יום חזק באירופה: האיסור על ביצוע שורטים הזניק את המדדים; הדאקס טס 3.5%

מדד הקאק 40 הצרפתי זינק 4% לאחר שמוקדם יותר נסחר בירידה של 1%
אורן קסלר | (20)

המסחר בבורסות אירופהנסגר בעליות שערים חדות, זה יום שני ברציפות, כאשר המדדים המובילים מתרוממים מרמות שפל של כשנתיים בעוד משקיעים ממשיכים למצוא את רמות המחירים הנוכחיות כאטרקטיביות.

מדד הדאקס הגרמני הוביל את המגמה החיובית וזינק ב-3.45%%, מדד הפוטסי האנגלי הוסיף 3%, מדד הקאק 40 הצרפתי רשם עלייה של 4% לאחר שמוקדם יותר נסחר בירידה של 1%. בנוסף לכך, הבורסה בציריך זינקה בשיעור חד של 4.4% ברקע להיחלשות הפרנק השוויצרי מול הדולר.

בצל הירידות האחרונות שמחקו כמעט 6.77 טריליון דולר משווי החברות הבורסאיות בעולם ובנסיון להגן על השווקים במדינות אירופה, הודיעו הרשויות המפקחות על המסחר בצרפת, ספרד, איטליה ובלגיה כי יאסרו מסחר בחסר (שורט) על מניות מסויימות בעיקר מסקטור הפיננסים והבנקאות. לכתבה המלאה

היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הצרפתית את נתוני התמ"ג במדינה לרבעון השני של השנה, כאשר נתוני הצמיחה של המדינה מראים על צמיחה אפסית, וזאת בניגוד לצפי הכלכלנים שצפה עליה של 0.3% ברבעון השני. לכתבה המלאה

בנוסף לכך, אמש פורסם כי אנגלה מרקל, הקנצלרית של גרמניה, וניקולה סרקוזי, הנשיא של צרפת, ייפגשו ביום שלישי הבא על מנת לדון בשורה של צעדים אותם ינקטו על מנת לחזק את היציבות של גוש האירו.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    אלכס 13/08/2011 17:18
    הגב לתגובה זו
    נוצר מצב שמי שלוה מניות כדי לבצע שורט שילם לבעל המניה כסף לדוגמה החברה לישראל של עופר ותוך 3 חודשים נאלץ ליקנות החזרה והיום אם עופר יצטרך מזומנים הוא ימכור מניות ולא ישאיל אותם
  • 16.
    שמואל43 12/08/2011 23:24
    הגב לתגובה זו
    אל תסתנוורו מ 5 אחוז מחר (שאגב ממש לא בטוח). בורסה שיורדת 10 אחוז ועולה 7 אחוז..וסטיות תקן שלא הורגלנו (48 ראיתי בעיניים השבוע) אומר רק דבר אחד והוא: מ פ ו ל ת !!! לנצל את העליות כדי למכור...תוכלו תמיד לקנות במעוף 1000 (חחח) בהצלחה. אגב - סנפי נגע כבר ב1100 ותוך יומיים ב 1190 (זה נורמלי???).סיכוי גדול ששבוע הבא יהיו ירידות חדות בוול סטריט...(נראה כרגע שאין סיכוי ולא יודע איך זה יקרה..אבל חדשה רעה בטוח תגיע..אולי כבר מחר..העליות האלו פשוט מפחידות).
  • 15.
    רונן קצב 12/08/2011 20:25
    הגב לתגובה זו
    מילבד ההחלטה על איסור שורטים,החליטו שביום ב' יהיו עליות בשווקים, ביום ג' יהיו עליות מתונות, ביום ד' עליות חדות, לגבי יום ה' טרם הוחלט. כמו כן החליטו שהבתים בארה" ב ובצרפת, יעלו בחודש הבא ב 40-43 אחוז. מסקנה: החליטו עבורכם אז ,קנו מניות, בתים בארה" ב ובצרפת. שאר ההחלטות יועברו אליכם בימי רביעי וחמישי.
  • 14.
    אור 12/08/2011 18:33
    הגב לתגובה זו
    יחימוביץ
  • 13.
    חדש 12/08/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    שלום לך, מה דעתך לגבי דלק קידוחים, אני בהפסד. למכור, מה לעשות. תודה מראש.
  • 12.
    פלוני 12/08/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    יהיה לרכוש?
  • 11.
    לחלח 12/08/2011 15:07
    הגב לתגובה זו
    היום אמורה לקבל תאריך מהאפ די אי לאישור התרופה לגושה.
  • 10.
    גו 12/08/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
    האיסור תומך אתם רואים להפסיק את המיסחר הזה קניה בחסר גרמו רק נזק למשקיעים
  • 9.
    בן 17 12/08/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    השורטים עושים המון כסף והמדינה לא רוצה לוותר על הרווחים האלו כי היא לוקחת20% מס אם לא היה שורטים על מניות אז ביום של ירידות לא היו רווחים ואז ההכנסות ממיסים על שוק ההון היה יורד אבל אפילו שלי יחמוביץ שחשוב לה לשמור על האזרחים הקטנים היא סותמת את הפה וממלא אותו מים ולא אכפת לה שכל מיני ספקולנטים עם המון כסף דופקים את אלו כמו הגברת כהן מחדרה שחושבת שבורסה זה רק כלכלה נטו ואמרת בוא נשקיע בחברה טובה ובסוף באים שורטים וקוברים את המניה וגברת כהן עושה בשבילם את העבודה כי גברת כהן חושבת שהמכירות בבורסה זה שאנשים שרוצים לא לאבד את כספם אבל היא לא יודעת שמי שמכר זה שורטיסטים והיא נכנסה לפניקה שלא בצדק ומכרה בסופו של דבר היא הפסידה והשורטיסטים הרוויחו עכשיו גם אם יעלה המניה עדין גברת כהן מפסידה כי ירידה ביחס שלה זה פי שתיים מעלייה כביכול שעכשיו המניה צריכה לעלות פי שתיים כדי שגברת כהן לא תפסיד אבל את שלי יחמוביץ מה שמענין זה רק הטייקונים איך אני בגיל 17 מבין יותר ממנה כי אני מתעסק בבורסה והיא לא מבינה כלום מהחים שלה לכל מה שקשור לשוק ההון אולי היא מבינה רק דרך ווקפדיה אוו מה שקראה באיזה שהוא מגזין היא כמו כל הפרופסורים לכלכלה שהם אף פעם לא השקיעו שקל מהכיס שלהם והם חושבים שהם יודעים הכל מצוין והם נותנים עצות זה כמו שאחד למד להיות מהנדס מטוסים עד שנהפך להיות פרופסור להנדסת מטוסים אבל אפילו לא תכנן שלד של מטוס ולא עבד יום אחד במפעל למטוסים
  • 8.
    קוראת 12/08/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    התחושה היא כאילו העולם התחתון השתלט על הבורסה שלנו.הגיע הזמן למנוע מכירה בשורט!!!בעלי ממון מפילים מניות ללא קשר למצבן הכלכלי!!!
  • 7.
    ical 12/08/2011 13:47
    הגב לתגובה זו
    מעניין איך וול סטריט תסגור את יום המסחר של השבוע הסוער הזה !
  • 6.
    גם אפריקה הי לפני עסקה הי תמרי בקרוב (ל"ת)
    אבי 12/08/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טאואר ביום א טטוס לירח זה הכיון (ל"ת)
    אבי 12/08/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
  • חחח 12/08/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
    טאואר אולי תטוס לכיוון השירותים שלי בבית! השבוע המעוף נוחת ל1000 וטאואר שלך תגיע לשער 150 בלי מאמץ! הרצון שלך להריץ מנייה כזאת או אחרת מעידה על בורותך ! או שתמכור את טאואר ותחכה שהמעוף יירד ל400 או שתחכה כמה חודשים עד שהכל יירגע.
  • 4.
    דוד 12/08/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
    אפו מטי לא נשאר מאלביט הדמיה כלום מי10000 נשאר 900 העים זה אפשרי שמניה כזות תיפול למה הי נשארת במדד 100
  • ג' וני 12/08/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
    יש עדכון מדדים אחת לרבעון-אם עד אז השווי שלה יישאר נמוך יותר ממניות אחרות היא תצא מהמדד
  • 3.
    הקלפן מלוד 12/08/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
    בורסה נועדה כדי להשקיע... ולא כדי להמר... הפכו את הבורסה לקזינו...... אני מכיר אנשים שמהמרים על קולים או פוטים בעשרות אלפי שקלים ואפילו מאות ... בקיצור הם בעיני מהמרים ולא יותר.....
  • 2.
    גו 12/08/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    הינו בסקט ה זה כל הכבוד הגיע הזמן לסלק את כל אלה שרצו ליקנות בחסר רק נזק הם גרמו למניות
  • 1.
    צפו בגרף! 12/08/2011 12:38
    הגב לתגובה זו
    מיני קריסה של 50%....חכו שבאירופה תגיע השמועה על aa-של אמריקה.לא ייאמן.צפו בגרף!!
  • יפית 12/08/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    האם אתה מתכוון לעוד הורדת דירוג לארהב ומתי
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.