נוקליאיי הישראלית גייסה 33 מיליון דולר
נוקליאיי (Nucleai), חברת טכנולוגיה בתחום הביולוגיה החישובית, השלימה סבב גיוס B בסך 33 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Section32, אחת מהקרנות המובילות בעולם בתחום הרפואי שהוקמה על ידי ביל האריס שעמד בראשות Google Ventures לצד קרן ההשקעות של חברת התרופות Sanofi.
בשנים האחרונות, תרופות אימונותרפיות חוללו מהפכה בתחום הטיפול במחלת הסרטן, והביאו לשיפור משמעותי במצבם של חולים אונקולוגיים. ואולם, תרופות אלו אפקטיביות רק עבור מספר קטן של מטופלים (כ-20 אחוז). ללא דרך מהימנה לחזות את אפקטיביות הטיפול, החולים - מאבדים זמן יקר, חברות ביטוח משלמות על טיפולים יקרים ובלתי-נחוצים וחברות תרופות סובלות מכישלונות מרובים במהלך הניסויים הקליניים לפיתוח התרופה. הטכנולוגיה שפותחה בNucleai מאפשרת מידול מרחבי של הגידול הסרטני ומערכת החיסון בסביבתו בהתבסס על בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת (Computer Vision). מידול זה מאפשר לחזות טוב יותר את התגובה של החולה לטיפול אונקולוגי ספציפי, לחסוך תהליך מתמשך של בחינת תרופות שונות ולשפר את סיכויי הפיתוח של תרופות חדשות לסרטן.
.
החברה הוקמה ב-2018 ומובלת על ידי אבי וידמן, אלירון אמיר, לוטן חורב ואלברט אכטנברג אשר הקימו וניהולו את מחלקת הבינה מלאכותית באגף המודיעין בתחום הראייה הממוחשבת. החברה ממוקמת בתל אביב, עם משרדים בארה"ב ומעסיקה 60 עובדים. הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את פיתוח פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה לטובת טיפול מותאם אישית ופיתוח תרופות לסרטן וכן להרחיב משמעותית את מצבת כוח האדם שלה.
לאחר הגיוס, יצטרף לבורד החברה ד״ר מייק פליני מקרן Section32, מייק הינו שותף בכיר בקרן ובעברו היה מנכ״ל חברת האבחון הגנטי - Foundation Medicine שנמכרה לחברת Roche בעסקת ענק. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים הקודמים בחברה:Debiopharm, Fosun RZ Capital, Vertex Ventures Israel, Grove Ventures לצד משקיעים פרטיים. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ל-50 מיליון דולר.
- האבחון האונקולוגי נכנס לוול סטריט עם הנפקה של כחצי מיליארד דולר
- יורוג'ן רוכשת תרופה אונקולוגית בפיתוח תמורת 4 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"החזון של Nucleai הוא להטמיע את השימוש בפלטפורמה שלנו בכל ניסוי קליני הכולל רקמה ולאפשר פיתוח תרופות מועילות יותר לחולה", מציין אבי וידמן, מנכ"ל Nucleai. "אנו שמחים לצרף משקיעים שחולקים את התשוקה והחזון שלנו לשנות את הדרך בה מפתחים תרופות ומתאימים טיפולים לחולים על ידי שילוב של בינה מלאכותית, ביג דאטה וביולוגיה חישובית בפלטפורמה מתקדמת".
"אנחנו רואים אימוץ מהיר של הפלטפורמה שלנו על ידי מרבית חברות התרופות בעולם. המידע העשיר הקיים בביופסיות עדיין מנותח היום באמצעות רופאים ומיקרוסקופים באופן שלא השתנה משמעותית ב-100 השנים האחרונות. המהפכה שהתרחשה בשנים האחרונות בתחום הלמידה העמוקה מאפשרת לנו לשנות את האופן שבו מידע ביולוגי מנותח, לייצר תגליות מדעיות שלא ניתן לייצר באמצעים ידניים ולשנות בפועל את הטיפול במחלת הסרטן״, הוסיף וידמן.
פיתוח פלטפורמת התוכנה דרש מומחיות במספר רב של דיסציפלינות: למידת מכונה, ביולוגיה חישובית, אונקולוגיה ופתולוגיה. מערכות החברה משלבות אלגוריתמי למידה עמוקה המנתחים תמונות של מיליוני תאים ברזולוציה גבוהה והופכים אותן לדאטה מובנה. פעולה זו מאפשרת להפעיל אלגוריתמי חיזוי לטובת בחירת התרופה האופטימלית למטופל.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
