אדוונטק: גידול חד בפעילות - הכנסות של 12 מ' שקל

ברבעון השני, אך החברה הצליחה לרשום רווח נמוך של 378 אלף שקל. זאב ינאי, יו"ר ומנכ"ל החברה מציין שהצמיחה בהכנסות החברה נובעת מהתפעול המשולב של כל חטיבות החברה
חזי שטרנליכט |

חברת אדוונטק מדווחת על רבעון שני של רווחיות במקביל לגידול בהכנסות. הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2005 עמדו בסך של 12.2 מיליון שקל מול 11 מיליון שקל ברבעון הראשון וזינוק חד מול 4.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מסרו כי הרווח הנקי ברבעון השני, שהנו רבעון חלש יחסית בתחום שירותי התוכנה עקב כמות נמוכה של שעות עבודה הסתכם ב-378 אלף שקל.

זאב ינאי, יו"ר ומנכ"ל החברה מציין שהצמיחה בהכנסות החברה נובעת מהתפעול המשולב של כל חטיבות החברה ( מיקרוסופט, אורקל, סאפ) אשר תורם הן בחשיפה לקהל לקוחות גדול יותר והן בהיצע פתרונות טכנולוגים איכותיים. מיזוג חטיבת מיקרוסופט-מגן וחברת ACTION BASE בוצע רק ברבעון השלישי של 2004.

בשבוע שעבר, הודיעה אדוונטק כי בנק לאומי ירכוש את תוכנת ActionBase‏ למעקב אחר משימות, החלטות וסיכומי דיון. המערכת תשמש לניהול משימות ושליטה אחר ביצוע משימות בכל חטיבות הבנק. והפרויקט יימשך כחצי שנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.