נסטלה נפגעה מהמיתון העולמי וחוזקת הפרנק: דיווחה על ירידה של 2.1% במכירות ברבעון
מכירות ענקית המזון השוויצרית הסתכמו ברבעון הראשון של 2009 בכ-25.2 מיליארד פרנק שוויצרי, לעומת צפי אנליסטים לכ-26 מיליארד פר"ש
ענקית המזון השוויצרית, חברת נסטלה, דיווחה היום על ירידה של 2.1% בהכנסות ברבעון הראשון של 2009, על רקע העמקת המיתון העולמי והתחזקות הפרנק השוויצרי מול מטבעות מרכזיים, שקיזזה כ-5.2% מהמכירות.
מכירות נסטלה, בעלת השליטה באסם הישראלית, הסתכמו ברבעון הראשון של 2009 בכ-25.2 מיליארד פרנק שוויצרי, לעומת צפי אנליסטים לכ-26 מיליארד פר"ש. זהו הרבעון השני ברציפות של נסיגה במכירות החברה. ברבעון המקביל אשתקד דיווחה נסטלה על מכירות של כ-25.7 מיליארד פר"ש.
"הצרכנים בעולם נמצאים במצב של הלם. הם חוששים מאוד לגבי העתיד ולכן מנסים לחסוך בכל חזית ועוברים בין השאר לצריכת מוצרי מזון זולים יותר", אמר לבלומברג James Amoroso, יועץ לתעשיית המזון.
מניית נסטלה רשמה ירידה של 8.9% מתחילת השנה, בין השאר על רקע ציפיה לפגיעה בתוצאות החברה.