו ידיהם. הורים לא יכלו לעזור להם והבנק היה הפיגורה האחרונה שתרצה לעזור לילדים לצאת לחיים או לצאת מהבוץ.

האבא, קטורזה במקרה הזה, מצוי בקונפליקט תיאטרלי נוכח בנו שעומד להפוך לאב: עוזר ומתלונן. אף אחד לא עזר לו כשהוא התחיל. הוא עשה הכל בידיים, לא עם "אייפן".מה פתאום הוא צריך לעזור לבן שלו ואשתו ההרה? גם כאשר מסתבר לו שדיסקונט מתחיל לקחת אחריות משפחתית - הוא ממשיך, כי הוא בתנופה, להתלונן ולא לפרגן.

בסרטון ה"רנטגן של הפיננסים" שיודע לתת לכל אחד טיפ כספי, נדהם היועץ הזקן לגלות שדיסקונט פתחו 'משפחתון'. ובאמת, כאשר האב לא באוברדראפט - הבן לא משלם ריבית.

התכנית היא סוג של 'הארכה' של יד ההורה שרוצה לעזור אבל לא תמיד יודע איך ולא תמיד יכול. קונספט מצויין למכשיר פיננסי קר. התכנית מציעה מענק הצטרפות, פטור מדמי העברה, חסכון להשכלה גבוהה, כרטיס מפתח 2go והלוואת משפחה. אבל השוס הגדול הוא הפלוס המשפחתי שמתפקד כמו כלים שלובים - כשאחד מבני המשפחה בפלוס - מופחתת או מבוטלת ריבית האוברדראפט של בן משפחה אחר.

מהבחינה הזו יש בשורה ובמלים אחרות, אפשר לומר שמדובר במעגלים משפחתיים של ערבות הדדית, כלי חכם של WIN WIN מבחינת הבנק ולקוחותיו. אפילו מבחינה תרבותית מדובר במכשיר פיננסי מתקדם שפועל מתוך ערך של אמון בלקוח והקרבה כלשהי לטובתו. המוצר ימגנט לקוחות צעירים לבנק ההורים, הורים בעלי יכולת - לבנק הילדים. ישנו סיכוי להגדיל את הנתח השוק של הבנק - שאיפה נואשת נצחית של בנקים. נואשת - היות שההתניידות בין בנקים היא הנמוכה מכל הקטגוריות הצרכניות. וכמובן - יעצים את מידת שביעות הרצון של משפחות קיימות בלאו הכי בדיסקונט.

השפה היא שפת מודי וקטורזה - הומור עצמי ואי לקיחת המוצר והמותג ברצינות יתרה. הצעת הערך משמעותית והרת סיכון ובכל זאת נאמרת בקריצה וב-understatement. בלי לעשות עניין. השיח מצחיק והפרסומת משיקה את החידוש בסגנון העגלגל, הצנוע והלא דרמאטי של דיסקונט.

לצד בשורה זו משיק סלקום את מוצר של מה בכך. טוטאל זוגי שמציע שני סלולארים ללא הגבלה ביחידה אחת. עוד מסלול מעולם לא חדש של מסלולים סלולאריים משפחתיים. הפעם - בזוג. השפה, שפת סלקום, היא תמיד מאד פומפוזית ובמובן מסויים מטרידה בנסיון שלה לקחת לעצמה כלומר למותג את כל רגשות האנוש על פני כדור הארץ או לפחות על פני ישראל.

ההגזמה נוגעת הפעם בזוג אקטיביסטים פוליטיים בעלי דעות מנוגדות. מדוע דעות מנוגדות, ומדוע הם משתתפים בהפגנות משני עברי המתרס? כל זאת כדי לחדד את המסר שישנם זוגות שאי אפשר להפריד בינהם, בכלל ובזכות מוצר סלולארי בפרט. הם חוזרים הביתה במכונית אחת ומתנשקים, כאשר הצעת הערך הוא בסך הכל סלקום זוגי ללא הגבלה.

החדשות של אתמול באריזה של בשורת הדור. לעניות דעתי הפער בין המוצר לבין ה-build up הפרסומי הוא בבחינת overpromising והדבר היחידי שסלקום כן מצליחה לקחת לעצמה, אולי, זה את ה-claim על ההווייה הישראלית אותה היא מספחת לעצמה אט, אט וברעש רב כפלטפורמה לשלל מוצריה המאד צפויים מראש.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יודע 13/03/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    את צודקת במאה אחוז סלקום חברה פחדנית שבמקום לנצל את הגודל שלה כדי ללכת על מוצרים פורצי דרך מפחדת לעשות מהלך אמיתי ומשתדלת למכור ללקוחות שלה מוצרים של לפני עשר שנים...מירס נתנו זוג ללא הגבלה בשנת 2002...
  • 6.
    האובר רגש של סלקום תמחיל להיות מוגזם ואבסורדי (ל"ת)
    מסכימה אתך 13/03/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מושיק שלישיות 13/03/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    1. איפה נרשמים לזה ומה צריך להביא? 2. כמה מרויחים על טור מסוג זה? 3. אין פה קצת בילד-אפ של החרטא-ברטא?
  • 4.
    הסיכום האנליטי שלנו: זה נבלה וזה טריפה (ל"ת)
    אחיתופל יועצים 13/03/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דיסקונט קמפיין מבריק של הברכץ! (ל"ת)
    13/03/2013 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ויצ'י 12/03/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    יאללה, כל המינוחים, אנדרסטייטמנט, בילד אפ, קליים, אובר פרומיסינג. בלה בלה. גם הניתוח עצמו הוא over-analyzing ...
  • 1.
    חסרים עוד כמה מילים באנגלית וזה יהיה פרפקט (ל"ת)
    שון דהאן 12/03/2013 20:26
    הגב לתגובה זו
  • מילים הן נקבות, שון, ולכן הן חסרות ולא חסרים (ל"ת)
    שלא יחסר 13/03/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.