טרוליון הישראלית גייסה 15 מיליון דולר
טרוליון (Trullion), שפיתחה פלטפורמה חשבונאית מבוססת AI לניהול ואוטומציה של תהליכי עבודה פיננסיים בזמן אמת, השלימה סבב גיוס A על סך 15 מיליון דולר.
את סבב הגיוס הנוכחי הובילו יחד הקרנות Aleph ו- Third Point ventures, אליהן הצטרפו Greycroft, שכבר השקיעה בחברה בעבר, ומנהלים פיננסיים ותיקים ומוכרים בחו"ל כמו בוב מיולד, ארטי מינסון, ג'ודי פדר וגוזל למפקין.
הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את פיתוח המוצר והשירות שהיא מספקת ללקוחותיה בתעשיית החשבונאות והשירותים הפיננסיים, וכמו כן, להרחיב את מצבת כוח האדם שלה. סך גיוסי החברה עומד על 18.5 מיליון דולר.
לפי נתוני החברה, תעשיית החשבונאות מגלגלת כ-400 מיליארד דולר בשנה, אך עדיין נחשבת לתחום שמרני, שלא משתמש באמצעי טכנולוגיה חדשניים על מנת לייעל את העבודה. בעלי מקצוע בתחום הפיננסים משתמשים במסמכי אקסל מסובכים המכילים נתונים רבים, שמחושבים באופן ידני ולוקחים זמן רב עד לקבלת התוצאות והתובנות הפיננסיות. הפעולות הידניות הללו גורמות לעיתים ללא מעט תקלות, טעויות והפסדים של כספים.
החברה מפתחת פלטפורמת אוטומציה פיננסית שמתרגמת נתונים מקבצי PDF, אקסל ועוד, תוך שימוש בבינה מלאכותית, ומפיקה מהם מידע פיננסי בזמן אמת. התוכנה סורקת חוזים של חברות, יודעת לחלץ ולתרגם את הנתונים החשבונאים הרלוונטיים, ולמעשה מפרשת אותם עבור הלקוחות. החברה פונה למנהלי כספים ופירמות רואי חשבון, ומקלה עליהם את העבודה שבקריאה וארגון דו"חות כספיים רבים וארוכים. בין לקוחותיה ניתן למנות חברות כמו: Lemonade, Taboola, Eisai, HMD, Workrise ועוד. החברה נוסדה בשנת 2019 על ידי יצחק הלר ואמיר בולדו, ולה משרדים בתל אביב וניו יורק ומעסיקה כ-30 עובדים שמרביתם מהארץ.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עולם החשבונאות של שנת 2022 עדיין דוגל בשיטות ידניות ומיושנות, מה שמוביל ללא מעט טעויות, ואף להפסדים כספיים משמעותיים לחברות וארגונים". אומר יצחק הלר, מייסד שותף ומנכ"ל Trullion. "המוצר שפיתחנו פותר בדיוק את הבעיות הללו, ומביא את הדיגיטציה לעולם החשבונאי".
מייקל אייזנברג, שותף-מנהל ב- Aleph: "טרוליון מביאה את ענף החשבונאות למאה ה-21. הדאטה שהחברה מספקת צפויה לשפר את הביקורות וגורמת לתהליכים של בעלי המקצוע להציג תובנות מדויקות בזמן אמת. אנחנו נרגשים מכך שפירמות רואי חשבון רבות עוברות למערכת פיננסית שקופה וקלה יותר לפעולה, שתסייע להם ותציג נתונים מדויקים יותר".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
