איילון יהיה חסום הלילה - איפה ובאיזה שעות?
שוב חוסמים את איילון – ולא בגלל עומס; עבודות בכביש בלילה שבין חמישי לשישי. פעם שלישית תוך פחות מחודשיים, כביש 20 – נתיבי איילון – ייחסם באזור תחנת הרכבת בהרצליה, יחד עם השבתת תנועת הרכבות באזור. הפעם, כמו בפעמים הקודמות, לא מדובר בעבודות חירום – אלא בבחירה מודעת לבצע את הפרויקט באמצע השבוע ולא בשבת.
העבודות שמתבצעות בהרצליה הן חלק מפרויקט ענק של הרחבת תחנת הרכבת: הנפת גשרים, קורות פלדה ובטון ענקיות, והקמת אולם נוסעים חדש, חניון, מסוף תחבורה ציבורית ועוד. מדובר בתשתית שאמורה להחזיק עשרות שנים קדימה, ולהתמודד עם תחזית לפיה מספר הנוסעים ברכבת יזנק מ־70 מיליון כיום לכ־200 מיליון בשנה בתוך חמש שנים בלבד.
בישראל ניסו בעבר לבצע עבודות שונות בשבת בכדי למנוע הפרעות לסדר הציבורי, אך הדבר גרר ביקורות חריפות מהחברה הדתית והחרדית. בשנת 1976 ובשנת 1999 אף פוזרה הממשלה והכנסת הלכה לבחירות בעקבות חילול שבת מטעם המדינה. ב-1999 היה זה ׳משבר המשחן׳ בו החליטה ממשלת ברק להעביר חלק ענק מטורבינה של חברת חשמל בשבת, כדי למנוע הפרעות. בסופו של דבר, הקואליציה לא האריכה ימים ונחשבת לקואליציה הקצרה בתולדות המדינה. אי אפשר לבצע עבודות תשתית בשבת בישראל.
לפי התכנון, צפויות עוד שש חסימות נוספות של איילון והרכבות באזור עד סיום הפרויקט ב־2026.
- וואליראן מגייסת 17 מ' ד'; תטמיע את המוצרים בארה"ב ובאירופה
- מרתון תל אביב 2019: צירים מרכזיים ייחסמו לתנועה מחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זמני החסימה
נתיבי איילון ייחסמו לכיוון צפון - ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף המעפילים. רמפת הירידה מכביש 20 למחלף שבעת הכוכבים ורמפת העלייה בחזרה לכביש 20 יהיו פתוחות ויאפשרו מעקף לחסימת הכביש והמשך נסיעה צפונה. העבודות יחלו ביום חמישי בשעה 22:00 ויסתיימו עד יום שישי בשעה 16:00.
שאלות ותשובות על החסימות באיילון
למה בכלל לא עושים את העבודות בשבת כמו פעם?
הסיבה היא לחץ פוליטי מצד שותפות חרדיות בממשלה, שמתנגדות לעבודות בשבת – גם כשמדובר בתשתיות חיוניות. הממשלה הנוכחית מעדיפה להימנע מקונפליקטים עם השותפות הקואליציוניות, גם במחיר של שיבושים ופקקים באמצע השבוע.
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
האם יש בכך גם פגיעה כלכלית?
בהחלט. כאשר סוגרים צירים מרכזיים בימי חול, אלפי עובדים מגיעים באיחור, רכבות מתבטלות, ועסקים סופגים הפסדים. בנוסף, העבודה בלילות יקרה יותר – ודורשת
גם תשלום נוסף לצוותים טכניים.
מה חושבים אנשי התחבורה על זה?
רבים בתחום התחבורה מביעים תסכול. מבחינתם, מדובר בהתערבות פוליטית
שפוגעת ביעילות ובזמינות של פרויקטי תשתית. הם מדגישים שכבר כיום הרכבות סובלות מצפיפות קשה – וכל עיכוב בעבודות רק מחמיר את המצב.
מתי
הפרויקט בהרצליה יסתיים?
לפי רכבת ישראל, סיום העבודות צפוי בשנת 2026. עד אז, צפויות חסימות תקופתיות נוספות באזור, בעיקר בלילות חמישי-שישי – בדיוק כמו השבו

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.
מלחמת מחירים כבר כאן.
אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.
דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury. המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.
הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.
בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.
את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מחירים
מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר
פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי
7 הילוכים |
הספק ומומנט | 170 כ"ס ו 28 קג"מ |
נפח מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק (משולב) | 13.15 ק"מ לליטר. WLTP |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 167.0 אש"ח |
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- ללא תחרות - MG Cyberster הספורטיבית החל מ 349.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.