חדשות 13 בחירות 2019
צילום: מיכה לובטון
רייטינג

אחוזי ההצבעה עלו, הרייטינג ירד: כ-50% צפו בדקת המדגם

בדקת המדגם רשמה חדשות 13 כ-19% וצמצמה את הפער מחדשות 12 ל-5 נק' מול כ-18 נק' באפריל. חדשות 12 הובילה משמעותית לאורך כל הערב. וכמה עשתה ארץ נהדרת?

אלכסנדר כץ | (2)

כמעט 50% צפו בדקת המדגם ב-3 הערוצים השונים קשת 12רשת 13 וכאן 11 - כך על פי נתוני צפייה ראשוניים. מדובר על נתון נמוך במקצת ביחס לנתוני הצפייה בדקת המדגם ב-22:00 בבחירות שהיו ב-9 באפריל, אז הנתונים עמדו על כ-51.5%. מאידך, דווקא נתוני ההצבעה בבחירות האלה עלו במקצת, באופן מפתיע, למרות תחושת המיאוס בציבור.

 

מירב העניין מתרכז בזינוק בצפייה בדקה זו בחדשות 13 של רשת: בזמנו צפו במשדר 12.9%, והפעם הנתון זינק ל-19.2%. מנגד חדשות 12 של קשת נחלשה מ-30.5% ל-24.1%, ואילו כאן 11 נחלשה מ-8.1% ל-6.3%.

 

נתוני הצפייה שיוצאים מהערוצים קצת מתעתעים, בגלל שכל ערוץ מפרסם זמני מדידה שונים. הנה הנתונים על פי קשת לשעות 21:45-22:20 – החלק הראשון במשדר הבחירות - ב-3 הערוצים:

קשת 12: 25%

רשת 13: 12.3%

כאן 11: 5%

 

הנה הנתונים על פי רשת:

קשת (21:59-22:10): 25.1%

רשת (22:00-22:20): 15.1%

כאן (22:00-22:24): 5%.

במהלך הערב שליטה מלאה של חדשות 12 בשידורי הבחירות:

22:17-00:00:

חדשות 12: 21.3%

חדשות 13: 7.7%

כאן 11: 4.2%

 

רייטינג מהדורות (20:00-21:00):

קשת 12: 19.1% (565K).

רשת 13: 7.5% (236K).

כאן 11: 4.6% (126K).

 

מיד לאחר החדשות, עברו בקשת 12 וברשת 13 למשדרי בידור מיוחדים לקראת המדגם ב-22:00. ארץ נהדרת בקשת 12 רשמה נתון נהדר של 24.8% (792K), בפער עצום מגב האומה (רשת 13) עם 6.7% (262K). משדר טרום מדגם בכאן 11 הניב 5.6% (164K).

 

רצועת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12, בשעות 7:00-10:00) קיבלה 4.1%

מול העולם הבוקר (רשת 13, בשעות 7:00-10:00) עם 3.5%.

 

רצועת 16-20:

קשת 12: 

16:00-17:00 - מהדורה ראשונה - 8%

17:00-18:00 - חמש עם רפי רשף - 9.8%

18:00-19:00 - שש עם עודד בן עמי - 11%

19:00-20:00 - מהדורה מוקדמת - 13.3%

 

רשת 13:

16:00-17:00 - אודי סגל וצביקה הדר - 4.2%

17:00-18:00 - גיא לרר ונוגה ניר נאמן - 3.7%

18:00-19:00 - הילה קורח וטל ברמן - 4.3%

19:00-20:00 - מהדורה מוקדמת - 5.8%

 

כאן 11:

16:00-18:00 – ערב ערב עם דה גילהר – 2.1%

18:00-19:00 – חדשות הערב בחירות – 2.4%

19:00-20:00 – חדשות הערב – מהדורה מוקדמת – 2.3%.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חדשות 13 חחחח בדיחה 19/09/2019 13:03
    הגב לתגובה זו
    תשלחו פרחים לעורך המהדורה, ליאור לנדברג. הרס עוד מקום פורח
  • 1.
    אלעד 18/09/2019 10:54
    הגב לתגובה זו
    הציבור כבר בחר. הוא בחר לא לצפות בתאגיד השידור, ונתוני הרייטינג מעליבים, בהתחשב בעובדה שמדובר בליל בחירות. אם מישהו חיפש עוד הוכחה עד כמה התאגיד מיותר - הנה ההוכחה כאן. אגב, הבוקר "עברתי" דרך שידורי התאגיד. תגידו, מישהו רואה שם את גיל כהן, הכתבת המדינית (חחח....), וחושב שהיא באמת יכולה להיות כתבת מדינית? המסקנה ברורה - התאגיד עומד לנעול את שעריו ולהעלם מן ההסטוריה התקשורתית של ישראל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.