רשת מלונות דן פנתה ליוניברסל לרכש מדיה - בבאומן בר ריבנאי חתכו בתגובה את ההתקשרות
לאחר שנים רבות של שיתוף פעולה קריאייטיבי ומסחרי, תקציב הפרסום של רשת מלונות דן מסיים את דרכו במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי. סיום ההתקשרות הגיע בטונים צורמים לאחר שנודע למשרד הפרסום כי רשת מלונות דן ביקשה לרכוש מדיה באמצעות חברת יוניברסל מדיה של קבוצת מקאן ולא באמצעות זניט - חברת המדיה של קבוצת פובליסיס עליה נכלל באומן בר ריבנאי.
בשנים האחרונות ולאחר שהבין כי הוא "מוכר" את יכולות הקריאייטיב שלו בזול, הוחלט במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי כי המשרד לא יטפל בתקציבי פרסום ללא חלק המדיה שלהם. החלטה זו היא פועל יוצא של מקרים רבים בהם משרד הפרסום זכה בתקציבי ענק של המפרסמים הגדולים בישראל אך נותר עם הריטיינר הקריאייטיבי וללא הקופון השמן שאמור להיגזר מהמדיה. בין הבולטים שבהם ניתן לציין את ביטוח ישיר ורק לאחרונה נוסף לרשימה זו תקציב פרוקטר אנד גמבל שבתקציב המדיה שלו זכה אדלר חומסקי באמצעות מדיה קום.
בסביבת באומן בר ריבנאי מוסרים כי המשרד החליט לסיים את ההתקשרות עם מלונות דן לאחר שגילה כי הרש רכשה מדיה באמצעות חברה מתחרה. בשוק הפרסום כבר ידוע מעל לשבועיים כי רשת מלונות דן מגששת אחר חברת מדיה מתחרה ומבקשת לשמוע הצעות מתחרות.
הפרידה ממלונות דן על רקע המחלקות ברכש המדיה ממשיכות את גל השינוים שגזרת המדיה של פובליסיס עוברת לאחרונה. כזכור, לאחר שהילית מגד סיימה את דרכה לאחר ההפסד במכרז המדיה של פרוקטר אנד גמבל, הודיע גם גבי אטל, מנכ"ל זניט על סיום דרכו בחברה לאחר יותר מעשור. קדמו להם בשנים האחרונות העזיבה של יואב צוקר ששימש כמנכ"ל זניט דיגיטל וחזרתו של מנכ"ל חטיבת המדיה של פובליסיס - יוסי ורשבסקי לתפקידו הקודם - מנכ"ל ערוץ 10. כיום משמש בתפקיד עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של מלונות דן על 11 מיליון שקל במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-5 מיליון שקלים. מבחינת תמהיל המדיה, חלק העיתונות הוא הגדול בתקציב ומהווה כ-50% ממנו, אחריו ניצבת הטלוויזיה עם הוצאה של כשליש ובמקום ה-3 האינטרנט שמהווה כ-10%.
- 8.שי 28/06/2015 14:31הגב לתגובה זולא מוכנים להפריד מדיה מקריאטיב? סליחה??? דווקא תפסתי מבאומן כמשרד שמתאים את עצמו לעידן החדש. ועכשיו זה??? בדיוק ההיפך! תדרשו להפריד את המדיה מכל השאר ותדרשו תשלום ראוי עבור העבודה - אסטרטגיה, קריאטיב וכל השאר. תדרשו בונוסים על עבודה אפקטיבית (ותתנו אותה בכמות מדיה)
- 7.גל 22/06/2015 22:48הגב לתגובה זובאמת בעל המכולת שלי אמר לי שאו שאקנה אצלו הכל!! או שאעוף מהחנות שלו. הוא לא מסכים שאקנה רק בימי שישי, או רק דברי חלב. או הכל, או כלום! מה שמשרד הפרסום עשה, זה הרבה יותר גרוע. זה בעלים של עסק ששותף בשני שירותים שונים בשרשרת המזון - שירותי פרסום, ושירותי מכירת מדיה. זה לא אותו דבר! יש בבירור ניגוד אינטרסים מובהק. לחברת המדיה יש אינטרסים שיכולים לפעמים לסתור את האינטרסים של משרד הפרסום. כשזה נעשה בכזה גועל נפש וכוחנות כזו, לאט לאט המצב ישתנה, וללקוחות יימאס מניגוד האינטרסים הזה.
- 6.שאין כתבה על התגלית בשלמור אבנון מול שטראוס . עמלות ייתר במליונים (ל"ת)מפליא 16/06/2015 21:14הגב לתגובה זו
- 5.יורם הקטן 01/06/2015 09:58הגב לתגובה זוכנראה שמשהו חורק בממלכת פובליסיס
- יורם במנהלת (ל"ת)ספ 01/06/2015 11:29הגב לתגובה זו
- 4.אולי בזניט יתעוררו כבר??? (ל"ת)אורן הקטן 31/05/2015 21:01הגב לתגובה זו
- 3.לאף אחד לא אכפת מהידיעה המרעישה (ל"ת)אוף 31/05/2015 21:00הגב לתגובה זו
- 2.ואני בטוח שרק טוב יצא מהפרדה הזו וגו'. (ל"ת)עברנו לנגזרות. 31/05/2015 18:26הגב לתגובה זו
- 1.שרון. 31/05/2015 18:08הגב לתגובה זומה קרה? לקוח רוצה לבדוק עוד חברות. זכותו המלאה. היוהרה, הגאווה, האגו של משרד הפרסום- התנהגות מתחת לכל ביקורת.
- מירון 01/06/2015 11:28הגב לתגובה זומשרד פרסום נבון שרוצה להיות במקום הראשון לא מוותר על מדיה מלקוח פצפון
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
