המאבק מחריף: שביתת עובדי פלאפון נמשכת, שיבושים באספקת מכשירים

השביתה נכנסת ליומה השלישי. המרכז הלוגיסטי של החברה בו מועסקים כ- 300 עובדים לא יפעל. השביתה במוקדים הטלפוניים בבאר שבע ובירושלים ממשיכה
יואב כהן | (2)

עובדי חברת פלאפון מחריפים היום (ד') את השביתה שבה פתחו לפני יומיים. על פי הודעה שנמסרה מטעם ההסתדרות, העובדים משביתים החל מהיום את המרכז הלוגיסטי של החברה בו מועסקים כ- 300 עובדים.

משמעות השביתה היא שעשויים להיות שיבושים בתיקון מכשירים ואספקת מכשירים חדשים. העובדים מדגישים כי המרכז הלוגיסטי עוסק בתיקון מכשירים שמרכזי השירות לא מצליחים לתקן ובאספקת מכשירים חדשים ללקוחות החברה.

בהסתדרות מודיעים כי השביתה במוקדים הטלפוניים בבאר שבע ובירושלים כמו כן בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע ומטה החבר שהחלה אתמול (ג'), ממשיכה. להערכת ההסתדרות, השביתה בירושלים הביאה לזמני המתנה ארוכים מהרגיל (52 דקות בקירוב).

חבר הועד, איתמר אביטן אמר: "אנחנו ממשיכים זה היום השלישי במאבק מחוזקים מתמיד. הנהלת פלאפון ובראשה המנכ"ל גיל שרון ניסתה אתמול לשבור אותנו כשלקחה לנו את הרכבים ואת הגישה מרחוק למחשבים, אך היא לא מצליחה לשבור אותנו. אנחנו חזקים מתמיד ונמשיך לפעול עד ששאול אלוביץ' ייכנס איתנו למו"מ על הסכם קיבוצי".

מטעם ההסתדרות נמסר ל-Bizportal: "למרות שיותר ממחצית העובדים התארגנו, עדיין הנהלת פלאפון מסרבת להכיר בנו ולא מוכנה לקיים איתנו משא ומתן בנושא. נשקלים ביצועים של צעדים נוספים".

מפלאפון עדיין לא נמסרה תגובה עד למועד זה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 12/12/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    תיהיו חזקים , חבל שההנהלה הבכירה אטומה לחלוטין לעובדים שנותנים כל כך הרבה... גורמת למנהלים בפלאפון לצאת נגד העובדים שלהם . היחס המזלזל הזה לא יכול להמשיך עוד הרבה..
  • 1.
    הוני המעגל 12/12/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    נוכח לקיחת הרכב ולקיחת חפצים אישיים מהעובדים יש לעזוב החברה ולעבור למתחרים בוודאי לזולים יותר-GOLAN ו-HOT
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.