המאבק מחריף: שביתת עובדי פלאפון נמשכת, שיבושים באספקת מכשירים

השביתה נכנסת ליומה השלישי. המרכז הלוגיסטי של החברה בו מועסקים כ- 300 עובדים לא יפעל. השביתה במוקדים הטלפוניים בבאר שבע ובירושלים ממשיכה
יואב כהן | (2)

עובדי חברת פלאפון מחריפים היום (ד') את השביתה שבה פתחו לפני יומיים. על פי הודעה שנמסרה מטעם ההסתדרות, העובדים משביתים החל מהיום את המרכז הלוגיסטי של החברה בו מועסקים כ- 300 עובדים.

משמעות השביתה היא שעשויים להיות שיבושים בתיקון מכשירים ואספקת מכשירים חדשים. העובדים מדגישים כי המרכז הלוגיסטי עוסק בתיקון מכשירים שמרכזי השירות לא מצליחים לתקן ובאספקת מכשירים חדשים ללקוחות החברה.

בהסתדרות מודיעים כי השביתה במוקדים הטלפוניים בבאר שבע ובירושלים כמו כן בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החבר שהחלה אתמול (ג'), ממשיכה. להערכת ההסתדרות, השביתה בירושלים הביאה לזמני המתנה ארוכים מהרגיל (52 דקות בקירוב).

חבר הועד, איתמר אביטן אמר: "אנחנו ממשיכים זה היום השלישי במאבק מחוזקים מתמיד. הנהלת פלאפון ובראשה המנכ"ל גיל שרון ניסתה אתמול לשבור אותנו כשלקחה לנו את הרכבים ואת הגישה מרחוק למחשבים, אך היא לא מצליחה לשבור אותנו. אנחנו חזקים מתמיד ונמשיך לפעול עד ששאול אלוביץ' ייכנס איתנו למו"מ על הסכם קיבוצי".

מטעם ההסתדרות נמסר ל-Bizportal: "למרות שיותר ממחצית העובדים התארגנו, עדיין הנהלת פלאפון מסרבת להכיר בנו ולא מוכנה לקיים איתנו משא ומתן בנושא. נשקלים ביצועים של צעדים נוספים".

מפלאפון עדיין לא נמסרה תגובה עד למועד זה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 12/12/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    תיהיו חזקים , חבל שההנהלה הבכירה אטומה לחלוטין לעובדים שנותנים כל כך הרבה... גורמת למנהלים בפלאפון לצאת נגד העובדים שלהם . היחס המזלזל הזה לא יכול להמשיך עוד הרבה..
  • 1.
    הוני המעגל 12/12/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    נוכח לקיחת הרכב ולקיחת חפצים אישיים מהעובדים יש לעזוב החברה ולעבור למתחרים בוודאי לזולים יותר-GOLAN ו-HOT
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי: "מבחינתי זה חלום שהתגשם. העובדים בפנסיה צוברת יזכו מעתה להטבות משמעותיות בתחום הרווחה, והם יוכלו להצטרף לפעילויות ולעשייה של העמותה לגמלאי עובדי המדינה. אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק במהלך הזה בהסתדרות, ולממונה על האוצר שקידם את ההסכם".

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

מנכ"ל עמותת הקרן לעובדי המדינה אהוד סריפיאן: "אנחנו מתקנים עיוות של עשרות שנים. אני שמח עבור ציבור הגמלאים, שייהנו מעתה ממעטפת רחבה יותר".


עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.