בעלת אייס ואוטו דיפו קונה את ביתילי, ID דיזיין ואורבן ב-100 מ'
חברת מולטי ריטייל 0.82% , שמחזיקה ברשתות אייס ואוטו דיפו תקנה את מותגי עיצוב הבית ביתילי, איי.די דיזיין ואורבן במאה מיליון שקל. המוכרת היא איקו עיצובים, חברה בת של כרמל אחזקות אשר בבעלות משפחת איתני. 10 מיליון שקל מתוך התמורה ישולמו שנה לאחרי השלמת העסקה. במולטי ריטייל בוחנים נטילת הלוואה בנקאית לצורך העסקה.
לביתילי 11 סניפים, לאורבן 17 ול-איי.די דיזיין 4 - 6 סניפים של מותגים אלה מופעלים על ידי זכיינים. כמו כן, לכל אחד מהמותגים אתר אינטרנט. מולטי ריטייל קונה בעסקה גם מפעל רהיטים שמייצר לרשתות אלה.
בדיווח של מולטי ריטייל זו מדברת על קידום סינרגיה עם הפעילות הקיימת, ועם זאת היא כותבת כי "החברה מעריכה שלא תידרש להשקעות מהותיות בפעילות הנרכשת מעבר לתשלום התמורה". איציק אוזנה, מנכ"ל מולטי ריטייל מזכיר המשך שיתוף פעולה בין הצדדים, ובדיווח החברה נראה כי שיתוף הפעולה הזה תחום בזמן: סוכם על אי-תחרות ואי-שידול עובדים, ספקים ולקוחות לתקופה של ארבע שנים.
ב-2017 השליטה במולטי ריטייל נמכרה לקרן קדמה של גלעד הלוי, גלעד שביט ואורי עינן, המכהן כיו"ר מולטי ריטייל גרופ. החברה, אשר הונפקה בבורסה לפני כשנה הציגה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הכנסות בסך של 542 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-38 מיליון שקל. קדמה פועלת בחברות מתחומי השירותים, התעשייה, המסחר, טכנולוגיות מידע וקמעונאות. קדמה מנהלת כמיליארד וחצי שקל בשלוש קרנות.
- האם שינוי השם של אייס מקפל בתוכו גם שינוי מהותי בחברה?
- ת"א 90 נפל ב-1.6%, לייבפרסון נפלה ב-5%, באטמ מחקה 12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעניין יהיה לראות איך ברשות התחרות, בהובלת היו"ר החדשה מיכל כהן, יסתכלו על העסקה הזו ואם יאשרו אותה. אך השבוע פנו שרי האוצר והכלכלה ליברמן וברביבאי לרשות התחרות במטרה לבחון מונופולין בתחום המזון ולהחיל פיקוח מחירים אם ימצא כזה. השאלה שתובא לפתחה של כהן היא האם קיימת ובאיזו מידה אם כן, ריכוזיות בתחום ריהוט ועיצוב הבית. כאמור גם ככה שלוש הרשתות הנמכרות הן תחת אותם בעלים, ואולם - אייס כבר היום מתחרה בהם, לפחות בחלק מהסגמנטים עם ריהוט בסיסי יחסית לחוץ ופנים הבית.
שוק עיצוב הבית חווה תנופת בתקופת סגרי הקורונה, בהם גם נסגרו השמים, וכך הישראלים יצאו הרבה פחות לחו"ל, ועם הכסף שלא יכולים היו להוציא מעבר לים, לצד תמריצים שקיבלו לפני שנה וחצי לערך מהממשלה, השקיעו בשיפוץ הסביבה הביתית - בה העבירו שעות נוספות.
מאיציק אוזנה, מנכ"ל קבוצת מולטי ריטייל גרופ, נמסר: "רכישת המותגים ביתילי, IDdesign ו-Urban, שהינם מותגים מובילים ונחשקים בשוק העיצוב הישראלי, עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה להיות בחוד החנית של עולם הבית. אנו מברכים על רכישה זו, וגם על הסכמתם של אביב ועופר איתני, מייסדי ביתילי, להמשיך ולהוביל את פעילות המותגים הללו ולעבוד איתנו בשיתוף פעולה".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 1.עוד פעם ריכוזיות. אין סוף לתאבון של טיקונים (ל"ת)אני 03/02/2022 14:58הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?