בורסה
צילום: אתר הבורסה
סקירה

היום בבורסה: צפי לירידות; על טבע, מניות ה'טנק' והמניה הכי גרועה בת"א 125

למה כשאפל מעלה מחירים השוק נופל?

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה שער הדולר בורסה

הבורסה בת"א צפויה לרדת בהמשך לירידות בוול סטריט והנפילות כעת באסיה. השווקים רועדים בגל...עליית מחירים של חברת אפל. לכאורה זה לא ממש ברור - חברות מעלות מחירים, אבל בפועל יש כאן עניין מאוד קריטי לרווחי החברות ולכן גם לתמחורים בשוק.

אפל מעלה מחירים כי חברות הזיכרון והשבבים מעלות לה את המחירים. היא מודעת לכך שעליות מחירים עלולות לפגוע בכמות הנרכשת, אבל נראה שאחרי מו"מ מול חברות הזיכרון והשבבים היא מבינה שהיא "השיגה" מהם את הכל ומבחינתה אין לה בירה אלא להעלות מחירים על המוצרים. המסר מהעלאת המחירים הוא כפול, אפילו משולש - ראשית, הרכישות בפועל עלולות לקטון ולהשפיע על השורה התחתונה; שנית - זה מה שצפוי בשוק כולו עם השלכות על רווחי הפירמות  ועם השלכת מאקרו קשה - עליות מחירים=אינפלציה, ושלישית - אם אפל ואחרות סובלות מעליות מחירים בזיכרון ובשבבים ובמקביל מיקרון מדווחת על תוצאות ותחזיות שיא להמשך, אזי יש כאן מצב של לחצים תמידיים על המחירים. למיקרון והקולגות שלה יש הרבה בשר והן מרוויחות המון (מיקרון עלתה פי 11 בשנה ו-4 חודשים ובשיעור קרוב גם סנדיסק ו-SK הייניקס), אבל זה עיוות שוק, וזה ייסגר. לא עוד רבעון, אולי לא עוד שניים, אבל הכלכלה מנצחת.

וזה אומר שהמוטיבציה להתחרות בהן ולהגדיל כושר ייצור עולה, ובסוף - שוק הזכרונות וגם שוק השבבים הכללי הוא שוק מחזורי. אז עכשיו מרוויחים ערומות של כסף, מתישהו זה ייצנח. אפל תזכור למיקרון ולאחרות שלא הסכימו להוריד מחירים ותחכה להם בסיבוב. המשקיעים מבינים זאת וזורקים את המניות. 


ואצלנו - הדואליות חוזרות עם ירידה משוקללת נמוכה, אבל בהינתן מה שקורה באסיה ובחוזים העתידיים - נפילות באסיה, ירידות בחוזים על וול סטריט: אפל גוררת את הטכנולוגיה למטה, צפויה ירידה חזקה יותר בפתיחה. 

הנה המניות הדואליות העיקריות והשפעת הארביטראז הצפויה בפתיחה:  טבע תרד כ-2.3%. מניות ה'טנק' שהכי רגישות לאסיה, ירדו יותר ממה שהארביטראז' מציג כאן בגלל שהן כבר יורדות בחוזים העתידיים על וול סטריט:



מטריקס היא המניה הכי גרועה בשנה האחרונה במדד ת"א 125 והגרועות בכלל בבורסה עם צניחה של 50%. אחרי צניחה כזו שהחזירה את המניה 5 שנים לאחור היה מצופה שפורמולה שטוענת שהיא מאמינה בחברה (וטענה זאת במחירים הרבה יותר גבוהים) תפעל לרכוש מניות בשוק. בינתיים זה לא קורה. אולי זה משרת את פורמולה שרוצה לראות את המחירים יורדי יותר ואז לבצע רכישה? אולי היא פשוט לא מאמינה בחברה. אחרי הכל AI אמור להחליף חלק משמעותי מהפעילויות הקיימות, להוזיל מחירים ולשנות לגמרי את המודל העסקי.

הנפילה במניה הורידה את השווי ל-6.6 מיליארד שקל, מכפיל רווח של כ-15 על הרווחים של הרבעון האחרון. לא זול, אבל צריך גם להזכיר שמטריקס היא חברת ענק בתחום ה-IT עם פעילויות מגוונות (בעיקר אחרי רכישת-מיזוג מג'יק) ותקציבי IT גדולים שמופנים אליה.   





מדד ת"א 35 0%         מדד ת"א 90 0%   מדד ת"א בנקים 0%       מדד ת"א בטחוניות 0%        מדד ת"א-ביטוח 0%         מדד ת"א נדל"ן 0%        




מניות בולטות בת"א 35:
0%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בת"א 125:
0%

  • טרם החל המסחר הרציף


הוספת תגובה

תגובות לכתבה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה