גבירותי ורבותיי, מהפך: לראשונה מאז 2000, ynet עובר את וואלה בחשיפה
סקר טים לחודש אוקטובר (שיעורי חשיפה שבועיים לאתרי אינטרנט) טומן בחובו כותרת אחת מרכזית. לראשונה מאז פרסום הסקר, אי שנת בשנת 2000 נרשם מהפך בקרב הפנימי בין 2 אתרי התוכן הגדולים בישראל כאשר ynet הצליח לעבור את וואלה בדירוג טים לחודש אוקטובר.
סקר טים פורסם לראשונה בדצמבר 2000, כאשר במדידה זו שיעור החשיפה השבועית לוואלה עמד על 44.2% ו-ynet מנגד עמד על 18.9%. מיליוני דפי אינטרנט מאוחר יותר, באוקטובר 2011 ynet מצליח לגבור על יריבו המושבע עם חשיפה שבועית של 61.9% מול 60.2% לוואלה. הבשורה הלא נעימה מצד וואלה מצטרפת לדוחו"ת החברה האחרונים שהתפרסמו והצביעו על רבעון חלש. האתר גם ערך קיצוץ מתבקש במצבת כוח האדם.
עם זאת, ייתכן כי בחודש הבא יחזור המצב לקדמותו וואלה תשוב למקומה הטבעי, מעל ynet. בשוק המדיה מעריכים כי המהפך התקדימי לטובת ynet הושג בעקבות הסיקור התקשורתי הנרחב של חזרתו מהשבי של גלעד שליט, אירוע חד פעמי שהועבר בשידור חי ב-ynet, בעידן של טכנולוגיה משופרת וסחף אחריו מאות אלפי גולשים.
אוקטובר בסימן ירידה: מתוך 25 האתרים הנמדדים בסקר טים 17 רשמו ירידה בשיעור החשיפה השבועי. הבולטים הם אתר הזכיינית 'רשת', אתר 'הארץ', האתר הכלכלי 'גלובס', 'דפי זהב', האתר של קבוצת בזק 'b144' ו'לוח יד 2'. מי שרשמו התחזקות הם פייסבוק, ynet, youtube, נענע10, ONE וספורט 5.
האטה בכלכלה: 3 האתרים הכלכליים: כלכליסט, דה מרקר וגלובס רשמו ירידה בשיעורי החשיפה באוקטובר. גלובס רשם ירידה של 19% ועמד על 11.8%, דה מרקר רשם ירידה של 18.2% ועמד על 12.1%, כלכליסט רשם ירידה קלה בלבד ועמד על 15%.
אתרי הספורט רשמו עלייה בשחעורי החשיפה השבועית. לאחר שבסקר טים לחודש ספטמבר עבר אתר ערוץ הספורט את ONE, היוצרות התהפכו שוב. ONE השיג חשיפה שבועית של 14.7% מול 13.9% ל-ספורט 5.
עוד נמדדו בסקר טים לחודש אוקטובר שיעורי הגלישה באינטרנט ממכשירים סלולריים וצפייה נדחית בסדרות ותכניות טלוויזיה באמצעות האינטרנט.
על פי הסקר שבדק את שיעורי הגלישה בסלולר, בני הנוער בולטים במגמה. בגלישה לפייסבוק ויוטיוב רואים כי שיעור בני הנוער גבוה פי 2 מאשר המבוגרים בכניסה לאתרים אלו. לפייסבוק למשל, נכנסים 52% מבני הנוער בהשוואה ל- 27% מהמבוגרים.
מבדיקת שיעורי הצפייה הנדחית לתוכניות טלוויזיה באינטרנט עולה כי 52% מהגולשים בגילאי 13+ נוהגים לצפות בסדרות ותוכניות טלוויזיה שכבר שודרו. כ- 70% מהצעירים בגילאי 13-29 צופים באינטרנט בתכני טלוויזיה. שיעור המשתמשים בצפייה נדחית יורד ככל שהגיל עולה.
הסקר הנוכחי (אוקטובר 2011) הינו המדידה ה- 69 של סקר TIM והוא נערך בקרב מדגם של כ- 808 משתמשי אינטרנט (פרטים, גילאי 13+), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.
- 4.תנחום נחמיאס 09/11/2011 23:18הגב לתגובה זומישהו צריך להסביר לי את טונות הטוקבקים נגד איל ישועה. מה רוצים ממנו?
- 3.אליהו הנביא 09/11/2011 16:23הגב לתגובה זוסקר טים, למי שעוד לא הפנים, הוא שאלון טלפוני או און לייני שבו נשאלים אנשים איפה הם גולשים. אין כאן מדידה אמיתית ומדויקת.
- ערן 09/11/2011 18:36הגב לתגובה זוכשמשווים את סקר טים לגוגל טרנדס - יש קורולציה. בקיצור, וואלה נופלת, הגיע הזמן לשלוח את גדי להב הביתה
- 2.ירין הלוי 09/11/2011 15:03הגב לתגובה זואל תשכחו לכתוב ברזומה שלכם, ״במשמרת שלנו, מחלקת התוכן קרסה״. אילן, אתה יודע מה לעשות.
- 1.בולי בלבולי 09/11/2011 15:01הגב לתגובה זומתי יהיה דירוג אונליין אמיתי?