גלובל פקטורינג תציע קו אשראי של 120 יום ליבואנים
מוצר פיננסי חדש - פקטורינג יבוא, הושק היום על ידי חברת גלובל פקטורינג. המוצר יאפשר ליבואנים מימון יבוא במזומן, וקבלת אשראי ל-120 יום. לדברי אבי צור, מנכ"ל גלובל פקטורינג: "בשנת 2005 היבוא למדינת ישראל הגיע לסכום שיא של 44.4 מיליארד דולר, גידול של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גלובל פקטורינג מעריכה שתפנה 30% ממחזור הפעילות של החברה לפקטורינג יבוא".
צור הוסיף כי "השינויים הגלובליים במסחר העולמי הכוללים בין היתר התייקרות חומרי הגלם, הביקוש הרב לסחורות בסיסיות (Commodities), מעבר הייצור העולמי למזרח הרחוק, ותנאי הסחר שמכתיבים יצרנים סיניים (מזומן מראש ופתיחת מכתבי אשראי) - כל אלה, מצריכים הון חוזר רב ומחייבים את היבואנים לפתרונות פיננסיים חדשים.
"בהתאם לכך, גלובל פקטורינג יצרה באמצעות כלים פיננסיים ייחודיים פתרון המאפשר ליבואנים קבלת "אשראי ספקים" ארוך התורם ישירות להון חוזר של היבואן ומאפשר שיפור תנאי הסחר ואפשרויות נוחות יותר להתמודד עם השינויים הגלובליים בסחר".
המוצר מיועד הן ליצרנים שמייבאים סחורה עבור עצמם לצורך תהליך הייצור, והן ליבואנים המייבאים סחורה ומוצרים על מנת למכור לאחרים. כך תורמת גלובל פקטורינג להגדלת הון חוזר של היבואן.
גלובל פקטורינג, מקיימת את הבטחתה להוביל את תחום הפקטורינג הבינלאומי בישראל באמצעות כלים פיננסיים בינלאומיים חדשניים תוך התאמתם לצרכים הייחודים של העסקים בישראל, ובכך לעודד השתלבותם בפעילות סחר בינלאומית". כך דברי אבי צור.
באירוע מסר אבי צור נתונים ביחס להיקף היבוא למדינת ישראל בשנת 2005: לדבריו, בשנת 2005 נרשם סכום שיא ביבוא של 44.4 מיליארד דולר, גידול של 10% בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד. בהתפלגות היבוא בהתאם ליעוד הסחורות עולה כי: חומרי הגלם תופסים נתח של 16.8 מיליארד דולר סך של 38% מהיקף היבוא לישראל.
בתחום מכונות וציוד הגיע להיקף של 6.2 מילארד דולר - סך של 14% מהיקף היבוא לישראל. בתחום מוצרי הצריכה, היקף היבוא הגיע לכדי 5.3% מילארד דולר, סך של 12%. בתחום היהלומים, אנרגיה, אוניות ומטוסים, היקף היבוא הגיע לכדי 16 מיליארד דולר - 36% מהיקף היבוא לישראל.

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין
החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון.
מה קרה באירוע האחרון?
היום שיגרו
החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג.
מדוע לא
הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.
במה שונה כטב"ם מטיל
או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך, ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.
- גרמניה רוכשת שלושה כטב"מים מישראל ב-1.2 מיליארד דולר
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה פעמים
הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.