לא רק למורים: הפרסומת של בנק יהב שוברת את הסטיגמה
המוצר פשוט עד כדי כאב, כמעט בנאלי - חשבון ללא עמלות עו"ש. הלוואה עם ריבית החזר אטרקטיבית. אבל המוצר, במקרה הנוכחי, הוא רק תירוץ לבשר בשורה על בנק קטן שעדיין סובל מדעה קדומה כבנק לסגמנטים ספציפיים ולא לכולם.
שורשיו של הבנק חלחלו למותג ועדיין נעוצים במוח הציבור. בנק יהב הוקם בשנת 1954 והוא בבעלות מזרחי טפחות (50%) והחברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה בע"מ (50%), השייכת להסתדרות עובדי המדינה ולמדינת ישראל בחלקים שווים. ציבור לקוחות הבנק כולל מגוון לקוחות שכירים ובכללם עובדי מדינה, עובדי חברות ממשלתיות ותאגידים על פי דין ועובדי גופים נוספים מהמגזר הציבורי.
כדי להבהיר שהוא לא רק בנק של מורים, שכירים ועובדי תאגידים, ושהוא מתאים ומשתלם לכולם ונושא תועלת לא רק לעובדי ציבור, עליו ללכת את ה-extra mile. בכל הדמויות שאלי יצפאן מגלם, אין דמות אחת שנראית כמו שכיר עובד ציבור, ובאופן מודע או תת מודע, רובן ככולן משדרות את ההיפך הגמור. הבחירה המאוד לא מקרית בצוללן, שחקן שחמט, זמר אופרה, רקדנית פלמנקו, טייס והודף כדור ברזל, מרמזת על עשירונים גבוהים, מקצועות חופשיים, סגנון חיים גבוה ותחביבים יקרים. "אז בשביל מה באתי כולנו", שואל יצפאן את הבנקאית שהיא בכלל בהפסקת תה, "לא יותר פשוט להגיד משתלם לכולם?".
מעבר לבחירה בדמויות הנכונות, חשוב מאד להגיד שהעובדה שהן מופיעות בזו אחר זו ולא בבת אחת בהמוניהן - תורמת גם היא לשדרוג תדמיתו של הבנק שצריך תמיד להילחם כדי לא להיתפס עממי וציבורי מדי. דמות בודדת מול בנקאי, יוצרת קונטקסט של יוקרה או של בנקאות אישית, באסוציאציה כמובן, בעוד שהמוני אדם יוצרים תחושה של עממיות והמוניות.
בעבר ניסה בנק יהב להעביר אותו מסר, ונפל למלכודת שאומרת שכולם = הרבה אנשים מכל הסוגים בו זמנית על מסך אחד. קרוב לוודאי שהמסר עבר אבל התדמית נותרה בסיסית, אולי בסיסית מדי.
אי אפשר לאחוז בחבל ב-2 קצותיו. אם אתה מראה אנשים עם קסדות ואוברולים, לך תסביר שאתה מתכוון לכך שגם טייסים, צוללנים וזמרי אופרה יפיקו בו תועלת.
אגב, הצעת המכר של הבנק ג'נרית - חשבון ללא עמלות והלוואה אטרקטיבית, אבל את זה כבר אמרנו פעמים רבות. קשה לבצע פריצת דרך מהפכנית במוצר בנקאי. החדשנות במקרה הנוכחי, היא סוציולוגית ומיועדת להרוג, אולי אחת ולתמיד, דעה רווחת שעומדת בין הבנק לבין נתחי שוק גדולים יחסית שלא תופסים אותו כרלוונטי עבורם.
ועוד משהו:
מכבי שירותי בריאות מצליחה לשבור את השגרה החביבה, המתנחמדת והצפויה המתקשרת לשירותי בריאות, ומעלה קמפיין שמגחיך את כל מי שחושב שהוא יכול לדאוג למשפחה שלו יותר ממכבי.
השפה היא שפת 'רוקי' או בעצם שפת כל הקלישאות ההוליוודיות על המאצ'ו שמתאגרף כדי להרוויח את הלחם עבור משפחתו ולאפשר לה לרכוש שירותי בריאות. המאצ'ו מתגלה במערומיו לבוש בפאייטים ורודים ונועל נעלי עקב. הרציונל - אולי אתה גבר אבל כשיש מכבי שירותי בריאות, הגבריות הזו מוטלת בספק. מכבי יוצאת פי 1,000 יותר גבר ממך - אל תנסה להתחרות בה.
- 1.בעיני פרסומות חלשות (ל"ת)שירי 24/02/2013 16:11הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
