סקטור הרכב בארה"ב המשיך להפגין חולשה בנובמבר

למרות מבצעים יוצאי דופן לא הצליחו החברות למכור כמות רכבים זהה לזו שנמכרה באותה תקופה בשנה שעברה. ביחס לחודש אוקטובר דווח על שיפור יחסי אך מאכזב. GM הודיעה על הגברת תפוקת הייצור ברבעון הראשון של שנת 2006
יניב לפן |

מכירות המכוניות החדשות במשק האמריקני עלו בחודש נובמבר ביחס לחודש אוקטובר האחרון אך נותרו נמוכות יחסית לציפיות האנליסטים. תעשיית הרכב האמריקנית סובלת בתקופה האחרונה מחולשה יחסית לאור התחרות ההולכת וגוברת מצד השווקים באסיה, העלות הגדלה של תכניות הבריאות והפנסיה שעל החברות לשלם לעובדיהם, ושעות העבודה היקרות יחסית בארה"ב. בחודשים האחרונים סובלת התעשייה ממחירי הדלק הגבוהים.

פורד דיווחה כי מכירות דגם ה-Lincoln ו-Mercury ירדו ב-11% ביחס למכירות בחודש נובמבר האחרון. סך הכל דיווחה החברה על עלייה של 1% במכירות ביחס לחודש אוקטובר, לאור האהדה לה זוכים דגמי ה-Fusion, Mercury Milan ן-Lincoln Zephyr, אך על ירידה של 18% ביחס למכירות חודש נובמבר בשנה שעברה. הירידה החדה ביותר במכירות החברה הייתה בדגמי מכוניות ה-SUV, מכירות דגם ה-Ford Explorer ירדו ב-52%.

החברה הורידה את צפי ייצור הרכבים ב-20 אלף ל-790 אלף רכבים ברבעון הרביעי של שנת 2005. ברבעון הראשון של שנת 2006 מתכננת החברה לייצר 885 אלף רכבים אל מול ייצור של 908 אלף רכבים באותה תקופה בשנה שעברה.

חברת General Motors שיווקה את רכביה בשלל מבצעים בחודש נובמבר לאור הירידה החדה של 23% במכירות החברה בחודש אוקטובר. החודש דיווחה החברה על ירידה של 11% במכירות ביחס למכירות הרכבים בחודש נובמבר בשנה שעברה. למרות הירידה במכירות הודיעה GM על הגברת תפוקת הייצור ברבעון באחרון של השנה וברבעון הראשון של שנת 2006. ברבעון האחרון של השנה תייצר GM כמות של 1.28 מיליון רכבים, וברבעון הראשון של שנת 2006 תגביר החברה את התפוקה ביחס לרבעון המקביל בשנת 2005 ב-6% ל-1.25 מיליון רכבים.

חברת Chrysler פרסמה מספר מבצעים דומים על מנת למשוך לקוחות לרכוש את הרכבים החדשים. החברה סיימה את החודש עם רמת מכירות נמוכה ב-7% ביחס לחודש נובמבר בשנה שעברה. החודש היה הראשון בו דיווחה החברה על הפסד ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה