ביטקוין ETF
צילום: גיא טל

הקריפטו מתאושש - הביטקוין סביב 84,000 דולר

שוק המטבעות הדיגיטליים עם עליות קלות ביממה האחרונה כשהביטקוין וה-XRP עלו בכ-2.5% כל אחד ביממה האחרונה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ביטקוין טראמפ

שוק הקריפטו רושם עליות קלות ביממה האחרונה כשהביטקוין עולה בכ-2.5% ונסחר סביב 84,000 דולר למטבע. ברקע המשקיעים מחכים לכניסה לתוקף של מספר מכסים מצדה של ממשלת ארה"ב מחר, ביום שטראמפ מתייחס אליו כ"יום השחרור של אמריקה".


הציפייה למכסים שייכנס לתוקף מחר הפעילה לחץ על המטבעות הדיגיטליים, והביטקוין איבד אתמול 1.4% מערכו וירד לכ־82,200 דולר. XRP צנח ב־3% ל־2.08 דולר. גם מטבעות אחרים רשמו ירידות: את'ריום ירד ב־1.1%, סולנה (SOL) ב־0.6% וקרדאנו (ADA) צנח ב־4.5%.


עם זאת, למרות הדשדוש של התקופה האחרונה, יש גם אנליסטים שעדיין אופטימיים. מתיו מנה, אנליסט בחברת ההשקעות 21Shares, מציין שלושה גורמים שעשויים להחזיר את הביטקוין למגמת עלייה: הראשון, התקדמות רגולטורית בארה"ב שתיצור ודאות משפטית לפעילות בתחום. השני, חקיקה בנושא מטבעות יציבים (Stablecoins) שתשפר את אמון המשקיעים. השלישי - קידום המהלך של ממשלת ארה"ב להקמת רזרבות קריפטו לאומיות, שיוסיף ללגיטימציה של התחום. אם שלושת התנאים הללו יתקדמו, מנה מעריך כי הביטקוין עשוי לשוב לרמות של 100 אלף דולר ואף יותר.


החזון של לארי פינק

אחד התומכים הבולטים בביטקוין הוא לארי פינק, מנכ"ל BlackRock: "אם ארה"ב לא תשתלט על החוב שלה והגירעונות ימשיכו לגדול, הדולר עלול לאבד את מעמדו כסטנדרט מידה עולמי - ואז הביטקוין יצבור עוד יותר כוח", הביטקוין אינו תלוי במדינה או מטבע מסוים, ולכן לדבריו הוא הופך למקלט בתקופות של חוסר יציבות כלכלית וגיאופוליטית.


כבר בתחילת 2025 העריך פינק כי אם מנהלי ההשקעות יקצו 2%-5% מהתיקים שלהם לביטקוין, המחיר עשוי להגיע ל־700 אלף דולר. "השקת קרן הביטקוין הספוט שלנו ב-2024 היא צעד לדמוקרטיזציה של השקעות", אמר אז.


בינתיים הסנטימנט בשוק הקריפטו מגיע גם למניות הקשורות לתחום - הירידות בשוק הקריפטו אינן פוסחות גם על מניות הקשורות לתחום. מנית קוינבייס ירדה ב־30% מתחילת השנה, ואילו מניית סטרטג'י, המחזיקה בביטקוין בשווי של בערך מחצית משווי השוק שלה, ללא שינוי מתחילת השנה. חברת כריית הביטקוין Mara Holdings צנחה ב־31% מתחילת השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -1.73%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.