המרוץ למיליון עונה 7 המירוץ למיליון
צילום: מסך: רשת 13
רייטינג

חם בפריים-טיים: מאסטר גברה ברייטינג, המרוץ במספר הצופים

מאסטר שף הניבה 16.8% מול 14.9% למרוץ למיליון, אבל המרוץ ניצחה במספר הצופים עם 441K  מול 417K
אלכסנדר כץ | (6)

חם, ולא רק בחוץ: קרב צמוד ולוהט בין מאסטר שף (קשת 12) למרוץ למיליון (רשת 13). על פי נתונים ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה הכללית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, הניבה מאסטר שף 16.8% בקהל היהודי ו-417 אלף צופים באוכלוסייה הכללית, כשהיא מנצחת ברייטינג את המרוץ למיליון עם 14.9%, אבל מפסידה לה במספר הצופים – 441 אלף.

 

ההסבר: המרוץ למיליון היא תכנית משפחתית יותר – כלומר בכל בית אב יש מספר פרטים רב יותר מאשר במאסטר שף, כך יוצא שיותר בתים צופים במאסטר, אבל למרוץ יש יותר צופים.

 

סדרת הדוקו-אקטיביזם האזרח גואטה (כאן 11) הסתפקה ב-2.4% (84K).

 

'מה נסגר' (כאן 11) - 2.1%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) - 2.1%.

 

'אנשים' (קשת 12) - 11.7%, 'הצינור' (רשת 13) - 9.4%, 'נקסט' (קשת 12) - 9%, 'היום שהיה' (רשת 13) - 6.7%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) ניפקה 4.1%,

מול העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.7%.

 

רצועת 17-19:

קשת 12: חמש עם רפי רשף - 7.8%, שש עם עודד בן עמי - 9.1%.

רשת 13: החדשות עם יעקב אילון - 4.3%, שש עם אמנון לוי - 4.5%.

כאן 11: ערב ערב - 2%, קלמן וסג''ל - 2.2%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

ערב טוב עם גיא פינס (קשת 12) קיבלה 8.9%, ואחריה תכנית חיסכון (קשת 12) עם 9.6%.

לפני החדשות (רשת 13) הניבה 5%, ובהמשך ברקוד (רשת 13) עם 6.1%.

העולם היום (כאן 11) קיבלה 2.2%, בדיוק כמו גאולה ולונדון (כאן 11) אחריה. את הרצועה חתמה מהצד השני עם גיא זהר (כאן 11) עם 2.1%.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 12 קיבלה 15.5% (404K),

מול חדשות 13 שניפקה 8.5% (248K).

חדשות הערב (כאן 11) עם 4.4% (117K).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אלירן 22/07/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
    יש פה משהו לא אמין אני לא אהבתי לראות דה וויס העונה הזו אני מכור המירוץ לא הייתי רואה אני מחכה כבר לתוכנית הבאה ואני אחד שמכור לטלויזיה אפילו הדוח היומי אני צופה משהו לא אמין בנתוני רייטינג כאילו מישהו משלם שמה למישהו כדיי שייכתוב נתונים זה סתם חרטה כול מי שאני מדבר איתו ישר המירוץ למיליון או דה וויס עוד לא אמרו לי ראית נינג'ה את מי זה מעניין הכול מכור שמה עם הרייטינג
  • 5.
    המירוץ תכנית פח זבל 18/07/2019 21:22
    הגב לתגובה זו
    ירידה של 30 אחוז לעומת שבת. מה אתה מייחצן את רשת 13. תתעורר המירוץ מתרסקת
  • 4.
    למגיב מס' 1, צר לי אבל התאגיד פשוט לא שווה התייחסות. (ל"ת)
    A 18/07/2019 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 18/07/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    בלייב או באפליקציה בסמארטפון כך שאי אפשר למדוד זאת.
  • 2.
    כאן 11- ביזבוז של כסף וזמן לא יודעים לעשות טלוויזיה (ל"ת)
    11 18/07/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יש לנו טענות אליו 18/07/2019 10:44
    הגב לתגובה זו
    למה הוא ככה?
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.