באקסלנס מורידים דירוג המלצה לשטראוס: שנת 2009 תהיה מאתגרת מכל בחינה

האנליסט גיל דטנר אומר כי שנת 2009 תהיה מאתגרת מכל בחינה לשטראוס. החברה תתמודד עם השפעות המיתון בישראל, התגברות התחרות ואפשרות למעבר של צרכנים רבים למוצרים זולים יותר
קובי ישעיהו |

ספקית המזון הענקית, נסטלה, דיווחה היום על נסיגה של 2.1% במכירות של הרבעון הראשון בהשוואה לרבעון הראשון של 2008 (הרבעון השני ברצף של ירידה במכירות). הצמיחה האורגנית ללא השפעת שינוי מטבע הייתה 3.8%, מתחת לציפיות של 4.2%.

כמו כן, החברה דיווחה כי היא רואה התעצמות של מעבר לקוחות למותגים זולים יותר, כולל במותגי קפה הפרמיום. בנוסף, בשבוע שעבר, קבוצת דנונה דיווחה על ירידה של 2.3% במכירות של הרבעון הראשון עקב ירידה בביקוש העולמי למוצרי חלב ומים מבוקבקים.

חרף הסביבה הקשה, מנכ"ל נסטלה עדיין מצפה לצמיחה אורגנית של 5% השנה, ושיפור בשיעור הרווח התפעולי.

בעקבות התוצאות המאכזבות של ענקיות המזון האירופאיות פרסם היום האנליסט גיל דטנר מאקסלנס עדכון לסקירתו על מניות שטראוס. דטנר אומר כי התוצאות של ספקיות המזון הגדולות מדגישות את הפגיעה בערך המותג בתקופה של מיתון ופחד בקרב הצרכנים.

דטנר אומר כי שנת 2009 תהיה מאתגרת מכל בחינה לשטראוס. החברה תתמודד עם השפעות המיתון בישראל, התגברות התחרות ואפשרות למעבר של צרכנים רבים למוצרים זולים יותר. הוא צופה ירידה שלכ-2.3% בהכנסות השנה לרמה של כ-6.1 מיליארד שקל ובשורה התחתונה ירידה של 19% ברווח למניה ל-2.20 שקלים.

בעקבות ה"אופק השלילי" והתוצאות המאכזבות של נסטלה החליט דטנר להוריד את דירוג ההמלצה למניה ל"נייטרלי". המניה, אגב, נסחרת כעת ללא שינוי לאחר ירידה של כ-30% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה