ניתוח קמפיין

סלקום זוגי ודיסקונט משפחה: הומור עצמי לצד הבטחה מוגזמת

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר על הפרסומות החדשות של יהושע TBWA וגיתם. "סלקום מציגה את החדשות של אתמול באריזה של בשורת הדור"
עטרה בילר | (8)

פסח הוא הזמן להשיק חמרי ניקוי, שואבי אבק אך בעיקר - מוצרים מלכדי משפחה גם אם הם בתחום הפיננסי או הסלולארי.

הורים תמיד רוצים לעזור אבל לא תמיד יודעים איך, זו המסקנה של סדרת הפרסומות של דיסקונט משפחה. הפרסומת מציגה עולם של מבוגרים שחייים על פי ערכים של דורות עבר, בהם לא היו דברים כאלה. צעירים בנו את עצמם במו ידיהם. הורים לא יכלו לעזור להם והבנק היה הפיגורה האחרונה שתרצה לעזור לילדים לצאת לחיים או לצאת מהבוץ.

האבא, קטורזה במקרה הזה, מצוי בקונפליקט תיאטרלי נוכח בנו שעומד להפוך לאב: עוזר ומתלונן. אף אחד לא עזר לו כשהוא התחיל. הוא עשה הכל בידיים, לא עם "אייפן".מה פתאום הוא צריך לעזור לבן שלו ואשתו ההרה? גם כאשר מסתבר לו שדיסקונט מתחיל לקחת אחריות משפחתית - הוא ממשיך, כי הוא בתנופה, להתלונן ולא לפרגן.

בסרטון ה"רנטגן של הפיננסים" שיודע לתת לכל אחד טיפ כספי, נדהם היועץ הזקן לגלות שדיסקונט פתחו 'משפחתון'. ובאמת, כאשר האב לא באוברדראפט - הבן לא משלם ריבית.

התכנית היא סוג של 'הארכה' של יד ההורה שרוצה לעזור אבל לא תמיד יודע איך ולא תמיד יכול. קונספט מצויין למכשיר פיננסי קר. התכנית מציעה מענק הצטרפות, פטור מדמי העברה, חסכון להשכלה גבוהה, כרטיס מפתח 2go והלוואת משפחה. אבל השוס הגדול הוא הפלוס המשפחתי שמתפקד כמו כלים שלובים - כשאחד מבני המשפחה בפלוס - מופחתת או מבוטלת ריבית האוברדראפט של בן משפחה אחר.

מהבחינה הזו יש בשורה ובמלים אחרות, אפשר לומר שמדובר במעגלים משפחתיים של ערבות הדדית, כלי חכם של WIN WIN מבחינת הבנק ולקוחותיו. אפילו מבחינה תרבותית מדובר במכשיר פיננסי מתקדם שפועל מתוך ערך של אמון בלקוח והקרבה כלשהי לטובתו. המוצר ימגנט לקוחות צעירים לבנק ההורים, הורים בעלי יכולת - לבנק הילדים. ישנו סיכוי להגדיל את הנתח השוק של הבנק - שאיפה נואשת נצחית של בנקים. נואשת - היות שההתניידות בין בנקים היא הנמוכה מכל הקטגוריות הצרכניות. וכמובן - יעצים את מידת שביעות הרצון של משפחות קיימות בלאו הכי בדיסקונט.

השפה היא שפת מודי וקטורזה - הומור עצמי ואי לקיחת המוצר והמותג ברצינות יתרה. הצעת הערך משמעותית והרת סיכון ובכל זאת נאמרת בקריצה וב-understatement. בלי לעשות עניין. השיח מצחיק והפרסומת משיקה את החידוש בסגנון העגלגל, הצנוע והלא דרמאטי של דיסקונט.

לצד בשורה זו משיק סלקום את מוצר של מה בכך. טוטאל זוגי שמציע שני סלולארים ללא הגבלה ביחידה אחת. עוד מסלול מעולם לא חדש של מסלולים סלולאריים משפחתיים. הפעם - בזוג. השפה, שפת סלקום, היא תמיד מאד פומפוזית ובמובן מסויים מטרידה בנסיון שלה לקחת לעצמה כלומר למותג את כל רגשות האנוש על פני כדור הארץ או לפחות על פני ישראל.

ההגזמה נוגעת הפעם בזוג אקטיביסטים פוליטיים בעלי דעות מנוגדות. מדוע דעות מנוגדות, ומדוע הם משתתפים בהפגנות משני עברי המתרס? כל זאת כדי לחדד את המסר שישנם זוגות שאי אפשר להפריד בינהם, בכלל ובזכות מוצר סלולארי בפרט. הם חוזרים הביתה במכונית אחת ומתנשקים, כאשר הצעת הערך הוא בסך הכל סלקום זוגי ללא הגבלה.

החדשות של אתמול באריזה של בשורת הדור. לעניות דעתי הפער בין המוצר לבין ה-build up הפרסומי הוא בבחינת overpromising והדבר היחידי שסלקום כן מצליחה לקחת לעצמה, אולי, זה את ה-claim על ההווייה הישראלית אותה היא מספחת לעצמה אט, אט וברעש רב כפלטפורמה לשלל מוצריה המאד צפויים מראש.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יודע 13/03/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    את צודקת במאה אחוז סלקום חברה פחדנית שבמקום לנצל את הגודל שלה כדי ללכת על מוצרים פורצי דרך מפחדת לעשות מהלך אמיתי ומשתדלת למכור ללקוחות שלה מוצרים של לפני עשר שנים...מירס נתנו זוג ללא הגבלה בשנת 2002...
  • 6.
    האובר רגש של סלקום תמחיל להיות מוגזם ואבסורדי (ל"ת)
    מסכימה אתך 13/03/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מושיק שלישיות 13/03/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    1. איפה נרשמים לזה ומה צריך להביא? 2. כמה מרויחים על טור מסוג זה? 3. אין פה קצת בילד-אפ של החרטא-ברטא?
  • 4.
    הסיכום האנליטי שלנו: זה נבלה וזה טריפה (ל"ת)
    אחיתופל יועצים 13/03/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דיסקונט קמפיין מבריק של הברכץ! (ל"ת)
    13/03/2013 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ויצ'י 12/03/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    יאללה, כל המינוחים, אנדרסטייטמנט, בילד אפ, קליים, אובר פרומיסינג. בלה בלה. גם הניתוח עצמו הוא over-analyzing ...
  • 1.
    חסרים עוד כמה מילים באנגלית וזה יהיה פרפקט (ל"ת)
    שון דהאן 12/03/2013 20:26
    הגב לתגובה זו
  • מילים הן נקבות, שון, ולכן הן חסרות ולא חסרים (ל"ת)
    שלא יחסר 13/03/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.