"אני מאשים" של קצב: "מוציאים אדם להורג בלי ראיות; יום אחד תיחשף האמת"

הנשיא השמיני של מדינת ישראל יתחיל היום בריצוי עונש של שבע שנים בכלא מעשיהו על מעשי אונס
מערכת Bizportal | (18)

משה קצב, הנשיא השמיני של מדינת ישראל אשר הורשע באונס צפוי להתחיל היום בריצוי מאסרו בכלא מעשיהו. קצב צפוי להתייצב לריצוי מאסרו עד שעה 10:00 כאשר כלי התקשורת מלווים את כניסתו. קצב נשפט לתקופת מאסר של שבע שנים אשר תחל היום.

על פי הערכות, משה קצב ייצא מביתו שבקרית מלאכי סביב שעה 8:30 ויתן הצהרה לכלי התקשורת במקום. בשעות האחרונות נמצאים יחד איתו מקורביו אשר התפללו יחד עם קצב בפעם האחרונה לפני יציאתו. קצב צפוי לצאת מביתו כאשר הוא לבוש בחליפה, זאת מאחר וברצונו להיכנס בשערי הכלא עם ראש מורם.

משה קצב דיבר לפני הכניסה לבית הכלא והאשים כי "בישראל מוציאים אדם להורג בלי ראיות". לדבריו מנעו ממנו להביא ארבעה עדים בזמן אמת, בית המשפט פסל ארבעה יומנים של אנשים הרלוונטים לחקירה והמשפט התנהל בדלתיים סגורות.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אלפרדו 07/12/2011 15:53
    הגב לתגובה זו
    אל תשכח לשים וזלין
  • 13.
    יש משהו בדבריו 07/12/2011 13:48
    הגב לתגובה זו
    האליתות האשכנזיות מעולם לא קיבלו שמזרחי יהיה נשיא אבל אם כבר נשיא מזרחי אז מינימום דרשו ממנו להיות מלאך
  • 12.
    לשמוע אותו ולשאול, זה היה הנשיא שלנו? אני בוש (ל"ת)
    איציק 07/12/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אמיר 07/12/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    הוא לא משלים עם העובדה שהוא אנס מכיוון שהוא טוען שהוא לא עשה זאת והבעיה היא שגם אין הוכחות שהוא עשה זאת. אני בטוח שמשה קצב לא תמים אבל עדיין לא שמעתי על ראיות או הוכחות נגדו. אם מישהוא שמע על ראיות כגון DNA,דגימות שיער ,רוק,ציפורניים או אולי חבורות או מכות יבשות על המתלוננות או אולי דוח מבית החולים על תקיפה או אולי עדות אודיו או וידאו או אולי עדות של אנשים שראו או שמעו משהוא.כולם שונאים את משה קצב (אני לא אוהב אותו) אבל בתור מעסיק, מפחידה אותי העובדה שאחת מהעובדות שלי עלולה להעליל עלי עלילה מכיוון שלא קיבלה קידום או מכיוון שהיא פשוט לא קמה על הצד הנכון בבוקר ובית המשפט יאמין לה מהסיבה הפשוטה ביותר : המילה שלה שווה יותר מהמילה שלי.
  • 10.
    ציקי 07/12/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    הוא לא אנס משפט בעייתי
  • 9.
    זכרוני 07/12/2011 11:21
    הגב לתגובה זו
    רבותי הסירחון מהמשפט שנערך לנשיא השמיני של מדינת ישראל מגיע למרחוק וזועק לשמיים ,כל ההתנהלות סביב המשפט הזה כאשר קדמה לכל הסאגה הזו עיסקת הטיעון המפורסמת דורשת שלא ירפו מהעניין עד אשר כל טענותיו של קצב ושל עורכי דינו ייבדקו עד הסוף עד הפרט הכי קטן .לא תתכן הקלות הבלתי נסבלת של הכנסת נשיא מדינה האדם מס' 1 לכלא כאשר הטענות והראיות המוצגים לבית המשפט נבדקים עד תומם .הסירחון מסריח ודורש בירור האמת ....
  • אם היה זכאי 07/12/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    אם היה זכאי לא היה מציע פיצוי למתלוננת פיצוי כספי- כמובן מוקלט ומתועד בעד זה שלא תיגש למשטרה.
  • 8.
    tbh 07/12/2011 10:15
    הגב לתגובה זו
    שופטות שמולניות ש" האמינו" למופקרות ולא לנשיא נשים ש
  • מי שאינו מבקש רחמים 07/12/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    שיזכור זאת, עת הוא שוקל להגיש חנינה, כי חנינה מבקש מי שהפנים את אשמתו. בקצור: תמשיך " להיות גבר" ולך עם זה עד הסוף מר קצב - אל תבקש רחמים (חנינה או ריצוי עונשך בבית או קצור תקופת המאסר), כי כנראה זה מה שבשלת ומה שמגיע לך.
  • שמואלביץ 07/12/2011 11:10
    קצב-חפש ת' חברים שלך בדפי זהב, איפה החברים שלך עכשיו שסידרת להם ג' ובים נראה אם יבואו לבקר אותך בכלא.
  • 7.
    אלי 07/12/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    ולהתנצל. שתי ארכאות דנו בו ונתנוט לו זכויות רבות משל אדם רגיל: דחיות, מריחות ועוד. עורכי הדין הכי שמנים ויקרנים ומערכת יחצנות יקרה. הוא פשוט אנס ושקרן וכל הניסיונות להכפיש את מערכת המשפט לא עובדים. עכשיו גם ישב בפנים בתנאים מועדפים.
  • 6.
    שלמה 07/12/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    להבין ולדעת מה הם המוסדות הקובעים במדינה שיש בה דמוקרטיה. למי שבינינו שכח, אז גם בישראל עדיין יש דמוקרטיה. לכן מי שהיה נשיא המדינה הוא הבן האדם הראשון שצריך לקבל ולהבין שמה שפסק בית המשפט העליון זה סופי וקובע וזו האמת הכי טובה ואוביקטיבית שבני אדם(השופטים) יכולים לקבוע. אז די לנו מימך הנשיא לשעבר. אני כולי בושה וכלימה שאיש כמוך היה נשיא המדינה.
  • 5.
    יוני 07/12/2011 09:29
    הגב לתגובה זו
    גם אנס, גם שקרן וגם חוצפן
  • 4.
    גם אנס סדרתי, גם שקרן סדרתי ועכשיו גם חוצפן ס (ל"ת)
    יוני 07/12/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בוקר טוב מציאות 07/12/2011 09:14
    הגב לתגובה זו
    מתי תלמדו שבבתי משפט בישראל לא עושים צדק, עושים עוול. עוול בראשות ביניש.
  • 2.
    D 07/12/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
    זה לעג לרש של הנשיא. אני חושב במקום לגנות הנאציזם, אשר הרסו את היהודים, הציונות צריכה להיות למד, שגם הורסת את היהודים.
  • 1.
    יופי 07/12/2011 07:55
    הגב לתגובה זו
    משהו פה מסריח.
  • שי 07/12/2011 09:21
    הגב לתגובה זו
    אדם לכלא על סמך התרשמות שצד אחד אמר אמת וצד שני לא.הבעיה היא אצל המחוקק ולא במערכת המשפט.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.