וול סטריט שבבים חללית
וול סטריט שבבים חללית
וול סטריט

הנאסד"ק יורד 0.4%; מיקרון מזנקת 15%, סנדיסק ב-12%

המשקיעים חוזרים למניות השבבים אחרי התוצאות החזקות של מיקרון; המדדים במגמה מעורבת, סנדיסק ו-ווסטרן דיגיטל מזנקות, קוואלקום מתחזקת, נתוני ה-PCE של מאי מלמדים שהעלאות ריבית הן תרחיש שלא ירד מהשולחן
צוות גלובל | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט אדובי

מגמה מעורבת בוול סטריט, כאשר הדחיפה המרכזית מגיעה שוב מסקטור השבבים וממניות הבינה המלאכותית. אחרי כמה ימי חולשה שבהם המשקיעים הורידו חשיפה למניות הטכנולוגיה, הדוחות של מיקרון מחזירים לשוק חלק מהביטחון סביב סיפור ה-AI, בעיקר בזכות קפיצה חדה בהכנסות ותחזית חזקה לרבעון הנוכחי. המשמעות היא שהשוק לא מסתכל רק על מיקרון עצמה, אלא גם על כל שרשרת החברות שסובבת את תחום הזיכרון, האחסון, ציוד השבבים והרשתות.

מדד ה-PCE בארה"ב, מדד המחירים המועדף על הפד, עלה במאי בקצב שנתי של 4.1%, לעומת 3.8% באפריל, ובכך סיפק לשוק עוד סימן לכך שהאינפלציה האמריקאית עדיין לא חזרה למסלול נוח מבחינת הבנק המרכזי והעלאות ריבית הן תרחיש שנשמע סביר יותר ויותר. ליבת מדד ה-PCE, שמנטרלת את מחירי המזון והאנרגיה ונחשבת למדד חשוב יותר לבחינת מגמת המחירים הבסיסית, עלתה במאי ב-0.3% בחישוב חודשי, מתחת לצפי שעמד על 0.4%. אבל בחישוב שנתי, הליבה טיפסה ל-3.4%, מעל התחזיות ל-3.3%, וזהו הקצב הגבוה ביותר מאז נובמבר 2023. במקביל, האומדן הסופי לצמיחת התמ"ג ברבעון הראשון עודכן ל-2.1%, מעל הצפי ומעל האומדן הקודם שעמדו על 1.6%.

בתוך כך המדדים מוחקים את העליות החזקות שנרשמו בטרום והמגמה מעורבת - הדאו עולה ב-0.6%, ה-S&P עולה ב-0.2%, והנאסד"ק מוחק את הזינוקים של הטרום ויורד בכ-0.7% מיקרון ממשיכה את הזינוקים מהטרום ועולה בכ-17% בעקבות תוצאות הרבעון השלישי, שבהן החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם  זינוק של 346% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה.

אתמול היה יום חלש בוול סטריט, שבו הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו על רקע מימושים במניות השבבים, אותן מניות שהובילו עד לאחרונה את העליות במדדים. לכן, הדוחות של מיקרון מקבלים היום משמעות רחבה יותר: הם לא רק מספקים נתון נקודתי טוב לחברה אחת, אלא מחזקים את התחושה שהביקוש לשבבים ולפתרונות זיכרון סביב תשתיות בינה מלאכותית עדיין חי. החברה גם מספקת תחזית הכנסות של כ-50 מיליארד דולר לרבעון הנוכחי, מעל הציפיות, ובכך מרגיעה לפחות חלק מהחששות שהראלי סביב ה-AI התנתק מהנתונים העסקיים.

הסנטימנט החיובי מתפשט גם למניות נוספות בענף. קוואלקום מזנקת אחרי שהיא מעלה את היעד שלה להכנסות שאינן מגיעות מתחום מכשירי הסלולר לשנת הכספים 2029, ומחזקת את התפיסה שהיא מנסה להרחיב את מנועי הצמיחה מעבר לשוק הסמארטפונים. במקביל, מניות כמו סנדיסק, ווסטרן דיגיטל, לאם ריסרץ', KLA ואפלייד מטיריאלס עולות גם הן במסחר המוקדם, וחברות שבבים באירופה מצטרפות למגמה עם עליות חדות במסחר המקומי.




בג'יי.פי מורגן מעלים את התחזית לשוק המניות האמריקאי, ומעריכים כי ה-S&P 500 עשוי להגיע עד סוף השנה לרמה של 7,800 נקודות. זה עדכון מחדש של היעד הקודם של הבנק שעמד על 7,600 נקודות, וברמה שמשקפת אפסייד של כמעט 6% לעומת הסגירה של אתמול. מאחורי התחזית עומדים שילוב של המשך גל ההשקעות בAI, עדכוני תחזית שעשו לאחרונה חברות בשוק, וגם הרגיעה וההסדרה המתקרבת מול איראן, וול סטריט כבר זינקה בעקבות ההפתחויות אבל נראה שלגרסת בנק ההשקעות יש עוד בשר - "מניות ה-AI בסכנת נפילה" - ועדיין - ה-S&P יעלה ל-7,800 נקודות?



OpenAI עושה צעד נוסף בדרך להפוך מחברת תוכנה לחברת תשתיות AI מלאה. המפתחת של ChatGPT הכריזה על שבב הבינה המלאכותית הראשון שתכננה בעצמה, Jalapeño, במהלך שמציב אותה רשמית בתוך מרוץ השבבים המותאמים אישית, תחום שבו כבר פועלות ענקיות כמו גוגל, אמזון, מטא ומיקרוסופט. השבב החדש מיועד בעיקר לתהליכי הסקה, כלומר לשלב שבו מודלים מאומנים כבר מופעלים בפועל, משיבים לשאלות, מבצעים משימות ומשרתים משתמשים בזמן אמת. השבב פותח בשיתוף פעולה עם ברודקום (Broadcom -0.54%  ), שמספקת את רכיבי הסיליקון, ועם סלסטיקה (Celestica Inc -1.54%  ), שאחראית על טכנולוגיית הארונות והתשתית הפיזית של המערכות. ב-OpenAI מציגים את Jalapeño כחלק מפלטפורמת מחשוב רחבה יותר, שאמורה להתחיל להיפרס עד סוף השנה ובהמשך לפעול בקנה מידה של ג'יגה-וואטים יחד עם שותפי הדאטה סנטר של החברה. לפי החברה, המהלך נועד לאפשר לה להפעיל יותר יכולות AI בעלות נמוכה יותר, תוך שיפור היעילות האנרגטית והפחתת התלות במעבדים חיצוניים.

וול סטריט מעכלת את החדשות. מניית ברודקום מטפסת, בעוד מניית סלסטיקה מתחזקת יותר בעקבות המעורבות שלה בתשתית המערכות. מנגד, מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -2.27%  ), שממשיכה לשלוט בשוק מעבדי ה-AI, נסחרה בעלייה מתונה בלבד. השוק לא רואה בזה איום מיידי על אנבידיה, אבל בהחלט כסימן נוסף לכך שהלקוחות הגדולים ביותר שלה מחפשים יותר שליטה על שרשרת הערך של הבינה המלאכותית - איום על אנבידיה? OpenAI וברודקום פיתחו שבב AI עצמאי





אחרי שנים שבהן שאלת היום שאחרי ג'יימי דיימון ריחפה מעל ג'יי פי מורגן JPMorgan Chase & Co , הבנק מתחיל לסמן את דור ההמשך. ג'יי פי מורגן הודיע על מינוי דאג פטנו וטרוי רורבאך לנשיאים משותפים של הבנק, במהלך שמציב את שניהם כמועמדים אפשריים להחליף בעתיד את דיימון, יו"ר ומנכ"ל הבנק בן ה-70, שמוביל את אחד המוסדות הפיננסיים החשובים בוול סטריט כבר שנים ארוכות. דיימון הוא לא עוד מנכ"ל בנק אמריקאי. הוא אחת הדמויות המזוהות ביותר עם המערכת הבנקאית בארה"ב מאז המשבר הפיננסי של 2008, מי שניהל את ג'יי פי מורגן דרך תקופות של רגולציה כבדה, תנודתיות בשווקים, עליית הריבית, משבר הבנקים האזוריים והמעבר המואץ של המערכת הפיננסית לעולם דיגיטלי יותר - מי יירש את ג'יימי דיימון? ג'יי פי מורגן מסמנים שני מועמדים חדשים לצמרת הבנק




[rising-falling-NASDAQ]

מאקרו


אחרי שנים שבהן רובוטים דמויי אדם היו בעיקר הבטחה עתידנית, או משהו שאולי ראינו בסרטי מדע בדיוני, התחום עומד לקבל מבחן ציבורי ראשון. אג'יליטי רובוטיקס, שמפתחת רובוטים אנושיים לעולמות הלוגיסטיקה והתעשייה, צפויה להפוך לחברה ציבורית בנאסד"ק באמצעות מיזוג עם הספאק Churchill, שנסחר תחת הסימול CCXI  . לפי פרטי העסקה, המיזוג משקף לאג'יליטי שווי של 2.5 מיליארד דולר לפני הכסף, והחברה הממוזגת צפויה להיסחר תחת הסימול AGLT. העסקה אמורה להכניס לחברה יותר מ-600 מיליון דולר, כולל כ-420 מיליון דולר מהספאק ועוד יותר מ-200 מיליון דולר מהשקעת PIPE בהובלת פוקסקון - ההייפ הבא אחרי ה-AI? חברת הרובוטים האנושיים הראשונה שבדרך לנאסד"ק



הטור של גרינברג: מה קרה לאודיטי והאם היא תצליח להתאושש? חברת הביוטי-טק שבבעלות אורן הולצמן היתה סיפור הצלחה ישראלי שהגיע לשווי של 4.3 מיליארד דולר מאז ההנפקה לפני 3 שנים. אבל מאז פברואר השנה קרסה המניה בעשרות אחוזים ולא בטוח כי ההסבר שסיפקה ההנהלה בכלל ברור לרוב המשקיעים. גם האנליסטים מעדיפים לשבת על הגדר, בהמתנה לראות אם תחזיות ההתאוששות יתממשו

קיראו עוד ב"גלובל"


ספייסX נפלה - איזה מניות חלל כדאי לאסוף? ספייסX חזרה כמעט לרמות של ההנפקה, גם מניות חלל אחרות התממשו, האם נוצרו הזדמנויות?

בנק אוף אמריקה צופה שלוש העלאות ריבית בארה"ב ב-2026 הבנק עדכן תחזית להעלאות מצטברות של 0.75%, על רקע אינפלציית ליבה צפויה של 3.5% והשפעות מכסים ושיבושי אספקה במפרץ

לא רק מאסק! שכר המנכ"לים בארה"ב שובר שיאים היסטוריים חבילות שכר של מעל 100 מיליון דולר הפכו לשכיחות מאי פעם בוול סטריט; אילון מאסק שבר את כל השיאים עם 158 מיליארד דולר, אך הוא ממש לא לבד במועדון המיליארדרים החדש של התאגידים האמריקאיים

מניות במרכז

מיקרון Micron Technology, Inc 10.42%     היא הסיפור של אתמול וגם הסיפור היום. המניה מזנקת אחרי שהחברה מציגה דוחות חזקים לרבעון השלישי ומכה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח. מניית יצרנית שבבי הזיכרון עולה בכ-18% לפני פתיחת המסחר, על רקע זינוק של 346% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה. מבחינת המשקיעים, מיקרון הופכת שוב לאחת המניות שמסמנות את הכיוון הרחב יותר של סקטור השבבים, בעיקר סביב הביקוש לזיכרונות שמשרתים את תשתיות הבינה המלאכותית. אחרי תקופה שבה המסחר סביב מניות ה-AI נראה מעט מהוסס יותר, הדוחות של החברה נותנים לשוק סיבה לחזור ולהסתכל על החברות שנמצאות בשרשרת האספקה של התחום, ולא רק על השמות הגדולים בקצה.


סנדיסק SanDisk Corp. 12.26%   נסחרת בעלייה חדה, כשהמשקיעים מושכים את האופטימיות ממיקרון גם אל יצרניות מוצרי הזיכרון והאחסון. החברה, שמזוהה עם מוצרי פלאש וזיכרון, נהנית מהתחושה שהשיפור בביקושים אינו נקודתי בלבד, אלא עשוי להצביע על התאוששות רחבה יותר בשוק הזיכרון. העלייה במניה משקפת בעיקר את הציפייה לכך שחברות שפועלות סביב אחסון וזיכרון ייהנו מהאצה בביקושים מצד מרכזי נתונים, יישומי AI ושדרוגים טכנולוגיים נוספים. בשוק כזה, תוצאות חזקות של חברה אחת יכולות להפוך במהירות לאיתות חיובי עבור כל הסקטור.


ווסטרן דיגיטל Western Digital Corp. 3.09%   עולה גם היא כחלק מהגל החיובי שעובר היום על מניות האחסון. החברה, שפועלת בתחום הכוננים הקשיחים ופתרונות האחסון, נהנית מהחזרה של המשקיעים למניות שקשורות לתשתיות מידע. העלייה החדה משקפת את ההבנה שהצמיחה בבינה מלאכותית אינה נשענת רק על שבבים מתקדמים, אלא גם על כמויות גדולות של מידע שצריך לאחסן, לנהל ולעבד. לכן, כאשר מיקרון מציגה קפיצה חדה בהכנסות, השוק מתרגם את זה גם לציפיות גבוהות יותר מחברות כמו ווסטרן דיגיטל, שנמצאות בצד התשתיתי של הסיפור.


סיגייט טכנולוג'י Seagate Technology 2.11%   מתחזקת כשהיא מצטרפת למגמה החיובית במניות האחסון. החברה, שפועלת בתחום הכוננים הקשיחים, נהנית מהסנטימנט סביב ביקוש גובר לפתרונות אחסון, במיוחד בעולם שבו מרכזי נתונים ויישומי בינה מלאכותית דורשים נפחי מידע הולכים וגדלים. העלייה במניה אינה מגיעה בעקבות הודעה נקודתית של החברה עצמה, אלא כחלק מתנועה רחבה יותר של המשקיעים אל מניות שיכולות ליהנות מהמחזור הבא של ההשקעות בתשתיות טכנולוגיות. בשוק שמחפש כל הזמן את המעגלים הנוספים סביב ה-AI, סיגייט מקבלת היום רוח גבית ברורה.


קוואלקום QUALCOMM INC 3.59%    מזנקת אחרי שהחברה כמעט מכפילה את יעד המכירות שלה לשנת הכספים 2029 בתחומים שאינם קשורים למכשירי סלולר. מדובר במסר חשוב לשוק, משום שקוואלקום מזוהה לאורך שנים עם שבבים לסמארטפונים, והרחבת היעדים מחוץ לשוק הזה מחזקת את התפיסה שהחברה מנסה לבנות לעצמה מנועי צמיחה נוספים. החברה גם חושפת שמטא פלטפורמס היא אחת הלקוחות שלה, נתון שמחבר את הסיפור שלה ישירות לעולמות הבינה המלאכותית, החומרה והתשתיות. המשקיעים מגיבים בעלייה חדה, בעיקר משום שהיעדים החדשים מצביעים על פוטנציאל רחב יותר מזה שהשוק ייחס לה עד עכשיו.


אפלייד מטיריאלס Applied Materials Inc 6.76%   עולה כשהמשקיעים חוזרים גם למניות ציוד השבבים. החברה נמצאת בצד שמספק את הכלים והמערכות הדרושים לייצור שבבים, ולכן היא נהנית כאשר הסנטימנט כלפי תעשיית השבבים משתפר. העלייה במניה משתלבת עם המהלך הרחב יותר בשוק, שבו הדוחות של מיקרון והתחזיות של קוואלקום מחזירים עניין לחברות שנמצאות לאורך כל שרשרת הערך של התחום. עבור אפלייד מטיריאלס, השאלה המרכזית היא לא רק מה קורה בביקוש לשבבים היום, אלא האם היצרניות ימשיכו להשקיע בהרחבת קווי ייצור ובשדרוג יכולות הייצור בשנים הקרובות.


קורנינג Corning Inc 10.12%    מטפסת כחלק מהחזרה של המשקיעים למניות שנהנות בעקיפין מהשקעות בטכנולוגיה ובתשתיות. החברה, שמזוהה עם ייצור זכוכית וחומרים מתקדמים, אינה יצרנית שבבים קלאסית, אבל היא נמצאת במעגל הרחב של ספקיות לתעשיות טכנולוגיות שונות. העלייה במניה משקפת את הנטייה של השוק לחפש לא רק את מניות השבבים עצמן, אלא גם חברות תעשייתיות וטכנולוגיות שמספקות רכיבים, חומרים ותשתיות לתחומים שצומחים סביב AI, מרכזי נתונים ותקשורת מתקדמת.


אינטל Intel Corp -2.08%    עולה כשהיא נהנית מהסנטימנט החיובי בסקטור השבבים. מניית החברה מקבלת רוח גבית מהעליות במיקרון, קוואלקום ושאר מניות התחום, גם אם הסיפור של אינטל עצמו מורכב יותר וקשור לשיקום מעמדה בשוק השבבים, לתחרות מול יצרניות אחרות ולמאמצים שלה לבנות מחדש את יכולות הייצור. בשלב הזה, העלייה במסחר המוקדם משקפת בעיקר תנועה סקטוריאלית, כשהמשקיעים חוזרים לקחת חשיפה לשמות גדולים בתעשייה בעקבות התוצאות החזקות של מיקרון והתחושה שהביקוש סביב AI ממשיך לתמוך בחברות השבבים.


מארוול Marvell Technology Group Ltd. -1.78%   מתחזקת על רקע העניין המחודש במניות שבבים ורשתות. החברה פועלת בנקודת חיבור חשובה בין שבבים, תקשורת ותשתיות דאטה, ולכן היא נתפסת כאחת החברות שיכולות ליהנות מהמשך ההשקעות במרכזי נתונים ובתשתיות שמשרתות יישומי בינה מלאכותית. העלייה במניה מתונה יותר מזו של חלק ממניות הזיכרון, אבל היא משתלבת באותו סיפור רחב: השוק חוזר להסתכל על כל מי שיכול ליהנות מהצורך להעביר, לאחסן ולעבד כמויות גדולות יותר של מידע.


ספייסX SpaceX -1.11%    מטפסת כשהמשקיעים ממשיכים להגדיל חשיפה לחברות שמזוהות עם טכנולוגיה מתקדמת, תשתיות וחדשנות. החברה אינה חלק ישיר מסקטור השבבים, אבל היא נהנית מאותו תיאבון מחודש לסיכון טכנולוגי, במיוחד ביום שבו מניות AI ושבבים מושכות את השוק למעלה. העלייה במניה מצטרפת לתנועה רחבה יותר של משקיעים אל חברות צמיחה, כשהתחושה היא שהסנטימנט החיובי סביב טכנולוגיה אינו מוגבל רק ליצרניות השבבים עצמן.


וונדי'ס Wendy's International Inc. -7.19%    מזנקת אבל במקרה שלה הסיפור שונה לגמרי מזה של מניות השבבים. רשת המזון המהיר נהנית מגל עניין מצד משקיעים פרטיים, אחרי רצף פוסטים בפורום WallStreetBets ברדיט. מדובר בתנועה שמזכירה יותר מסחר מונע מומנטום ורשתות חברתיות מאשר תגובה לשינוי עסקי מהותי בפעילות החברה. העלייה החדה במניה מראה עד כמה קהילות משקיעים פרטיות עדיין יכולות להזיז מניות בטווח קצר, במיוחד כשהן מצליחות לייצר סביבן סיפור פשוט וברור שמושך תשומת לב לפני פתיחת המסחר.



ישראליות בוול-סטריט

משה מזרחי, מייסד ומנכ"ל אינמוד InMode 0.14%     , מנסה שוב לקחת את חברת האסתטיקה הרפואית הישראלית אל מחוץ לבורסה. קבוצת משקיעים בראשותו הגישה לחברה הצעה לרכישת מלוא המניות שאינן מוחזקות בידיה, במחיר של 16.2 דולר למניה במזומן. ההצעה משקפת לאינמוד שווי של סביב מיליארד דולר, ופרמיה של כ-21% על מחיר המניה. בתגובה לכך המניה קופצת בכ-10% מה שמשקף לה שווי של כ-845 מיליון דולר.

המהלך מגיע כמה חודשים אחרי ניסיון קודם למכור את החברה, שלא הבשיל לעסקה. בתחילת 2026 יצאה אינמוד להליך בחינת מכירה, בהובלת בנק אוף אמריקה, וקיבלה כמה הצעות לרכישתה. בין המציעים היו קבוצה בראשות מזרחי יחד עם מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי הדרום-קוריאנית סנטרואיד, ולפי הדיווחים גם סטיל פרטנרס האמריקאית, שהציעה לרכוש שליטה בחברה. ההצעות הקודמות שיקפו לאינמוד שווי גבוה יותר, סביב 1.1 מיליארד דולר. אלא שוועדה בלתי תלויה של הדירקטוריון דחתה אותן בפברואר, בטענה שהן אינן מספקות ואינן משרתות את טובת החברה ובעלי המניות.


יוויז'ן שמתמחה בפיתוח של טילים משוטטים בדרך לנאסד"ק, המייסד, אהרן פרנקל בשיחה לביזפורטל  "יש לנו טכנולוגיה ייחודית ואנחנו מוכרים ל-30 צבאות, מצפה לצמוח משמעותית בהמשך. זו רק ההתחלה"; האם המוסדיים עשו טעות כשלא נכנסו לגיוס בטרום הנפקה? אהרון פרנקל: "יוויז'ן תהיה חברה של מיליארדים רבים"





הוספת תגובה
1 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל נוד או פיפס מעלה או מוריד את השוק בחדות (ל"ת)
    אנונימי 25/06/2026 16:57
    הגב לתגובה זו