חדשות 13 בחירות 2019
צילום: מיכה לובטון
רייטינג

אחוזי ההצבעה עלו, הרייטינג ירד: כ-50% צפו בדקת המדגם

בדקת המדגם רשמה חדשות 13 כ-19% וצמצמה את הפער מחדשות 12 ל-5 נק' מול כ-18 נק' באפריל. חדשות 12 הובילה משמעותית לאורך כל הערב. וכמה עשתה ארץ נהדרת?

אלכסנדר כץ | (2)

כמעט 50% צפו בדקת המדגם ב-3 הערוצים השונים קשת 12רשת 13 וכאן 11 - כך על פי נתוני צפייה ראשוניים. מדובר על נתון נמוך במקצת ביחס לנתוני הצפייה בדקת המדגם ב-22:00 בבחירות שהיו ב-9 באפריל, אז הנתונים עמדו על כ-51.5%. מאידך, דווקא נתוני ההצבעה בבחירות האלה עלו במקצת, באופן מפתיע, למרות תחושת המיאוס בציבור.

 

מירב העניין מתרכז בזינוק בצפייה בדקה זו בחדשות 13 של רשת: בזמנו צפו במשדר 12.9%, והפעם הנתון זינק ל-19.2%. מנגד חדשות 12 של קשת נחלשה מ-30.5% ל-24.1%, ואילו כאן 11 נחלשה מ-8.1% ל-6.3%.

 

נתוני הצפייה שיוצאים מהערוצים קצת מתעתעים, בגלל שכל ערוץ מפרסם זמני מדידה שונים. הנה הנתונים על פי קשת לשעות 21:45-22:20 – החלק הראשון במשדר הבחירות - ב-3 הערוצים:

קשת 12: 25%

רשת 13: 12.3%

כאן 11: 5%

 

הנה הנתונים על פי רשת:

קשת (21:59-22:10): 25.1%

רשת (22:00-22:20): 15.1%

כאן (22:00-22:24): 5%.

במהלך הערב שליטה מלאה של חדשות 12 בשידורי הבחירות:

22:17-00:00:

חדשות 12: 21.3%

חדשות 13: 7.7%

כאן 11: 4.2%

 

רייטינג מהדורות (20:00-21:00):

קשת 12: 19.1% (565K).

רשת 13: 7.5% (236K).

כאן 11: 4.6% (126K).

 

מיד לאחר החדשות, עברו בקשת 12 וברשת 13 למשדרי בידור מיוחדים לקראת המדגם ב-22:00. ארץ נהדרת בקשת 12 רשמה נתון נהדר של 24.8% (792K), בפער עצום מגב האומה (רשת 13) עם 6.7% (262K). משדר טרום מדגם בכאן 11 הניב 5.6% (164K).

 

רצועת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12, בשעות 7:00-10:00) קיבלה 4.1%

מול העולם הבוקר (רשת 13, בשעות 7:00-10:00) עם 3.5%.

 

רצועת 16-20:

קשת 12: 

16:00-17:00 - מהדורה ראשונה - 8%

17:00-18:00 - חמש עם רפי רשף - 9.8%

18:00-19:00 - שש עם עודד בן עמי - 11%

19:00-20:00 - מהדורה מוקדמת - 13.3%

 

רשת 13:

16:00-17:00 - אודי סגל וצביקה הדר - 4.2%

17:00-18:00 - גיא לרר ונוגה ניר נאמן - 3.7%

18:00-19:00 - הילה קורח וטל ברמן - 4.3%

19:00-20:00 - מהדורה מוקדמת - 5.8%

 

כאן 11:

16:00-18:00 – ערב ערב עם דה גילהר – 2.1%

18:00-19:00 – חדשות הערב בחירות – 2.4%

19:00-20:00 – חדשות הערב – מהדורה מוקדמת – 2.3%.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חדשות 13 חחחח בדיחה 19/09/2019 13:03
    הגב לתגובה זו
    תשלחו פרחים לעורך המהדורה, ליאור לנדברג. הרס עוד מקום פורח
  • 1.
    אלעד 18/09/2019 10:54
    הגב לתגובה זו
    הציבור כבר בחר. הוא בחר לא לצפות בתאגיד השידור, ונתוני הרייטינג מעליבים, בהתחשב בעובדה שמדובר בליל בחירות. אם מישהו חיפש עוד הוכחה עד כמה התאגיד מיותר - הנה ההוכחה כאן. אגב, הבוקר "עברתי" דרך שידורי התאגיד. תגידו, מישהו רואה שם את גיל כהן, הכתבת המדינית (חחח....), וחושב שהיא באמת יכולה להיות כתבת מדינית? המסקנה ברורה - התאגיד עומד לנעול את שעריו ולהעלם מן ההסטוריה התקשורתית של ישראל.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.