לא רק למורים: הפרסומת של בנק יהב שוברת את הסטיגמה
המוצר פשוט עד כדי כאב, כמעט בנאלי - חשבון ללא עמלות עו"ש. הלוואה עם ריבית החזר אטרקטיבית. אבל המוצר, במקרה הנוכחי, הוא רק תירוץ לבשר בשורה על בנק קטן שעדיין סובל מדעה קדומה כבנק לסגמנטים ספציפיים ולא לכולם.
שורשיו של הבנק חלחלו למותג ועדיין נעוצים במוח הציבור. בנק יהב הוקם בשנת 1954 והוא בבעלות מזרחי טפחות (50%) והחברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה בע"מ (50%), השייכת להסתדרות עובדי המדינה ולמדינת ישראל בחלקים שווים. ציבור לקוחות הבנק כולל מגוון לקוחות שכירים ובכללם עובדי מדינה, עובדי חברות ממשלתיות ותאגידים על פי דין ועובדי גופים נוספים מהמגזר הציבורי.
כדי להבהיר שהוא לא רק בנק של מורים, שכירים ועובדי תאגידים, ושהוא מתאים ומשתלם לכולם ונושא תועלת לא רק לעובדי ציבור, עליו ללכת את ה-extra mile. בכל הדמויות שאלי יצפאן מגלם, אין דמות אחת שנראית כמו שכיר עובד ציבור, ובאופן מודע או תת מודע, רובן ככולן משדרות את ההיפך הגמור. הבחירה המאוד לא מקרית בצוללן, שחקן שחמט, זמר אופרה, רקדנית פלמנקו, טייס והודף כדור ברזל, מרמזת על עשירונים גבוהים, מקצועות חופשיים, סגנון חיים גבוה ותחביבים יקרים. "אז בשביל מה באתי כולנו", שואל יצפאן את הבנקאית שהיא בכלל בהפסקת תה, "לא יותר פשוט להגיד משתלם לכולם?".
מעבר לבחירה בדמויות הנכונות, חשוב מאד להגיד שהעובדה שהן מופיעות בזו אחר זו ולא בבת אחת בהמוניהן - תורמת גם היא לשדרוג תדמיתו של הבנק שצריך תמיד להילחם כדי לא להיתפס עממי וציבורי מדי. דמות בודדת מול בנקאי, יוצרת קונטקסט של יוקרה או של בנקאות אישית, באסוציאציה כמובן, בעוד שהמוני אדם יוצרים תחושה של עממיות והמוניות.
בעבר ניסה בנק יהב להעביר אותו מסר, ונפל למלכודת שאומרת שכולם = הרבה אנשים מכל הסוגים בו זמנית על מסך אחד. קרוב לוודאי שהמסר עבר אבל התדמית נותרה בסיסית, אולי בסיסית מדי.
אי אפשר לאחוז בחבל ב-2 קצותיו. אם אתה מראה אנשים עם קסדות ואוברולים, לך תסביר שאתה מתכוון לכך שגם טייסים, צוללנים וזמרי אופרה יפיקו בו תועלת.
אגב, הצעת המכר של הבנק ג'נרית - חשבון ללא עמלות והלוואה אטרקטיבית, אבל את זה כבר אמרנו פעמים רבות. קשה לבצע פריצת דרך מהפכנית במוצר בנקאי. החדשנות במקרה הנוכחי, היא סוציולוגית ומיועדת להרוג, אולי אחת ולתמיד, דעה רווחת שעומדת בין הבנק לבין נתחי שוק גדולים יחסית שלא תופסים אותו כרלוונטי עבורם.
ועוד משהו:
מכבי שירותי בריאות מצליחה לשבור את השגרה החביבה, המתנחמדת והצפויה המתקשרת לשירותי בריאות, ומעלה קמפיין שמגחיך את כל מי שחושב שהוא יכול לדאוג למשפחה שלו יותר ממכבי.
השפה היא שפת 'רוקי' או בעצם שפת כל הקלישאות ההוליוודיות על המאצ'ו שמתאגרף כדי להרוויח את הלחם עבור משפחתו ולאפשר לה לרכוש שירותי בריאות. המאצ'ו מתגלה במערומיו לבוש בפאייטים ורודים ונועל נעלי עקב. הרציונל - אולי אתה גבר אבל כשיש מכבי שירותי בריאות, הגבריות הזו מוטלת בספק. מכבי יוצאת פי 1,000 יותר גבר ממך - אל תנסה להתחרות בה.
- 1.בעיני פרסומות חלשות (ל"ת)שירי 24/02/2013 16:11הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.