התעשיינים: 7 מכל 10 ישראלים בודקים את רכיבי התזונה

כשהישראלי מגיע לרכוש מזון הוא בודק מה הוא מכיל, בשיעור גבוה ביותר. לפני שנתיים עמד השיעור על 65%, ולפני חמש שנים רק מחצית מהציבור נהג לבדוק ערכים תזונתיים
שרות Bizportal |

עלייה במודעות הציבור לרכיבים התזונתיים במוצרי המזון. 71% ממשקי הבית נוהגים כיום לבדוק את הרכיבים התזונתיים הקיימים במוצרי המזון לפני רכישתם, זאת בהשוואה ל-65% שבדקו לפני כשנתיים ו-50% שנהגו לבדוק הרכיבים התזונתיים לפני כ-5 שנים (ב-2001). כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה האיגוד.

מהסקר מתברר, כי 41% עושים זאת "לעיתים קרובות" או "תמיד"; 18% עורכים הבדיקה לפעמים ו-12% לעיתים רחוקות.

קרינגל מציין כי מהסקר מתברר, כי חשיבות הרכיבים התזונתיים גבוהה במיוחד בקניית מוצרי חלב, יוגורט וגבינה. 50% מבין הנוהגים לבדוק - בודקים את הרכיבים במוצרים אלו, זאת בהשוואה ל-46% לפני כשנתיים ו-39% לפני כ-5 שנים.

23% מהנוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים, בודקים אותם בקניית בשר, עוף ודגים. זאת בהשוואה ל-18% שעשו כן לפני כשנתיים ו-8% בלבד שעשו כן לפני כ-5 שנים.

עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה, כי 21% בקרב הציבור הנוהג לבדוק את הרכיבים התזונתיים עושה זאת בקניית דברי מתיקה, זאת בהשוואה ל-14% לפני כשנתיים ו-17% לפני כ-5 שנים.

מאיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים נמסר, כי בשנת 2005 בלטה המגמה של פיתוח מוצרים חדשים והשקעה מסיבית של חברות המזון בשיפורים תזונתיים/בריאותיים במוצרי המזון הקיימים.

בשנת 2005 פותחו כ-3,000 מוצרים חדשים, כאשר מרביתם הגדול כוללים שיפורים תזונתיים ובריאותיים בהפחתה בכמות הכולסטרול והשומן, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן, הפחתה בכמות השומנים הרוויים וצבעי המאכל. מגוון המוצרים כולל מוצרים עם תוספת של סיבים תזונתיים ומוצרים מועשרים בויטמינים וברכיבים טבעיים. איגוד המזון מעריך, כי מפעלי המזון השקיעו בשנת 2005 בתחום זה כ-350 מליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה