ניתוח קמפיין

'מידטאון' הופך את ת"א לשווה ו-yes 'מכניסה' ל-HOT

קמפיין מידטאון מצליח משום שמדובר בתכסיס אסטרטגי יפה ונקי. ב-yes הצליחו להמציא מחדש את הצעת המכר העתיקה ביותר והמשעממת בעולם
עטרה בילר | (16)

'כל עיר צריכה' מידטאון, מסכם הבחור הבריטי יפה והלא קשור לתל אביב או למידטאון של תל אביב. אבל אחרי שתור שלם של talking heads אירופאיים מברכים אותנו ב- welcome home, אנחנו בטוחים בדבר אחד: זה מה שתמיד היה חסר לתל אביב. ולנו.

פרויקט נדל"ן שלא טורח לספר לנו בפרסומת היכן הוא ממוקם, מבטיח לנו שהוא יהפוך את תל אביב לעיר עם מידטאון, וזה יצרף אותה סופסוף לערים השוות בעולם שמה שהופך אותן לשוות, נכון, ניחשתם נכונה, זה שיש להן מידטאון. מדובר בתכסיס אסטרטגי יפה ונקי, במיוחד בגלל שהוא פשוט.

לקרוא לפרויקט מידטאון - מותג בינלאומי בנדל"ן - זוהי לא בעיה. הבעיה היא לצלוח את הרעש התקשורתי של הנדל"ן שמצמיח עוד ועוד פרויקטים בזמן ששורות אלו נכתבות. מגדלי הצעירים, שרונה, גינדי תל אביב, גינדי ויז'ן, גינדי הייטס, מגדל זה ומגדל הוא, פרויקט מי ופרויקט יו, בניין וואן ובניין וואי ועוד ועוד. אז השם עצמו אינו העניין. העניין הוא יצירת קונספציה ברורה, חדשה ונקייה למשהו שכבר אמרו כך או אחרת: אמצע העיר. יש לב ויש סנטר ויש מיד.

אז לב העיר כבר יש, שהוא לא באזור החיוג של מידטאון. ולכן, הכי פשוט זה להשאיר את לב העיר היכן שהוא, כ לב הישראלי של תל אביב, ולהעניק לב חדש, mid, שהוא קוסמופוליטי, והוא באזור חיוג לגמרי חדש, בתוך אותה עיר.

המידטאון החדש יקנה לתל אביב את ה-flaire הבינלאומי שלה, ויותר מאשר יעניק לה אמצע חדש - הוא ימקם אותה באמצע המפה העולמית, ויחד עם זאת - גם את דייריו. זה קטן, אסטטי, המגדלים החדשים הממוקמים באזור שטרם גרה בו נפש חיה, מאזור תעשייה שמקווה להיות רלוונטי, ל'אם אני לא שם אני לא קיים' בולט, מטריד ונחשק.

Yes I do - המדריך לתיקון טעויות

הפרסומת החדשה של יס מצליחה להמציא מחדש את הצעת המכר העתיקה ביותר והמשעממת ביותר בעולם "הצטרפו במחיר היכרות". אז במקום להישמע נואשים, או נמוכים או אגרסיביים מדי, מצליחה שוב הפלטפורמה להפוך את ההצעה לנרטיב קולנועי סביב מושג תיקון טעות שעשינו, כאשר ברור לחלוטין שמדובר בתקיעת מרפק מכאיבה בצלעות של המתחרה, הוט, כשחיוך מרוח על השפתיים.

כשעושים טעות יש כל מיני צורות התמודדות. אפשר להכחיש, אפשר להטיל את האחריות על מישהו אחר, אפשר להפוך את הטעות להרגל ואפשר פשוט לתקן אותה. להתנצל. בסרטון משעשע שנראה כאילו שהוא גזור מקולאג' של כמה טלנובלות, לרבות סיינפלד, מופיעה גיבורה מרשעת שצריכה להתמודד עם פליטת פה מביכה.

איליין מסיינפלד מברכת את בטי, עובדת משרד שמנמנה על הריונה, כאשר מסתבר שזו האחרונה כלל לא בהריון. איליין מדגימה לנו את אופציות ההתמודדות עם הטעות. אפשר להכחיש (עברתי ניתוח בעיניים ואני לא רואה כלום), אפשר להפוך את הטעות להרגל (נפרדת בצער מסטיב, רגע קוראים לו רוברט), אפשר פשוט לומר את האמת שזה בעצם להלשין (מצביעה על פאולה שהפיצה את השמועה) ואפשר להתנצל. ההתנצלות איומה יותר מכל האפשרויות הנקלות האחרות. ברור שאת לא בהריון, בטי, מתנצלת הגיבורה בפני כל המשרד, הרי כדי להיכנס להריון צריך לפגוש גבר. ואצלך זה לא יכול לקרות.

כשעושים טעות צריך פשוט לתקן אותה. לא להצטרף ליס זו טעות של לקוחות הוט, שהפלטפורמה מוכנה להתייחס אליה בסלחנות, אך מדובבת את הטועים למהר ולתקן אותה. מסר מרושע וציני. אבל אותי זה הצחיק.

הרעיון להפוך את המעבר מהוט ליס לסיפור עלילתי על אנשים שפשוט טעו ולארוז אותו, כהרגלה של יס בתוך שפה של סיפור קולנועי - טלוויזיוני פר אקסלנס, מכובד ויצירתי וכמובן רלוונטי לחלוטין כמיקסום המסר השיווקי שעד לרגע זה חשבתי שיש לו תקרה.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אבו 11/02/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    מי המתנשא הזחוח שהגה את הרעיון של "לא להיות בyes זאת טעות"? כי רעיון כל כך גרוע ומנותק לא היה כבר הרבה זמן. פרסומת מתישה שלא מדברת על שום יתרון תחרותי שיש ליס על הוט (ויש הרבה) ואין שום סיבה לצופה להזדהות.
  • 13.
    pix37 04/02/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    דרייפוס לא מוסיפה לה דבר חוץ מזוהר 90'S שדהה מזמן. היא לא מצחיקה היא פשוט קלישאית ומטומטמת.
  • 12.
    איה 04/02/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    מעבר לעובדה שהפרסומת די משעממת הטעות הגדולה שלה היא שהיא מעליבה ופוגעת בקהל היעד. לפעמים זה בסדר אבל במקרה הזה נוצרת תחושה של לגלוג והתנשאות והתוצאה מאוד לא נעימה - מי אתם שתאמרו לי שעשיתי טעות? בתור מישהי שאמורה להיות קהל היעד שלהם - אחת שעברה מיס להוט לפני פחות מחצי שנה, המסר הזה מרגיז אותי. בעיקר, אגב, כשההטבה מוגבלת לשלושה חודשים - גם כאן חוזרים לתפיסה של מנהלי השיווק שהלקוח מטומטם. ומה קורה אחרי שלושה חודשים?
  • 11.
    אדית 03/02/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    לדעתי מפספסת בגדול, כי בזמן שהיא נותנת את כל הסיבות והתירוצים לטעות, היא בעצם צועקת שהבחורה שמנה. והמסר ממש לא עטוף בצורה אלגנטית. הקשקשת מסביב הופכת אותו לבוטה ומעליב עוד יותר.
  • 10.
    איה 03/02/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    תקשיבי עטרה, בעולם שאת חיה הפרסומת בטלוויזיה עומדת לבדה ויוצרת תדמית וגורמת לאנשים לקנות. האבל האמת כל כך שונה. בעיקר כשמדובר בקניית דירה. הרי קניית דירה זו לא בדיוק קנייה אימפולסיבית ולפני שבנאדם מוציא כמה מיליונים הוא מברר קצת. או הרבה... והרי מהר מאוד הוא יגלה שלא מדובר באמת במיד טאון (כי הרי תשאלי אנשים מה זה המיד טאון של תל אביב הם בטח יגידו שדרות רוטשילד או משהו כזה) אלא בחור בין נתיבי אילון לדרך נמיר. ואז הפרסומת יוצרת אכזבה אדירה וגורמת לאנשים להתרחק. הבעיה היא שיועצים כמוך עדיין גורמים למנהלי שיווק ולמנכ"לים להתפתות ולהוציא מיליונים על כלום.
  • עטרה 03/02/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    איה יקרה. אנשים שמחפשים לא להיות חלוצים במתחמי מגורים חדשים כמו מתחם תנובה בו ממוקם מידטאון אינם בקהל היעד של מידטאון ת"א. המסר מיועד למי שחשקה נפשו להתנסות במתחם חדשני שנבה מאפס. עבורו ממצבים את המידטאון כפי שממצבים אותו. אין פה overpromise או שקר. דירה היא כן קניה אימפולסיבית. אמנם עושים סקר שוק חצי שנה אבל בסוף בסוף בסוף, מה שמנצח משלש האפשרויות שעל השולחן - זה משהו לא רציונאלי.
  • איה 04/02/2013 09:33
    אני מצטערת עטרה אבל אני לא מסכימה איתך. כל פרסום צריך לייצר איזושהי תשוקה ופנטזיה אבל המרחק בין הפרסום למציאות כל כך גדול במקרה הזה שבהחלט יש כאן בעיה רצינית של אמת בפרסום.מה שאולי תפס לפני עשר שנים כבר לא תופס היום. ולגבי נושא הקניה האימפולסיבית - לפי הטענה שלך בעצם כל קניה שאנחנו מבצעים היא אימפולסיבית כי הרי בסוף לא משנה כמה נבדוק וכמה נברר מגיע רגע ההחלטה. ולטענתך הוא תמיד אימפולסיבי? יש הבדל גדול בין קנייה שמשלבת גורמים לא ראציונליים לקנייה אימפולסיבית. בכל קנייה יש מרכיבים לא ראציונליים אבל לא כל קנייה היא אימפולסיבית.
  • 9.
    NO 03/02/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    מקאן עו ל"יס" את הסרט המודבק של השנה. הרי היית יכול לשים כל מוצר אחר במקום "יס"- "טעות לא לקחת אקמול צינון", "טעות לא לקנות הונדה", "טעות לא לאכול תפוזים". כל מוצר אחר היה יכול להחליק לפרסומת באותה תמיהה.
  • 8.
    עוד מופע אלים ומבזה מבית מקאן (ל"ת)
    לארוצה 03/02/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רוברטו קבלני 03/02/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    מידטאון זה למכור את ת"א לזרים שלא מבין בכלל מה הרוח של ת"א.
  • 6.
    יוסף 03/02/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    אני מתבייש לדעת שיש אנשים שחושבים שזו פרסומת מבריקה ועוד משועשעים מזה. בושה וחרפה! בעקבות פרסומת שצוחקת על שמנים, אני ממליץ לכם לא להצטרף ליס.. כי זו טעות.
  • 5.
    עבודה מצוינת של מקאן! (ל"ת)
    03/02/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גוני 03/02/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    הצטרפתי ביום שישי בבוקר. בולט, מיוחד וחכם
  • 3.
    אלירן 03/02/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת של יס נראית כמו קטע לא מצחיק מסיינפלד שירד בעריכה באמצע הניינטיז. הטור שלך אומר כלום חוץ מלהחניף וכותבים Flair בלי e בסוף.
  • 2.
    מוקי 03/02/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    כי המסר טיפשי, וקורא לקהל הצרכנים מטומטם כי הוא עשה טעות. שלא לדבר על האונס שעשו כאן בין הסרט למסר. ג'וליה לואיס דרייפוס מדהימה. גרררר
  • 1.
    ת"אביבי 03/02/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    שהושקע ביצירת הסרט קולנוע הזה שמאבד את הצופה בחצי הדקה הראשונה של הפרסומת. וחוץ מזה הפרסומת יוצרת אנטיגוניזם אצל הצופה הישראלי שאף פעם לא עושה טעות... בריף גרוע
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.