איילנד שווה 1.3 מיליארד דולר –גיוס נוסף של 115 מיליון דולר והכפלת שווי תוך חודש אחד בלבד

רק בחודש פברואר האחרון דיווחה החברה על גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי שהוערך בכחצי מיליארד דולר וכעת היא כבר מוערכת ב-1.3 מיליארד. זה נראה מטורף לגמרי - לא החברה - השוק
נתנאל אריאל |

חברת הסייבר איילנד (Island), השלימה גיוס סבב B בהיקף של 115 מיליון דולר, ולפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. החברה שהוקמה רק לפני שנה וחצי גייסה עד כה יותר מ-200 מיליון דולר, כאשר בחודש פברואר היא גייסה 100 מיליון דולר.

 

על פי החברה, הדפדפן שלה מאפשר לארגונים שליטה באופן שבו המשתמשים מקיימים אינטראקציה עם אפליקציות SaaS ואפליקציות האינטרנט הפנימיות, מאבטח את הארגון ונותן למשתמש חווית עבודה חלקה,  תוך ייעול תהליכי העבודה. בפועל, איילנד רוצה שצוותי האבטחה בחברות יוכלו לשלוט באופן מלא בכל האספקטים של אבטחת המידע ב-Last Mile, החל משליטה על פעולות פשוטות כמו העתקה, הדבקה, הורדה והעלאה של קבצים ופעולות אחרות שיכולות לחשוף נתונים רגישים, ועד לדרישות אבטחה מתקדמות יותר כמו ניתוב רשת חכם ואימות זיהוי רב שלבי (MFA).

לדברי החברה, הדפדפן של איילנד פותח הזדמנויות במספר הולך וגדל של תרחישי שימוש בארגונים, כולל אבטחת SaaS ואפליקציות אינטראנט פנימיות מפני דליפה של נתונים, ומאפשר גישה בטוחה לספקים ולעובדים המשתמשים במחשבים והטלפונים שלהם, תוך הפחתת התלות והעלויות הגדולות הכרוכות ב-VDI (שולחן עבודה וירטואלי). בנוסף מציעה איילנד גם תמיכה מובנית Browser Isolation, גלישה מאובטחת ומודל גישה מבוסס Zero Trust, בעלויות נמוכות יותר ועם חוויית משתמש יותר טובה.

 

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Insight Partners, אשר הובילה גם את סבב הגיוס הקודם. בנוסף, בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון המובילות בעולם - Sequoia Capital, Stripes  ו-Cyberstarts .

 

ב-1 לפברואר, איילנד חשפה לראשונה קטגוריה חדשה של תוכנה ארגונית, המובילה מהפכה ביכולות האבטחה, בקרה, פרטיות וחווית המשתמש, והציגה את הדפדפן הארגוני הראשון בעולם. הדפדפן של איילנד מגשר על הפערים הטכנולוגיים הקיימים בין הדפדפנים הנוכחיים המיועדים לצרכנים, לבין דרישות ה-IT והאבטחה המורכבות של ארגונים בעולם, תוך שיפור משמעותי  בעבודה ארגונית, בשימושיות וחווית הגלישה של משתמשי הקצה.

 

מייסדי איילנד הם מייק פיי, המשמש כמייסד-שותף ומנכ"ל ודן אמיגה, מייסד-שותף ומנהל טכנולוגיות ראשי (CTO). פיי שימש בעבר כמנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) ב-McAfee לאחר מכן כנשיא Bluecoat ומי שהוביל את המיזוג ל-Symantec. אמיגה שימש כמייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) של חברת הסייבר Fireglass שנמכרה ל-Symantec.

אמיגה הכיר את פיי ב-Symantec כשזו רכשה את Fireglass בכ-250 מיליון דולר, לאחר מכן אמיגה הקים והשקיע בכמה חברות מובילות בסייבר הישראלי, כולן של יוצאי Fireglass, ובהן Axis Security, Cycode ו- Build Security שנרכשה על ידי חברת Elastic באוגוסט 2021.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

החברה מונה כיום כ-100 עובדים ומתכוונת להכפיל את מספר העובדים עד סוף 2022,והיא יושבת בדאלאס טקסס, וצוות המחקר והפיתוח יושבים בתל אביב.

 

דן אמיגה, מייסד שותף ו-CTO איילנד: "כאשר בנינו את הדפדפן הארגוני, המטרה שלנו הייתה לבנות פתרון שיעניק ערך משמעותי ללקוחותינו כבר מהיום הראשון. מרגש לראות לקוחות מטמיעים ומשתמשים במוצר ואיך חווית משתמשי הקצה מהירה, מאובטחת ופרודקטיבית הרבה יותר מבעבר. מה שאנו רואים כעת זו הזדמנות ענקית לחדשנות מתמשכת אשר פותרת אתגרים שלקוחות מתמודדים עמם באמת – לא רק באבטחה, אלא גם בהיבטים של פרודוקטיביות ו-IT

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רחפן
צילום: דוברות משרד הביטחון

סטארט אפ רחפנים מתאבדים מגייס לפי שווי של כחצי מיליארד דולר - שנה וחצי אחרי שהוקם

חברת סטארק הגרמנית, שפועלת בתחום הרחפנים ההתקפיים, מתכננת לגייס עשרות מיליוני דולרים בהובלת קרן ההון סיכון סקויה; העלייה החדה בשווי מגיעה על רקע הגידול בתקציבי הביטחון באירופה; ומה זה אומר על תחום הרחפנים בארץ?


רן קידר |
נושאים בכתבה רחפן

סטארט אפ גרמני בתחום הרחפנים ההתקפיים, סטארק דיפנס, נמצא בימים אלה בסבב גיוס חדש שאמור להקפיץ את שוויו לכחצי מיליארד דולר בלבד שנה וחצי לאחר שהוקם. לפי מקורות בשוק, החברה מתכננת לגייס כ-60 מיליון דולר בסבב שמובל על ידי קרן סקויה קפיטל. קרנות נוספות, בהן 8VC של המשקיע האמריקאי ג'ו לונסדייל, נמצאות במגעים להצטרפות לסבב.

העניין הגובר בסטארק אינו מפתיע על רקע ההתעצמות הביטחונית באירופה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022, והמדיניות האמריקאית לצמצם חלק מהמעורבות הצבאית מול בעלות בריתה. גרמניה לבדה מתכננת להכפיל את תקציב הביטחון השנתי שלה בתוך ארבע שנים, לרמה של עד 162 מיליארד אירו (כ-189 מיליארד דולר). המגמה הזו יצרה קרקע פורייה לקרנות הון סיכון שמקימות כיום מסגרות השקעה ייעודיות לחברות בתחום הביטחוני.

מהתמקדות בסיור  לפיתוח כלי נשק התקפיים

סטארק מתכננת להשתמש בכספים שיגויסו לפיתוח מוצרים חדשים ובהם ראשי קרב ורחפנים מתאבדים (loitering munitions). לפי דיווחים, צבא גרמניה כבר בוחן את הרחפנים של סטארק ושל חברת הלסינג המתחרה.

החברה צמחה במהירות: ההשקעה הראשונה של סקויה, בהיקף של 15 מיליון דולר, שיקפה לה שווי של כ-90 מיליון אירו בלבד באוקטובר האחרון. כעת, סך הגיוסים של סטארק מגיע ליותר מ-100 מיליון דולר.

בין המשקיעים הפוטנציאליים שמנהלים מגעים להשתתפות בגיוס: קרן ת'יל קפיטל של פיטר ת'יל, קרן ההשקעות של נאט"ו, זרוע ההשקעות של ה-CIA (In-Q-Tel), קרן גרמנית בשם Project A וקרן דופפנר קפיטל של מוריץ דופפנר, בנו של איל המדיה מתיאס דופפנר.

פיקסל 10פיקסל 10

פיקסל 10 של גוגל: הסמארטפון שנבנה סביב בינה מלאכותית

עם פיצ'רים מבוססי AI והקנטות לאפל, גוגל מנסה לבדל את עצמה בשוק שבו היא מחזיקה רק 3% ממנו – אבל בונה על פיקסל כחלון ראווה לטכנולוגיות שיגיעו בקרוב לכל אנדרואיד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גוגל פיקסל

גוגל השיקה השבוע את סדרת פיקסל 10, וצירפה אליה מסר: העתיד של הסמארטפון הוא בינה מלאכותית. החברה ניצלה את הבמה כדי להדגיש את יתרונה על פני אפל, שבינתיים מדשדשת עם שילוב יכולות AI באייפון.


במרכז האירוע עמדו הפיצ'רים החדשים, בהם Magic Cue שמציע למשתמש מידע רלוונטי מתוך מיילים ולוח השנה, תרגום קולי בזמן אמת ויכולות עריכת תמונות מבוססות Generative AI. גוגל רוצה להוכיח שהסמארטפון שלה הוא לא עוד מכשיר, אלא הפלטפורמה שבה הבינה המלאכותית הופכת לכלי יומיומי.


בכירי החברה לא היססו לעקוץ את אפל. ריק אוסטרלו, סגן נשיא חטיבת החומרה, אמר כי "היו הרבה הבטחות שלא קוימו", בהתייחס לעיכובים החוזרים בהשקת גרסאות סירי עם AI מתקדם. גוגל גם רמזה לפני ההשקה שהגיע הזמן שמשתמשי אייפון יעברו צד. לצד ההצהרות, גוגל נדרשה להציג ערך מוסף אמיתי. מבקרים מוקדמים של המכשיר ציינו כי לראשונה ייתכן שהחברה מצאה את "הפיצ'ר הממכר" הבא – כזה שיגרום למשתמשים להישאר נאמנים לפיקסל, כפי שקרה בעבר עם סינון השיחות האוטומטי.


הסיפור במספרים

מאחורי הרעש, קשה להתעלם מהמספרים: נתח השוק של פיקסל בארה"ב עומד על כ-3% בלבד, לעומת כמעט מחצית מהשוק ששייכת לאפל. מעבר בין מערכות הפעלה נותר נדיר, ולכן ההשפעה הישירה על מכירות האייפון מוגבלת. ובכל זאת, יש כאן קלף משמעותי. פיקסל אינו רק מכשיר – הוא חלון ראווה לטכנולוגיות AI של גוגל. מה שמוצג בו היום, יוטמע מחר גם במכשירי סמסונג ודגמי אנדרואיד נוספים. כך הופכת הסדרה לנקודת כניסה לכלל האקו-סיסטם של אנדרואיד.


האסטרטגיה הזו מתחברת למהלך הרחב של גוגל: לקדם את ג׳ימיני, העוזר הדיגיטלי החדש שלה, כסטנדרט דה-פקטו. אם אפל מתקשה לרענן את סירי, גוגל מבקשת למצב את ג'מיני כאופציה החכמה והעדכנית ביותר.