איילנד הישראלית גייסה כ-100 מיליון דולר; הערכות: שווי של חצי מיליארד דולר לחברה
חברת הסייבר Island (איילנד), המפתחת דפדפן ארגוני, השלימה גיוס של קרוב ל-100 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה קרנות ההון סיכון סקויה קפיטל ואינסייט פרטנרס, סטרייפס. על פי ההערכות, מדובר על שווי לחברה של כ-500 מיליון דולר. כלומר סבב הגיוס הזה למעשה העביר כ-20% מהמניות למשקיעים החדשים.
על פי החברה, הדפדפן של איילנד מגשר על פערים טכנולוגיים הקיימים בין הדפדפנים הנוכחיים המיועדים לצרכנים, לבין דרישות ה-IT והאבטחה המורכבות של ארגונים בעולם.
מייסדי איילנד הם מייק פיי, המשמש כמייסד-שותף ומנכ"ל, בעברו מנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO) בחברת האנטי-וירוס ב-McAfee לאחר מכן כנשיא Bluecoat ומי שהוביל את המיזוג לסימנטק, בסימנטק מילא את תפקיד הנשיא ומנהל תפעול ראשי (COO); ודן אמיגה, מייסד-שותף ומנהל טכנולוגיה ראשי (CTO), ממציא טכנולוגיית בידוד תעבורת רשת (Network Isolation) ובעברו מייסד ומנהל טכנולוגיה ראשי (CTO) של חברת הסייבר המצליחה פיירגלאס.
אמיגה הוא הכיר את פיי בסימנטק כשזו רכשה את פיירגלאס בכ-250 מיליון דולר, לאחר מכן אמיגה הקים והשקיע במספר חברות בסייבר הישראלי, של יוצאי פיירגלאס, כדוגמת חברת Axis Security, חברת Cycode וחברת Build.Security שנרכשה ע״י חברת Elastic באוגוסט 2021.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטה של איילנד יושב בדאלאס טקסס שם מנהל אותו פיי, וצוות המחקר והפיתוח יושבים בתל אביב, ואותם מנהל אמיגה.
מייק פיי, מייסד-שותף ומנכ"ל איילנד: "במשך עשרות שנים, ארגונים ברחבי העולם השתמשו בדפדפנים רגילים בסביבת המחשוב הארגונית. הארגונים הללו דורשים שליטה ובקרה משמעותיים, בעוד שהדפדפנים הרגילים המיועדים למשתמשי קצה, מעולם לא נבנו לשם כך. איילנד מאפשרת ניהול, שליטה, אבטחה ופרודוקטיביות משופרת מתוך הדפדפן עצמו, בעוד שהמשתמשים ממשיכים ליהנות מחוויה הגלישה המוכרת להם. החזון שלנו הוא לראות את הדפדפן הארגוני כמוצר המשפר מהותית לא רק את האבטחה, אלא גם את העבודה הארגונית עצמה".
דן אמיגה, מייסד שותף ו-CTO איילנד: "הדפדפן הוא המשרד שבו כוח העבודה ההיברידי של היום חי ומתנהל. פיתחנו את הדפדפן הארגוני באופן שיהווה את הפלטפורמה העתידית בכל סביבת עבודה, אם זה מהמשרד, מהבית, מבית הקפה או כל מקום אחר. זה התחיל בהגדרה מחדש של האופן שבו ארגון דואג לאבטח את עבודתו, אך ישפיע בצורה חיובית על צרכים אינסופיים בכל טכנולוגיית המידע".
דאג ליאון, מייסד-שותף ומנכ"ל סקויה קפיטל: "כשראינו לראשונה את התכנון של איילנד, זיהינו מיד את ההשפעה המהפכנית שיכולה להיות לו על אבטחת מקום העבודה. על ידי הגשמת החזון של דפדפן שתוכנן מראש לשרת את הארגון בצורה מאובטחת (Security by design), אנו צופים שהפיתרון של איילנד יהווה מהפכה לתעשיית אבטחת המידע."
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
