בטר פלייס חושפת: מפת תחנות טעינה ותשתיות ארצית לרכב החשמלי
חברת הרכב החשמלי בטר פלייס חשפה היום (ד') לראשונה את מפת התשתית המתוכננת בישראל, הכוללת אלפי עמדות טעינה וכ-40 תחנות להחלפת סוללות בכל הארץ.
היום חשפה בטר פלייס את רשת הטעינה בישראל. החברה הציגה 9 תחנות להחלפת סוללות הנמצאות כבר בשלבי בניה מתקדמים בחדרה, מודיעין, מחניים, מצפה רמון, באר שבע, יבנה, בית שאן וצומת בילו. בנוסף, החברה כבר נמצאת בשלבי פריסה מתקדמים של תחנות טעינה בכ-200 חניונים.
בתוך כך, בטר פלייס הציגה הסכמי שיתוף פועלה עליהם חתמה עם 27 עיריות בישראלי לפריסת תשתיות ועם 350 חברות שהצהירו כי הן מעוניינות באופן עקרוני להעביר את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים. מהחברה נמסר כי מדובר בלמעלה מ-70 אלף כלי רכב.
"זהו יום משמעותי עבור בטר פלייס בישראל ולנהגים בארץ", אמר משה קפלינסקי, מנכ"ל החברה בישראל. "אנחנו נמצאים בתהליך מתקדם לבדיקת המוכנות של כל מערכות החברה, ובשלבים מתקדמים של פריסה מואצת של תשתיות הטעינה בישראל. שלוש שנים בלבד - זהו פרק זמן קצר יחסית להקמת פרויקט תשתיות בסדר גודל שכזה", הוסיף.
שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס העולמית אמר: "אנו מציגים פתרון עובד וקיים בישראל, אשר מוכן ליישום מלא גם במדינות נוספות. התחייבנו לנהגים בישראל, ואנו ממשיכים לפעול ולקדם פריסה ארצית רחבה של כל מרכיבי הפתרון שהוצגו היום. עד סוף השנה, אנו נשלים את הפריסה ברחבי המדינה ונאפשר לנהגים את החופש לנהוג ברכב שהוא 100% חשמלי ואינו פולט מזהמים כלל".
עם זאת, דבר אחד שלא נחשף היום ובוודאי מעניין את הלקוחות והמשקיעים הוא עלות הרכב החשמלי, אותו מייצרת רנו, כמו גם השימוש והתחזוקה שלו.
- 3.תושב 23/03/2011 12:33הגב לתגובה זוהשמועות רצות בעיר שאין מתנות חינם מה אתם חושבים?
- 2.איכס 23/03/2011 12:29הגב לתגובה זולכל חור הם נכנסים
- 1.משה 23/03/2011 12:18הגב לתגובה זוהמיזם הזה הוא בלון נפוח ולא יותר מפרת כסף, אנשי שלומינו חושבים כל העת איך לעשות יותר כסף על הגב שלנו, הם סוגרים ביניהם את כל הקומבינות ולבסוף לאזרחים לא נותר אלה להצטרף אליהם. מכונית חשמלית צריכה לעלות במקרה הטוב חצי ממחיר שלהם, את הטעינה יש לבצע רק בבית, המכונית לא מתאימה לנסיעות ארוכות , להתקע בפקקים בקיץ, ובטח לא לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם החברה הזו, זה יהייה בכיה ארוכת טווח. מכונית חשמלית זה הדבר הכי פשוט לבנות ולתחזק, רק כאן עושים מזה ענין. כל קולנועית בקיבוץ היא חשמלית, מה הבעיה לבנות " קולנועית גדולה" ? מכונית חשמלית צריכה להיות בגודל של מכוניות סמארט ולא יותר גדולות. אבל אנחנו עם ישראל חי ומה שלא יאכילו אותנו אנחנו נאכל, אז שיהייה לכולכם בתיאבון.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"
"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי
מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.
נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.
במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.
עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.
בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.
