בהתאחדות התעשיינים מודאגים מהמשבר: מפעילים סדנה לשיפור האסטרטגיה השיווקית
כ-80% מהמפעלים הקטנים והבינוניים מבקשים לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלהם. כך טוען צביקה אורן, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל מ.ט.ר מפעלי תעשיות רכב, על סמך בדיקה שערכה הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים.
יצויין, כי ישנם כיום כ-1,950 מפעלים קטנים ובינוניים המעסיקים כל אחד בין 20 ל-100 עובדים.
אורן מציין, כי בתקופה של מיתון בתעשייה ובמשק, תוך ירידה דרמטית של הביקושים הן בארץ והן בעולם, נדרשים במיוחד המפעלים הקטנים והבינוניים לנקוט במאמצי שיווק יצירתיים וממוקדים, על מנת לחדור לשווקים חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים.
אורן טוען, כי הבנה וניתוח של האפשרויות האסטרטגיות העיקריות העומדות בפני המפעלים הקטנים והבינוניים, הינה חיונית להבטחת שרידותם והתפתחותם דווקא בתקופה של משבר.
יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים מציין, כי בעקבות כך, עורכת התאחדות התעשיינים בימים אלה, סדנה מיוחדת - בת 5 מפגשים, לעשרות תעשיינים ממפעלים קטנים ובינוניים, בנושא - "ממיתון לצמיחה באמצעות אסטרטגיה שיווקית". מטרת הסדנא היא להקנות למנהלי המפעלים הקטנים והבינוניים כלים למימוש אסטרטגיה שיווקית.
בסדנה, המועברת ע"י ארי מנור - מנכ"ל חברת הייעוץ וההדרכות ZOOZ, מושם דגש על מעבר מגישה יצרנית ומכירתית לגישה שיווקית; רכישת כלים ופיתוח כיוונים אסטרטגיים אפקטיביים; לימוד טקטיקות מעשיות ליישום כיוונים אסטרטגיים; רכישת כלים לניהול שינויים ותהליכי חדשנות ארגוניים; והפריה הדדית בין המשתתפים.