פודקאסט

ערן ניר: "אומרים שאני קשוח, יש לי בעיית מיתוג שאני עובד עליה"

סמנכ"ל הקריאייטיב (המשותף) החדש של גיתם BBDO מדבר עם מירן פחמן על התקופה בבאומן, ניהול, המיתוג העצמי הלא מוצלח שלו, התבגרות, מנטליות חדשה בגיתם ועוד
כתבי אייס | (28)

פרק שישי בפודקאסט הפרסום EAR CATCHER של מירן פחמן עלה לאוויר, והשבוע מתארח ערן ניר, סמנכ"ל הקריאייטיב החדש (משותף) בגיתם BBDO ועד לא מזמן סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. על התקופה בבאומן וסיום דרכו במשרד, הבחירה של יוסי לובטון בעידן רגב ליורש ולא בו, המעבר לגיתם עם החיבור המוצלח, הפוטנציאל הרב וכל מה שצריך להשתנות בו, הפוזיציה של הניהול ומחירה, בעיית המיתוג העצמי שלו שלה הוא מודע, ההתבגרות האישית שלו ועוד. 

* לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

 

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    חומר למחשבה 27/07/2017 02:54
    הגב לתגובה זו
    גם הוא וגם פרסמן ענו למירן על השאלות המוזרות, שממשיך מצידו להציג תפיסות מיושנות משל היינו קופי עצלן שהשמש זורחת לו מהתחת בשנת 2002 בקשר בראל. במערכת היחסים משרד-לקוח, מירן עדיין שבוי ב"אנחנו והם" במקום להבין שהיום המשרדים הם דווקא הדינוזאור הכבד ואילו רבים מהלקוחות הם אלו שעושים הטמעות דיגיטליות פנימיות, מתקדמים הלאה ותוהים מדוע הם צריכים משרד פרסום שמשתרך אחריהם ומציע להם מדיה בעיתונות.
  • 19.
    נטלי 22/07/2017 20:32
    הגב לתגובה זו
    ערן ניר מוכשר בטירוף ובן אדם כיפי לבלות איתו במשרד! אז תמשיכו לקנא יש לכם על מה :-)
  • 18.
    חבר 20/07/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    מיתוג?!? אתה עובד במיתוג? בתוכנית הזאת הצלחת למתג את גיתם כמו משרד פח שמנסה להתחקות אחרי באומן. נזק חסר תקנה. כל כך מביך.
  • 17.
    קריאייטיב שמיאייטיב, בלוף הפרסום התפוצץ. מי עוד מפרסם? (ל"ת)
    אוויר חם 20/07/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
  • גיל 20/07/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
    פלאפון, תנובה, טרה, סלקום, טמבור, פועלים, לאומי, אל ג'י, מי עדן, נסיעות, תמי 4, יטבתה, מקדונלדס, שיכון ובינוי, שטראוס, שופרסל, רכבת ישראל, בזק, איקאה, קוקה קולה, גולדסטאר, טויוטה, סקודה, פז'ו, סוזוקי, וולוו ועוד כמה..
  • 16.
    לא מכיר אותו, אבל הוא דווקא נשמע מאוד נחמד (ל"ת)
    לא ערן ולא קשור לערן 20/07/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    תומר 20/07/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    מירן אהלן, מה למדתי כאן? שהיתה תקופה טובה בבאומן שבואמן עושים משהו טוב, מה ? איך? מה המטודולוגיה ? זה לא סוד צבאי תתעמקו בתוכן מעשיר מעניין אותנו לשמוע לא רק מנהלי קריאייטיב כי תכלס הם חוזרים על עצמם תעשיר אותנו באחרים -תביא מנכל"ים אנשי מדיה וכו וכו - תכנס לקרביים של העבודה שלהם ... זה מעניין
  • מירן פחמן 20/07/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    אני מנסה להוציא ולהבין מהאורחים מה זו עבודה טובה ואיך מגיעים אליה וגם להכיר אותם באופן אישי וללמוד עליהם ועל הקריירה שלהם. כרגע הפודקאסט מתעסק באנשי קריאייטיב (לא רק מנהלי קריאייטיב) אבל אני בהחלט חושב בעתיד להביא גם זויות נוספות של אנשים בתפקידים אחרים שידברו על קריאייטיב. שוב תודה רבה על הביקורת.
  • מורן 22/07/2017 20:28
    מענין איך הם רואים את העולם הפרסום של היום. לתחושתי יש המון ציניות
  • לא מירן. אל תעשה את זה. תשאיר מקום אחד נקי מאופורטוניסטים עם טייטלים (ל"ת)
    קסיוס קליי 20/07/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    השיר הוא חידוש של יזהר אשדות. אני היחיד שהגעתי עד הסוף? (ל"ת)
    קרדיט למוזיקאי הנכון 20/07/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ידוענית 20/07/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    מאשר על גדולת ערן
  • 12.
    לא מעניין. (ל"ת)
    אבטיפוס 20/07/2017 05:48
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    תומר 19/07/2017 23:53
    הגב לתגובה זו
    אתה תותח בין גלקטי ואני אוהב אותך
  • 10.
    עמית 19/07/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
    לך תדע מאיפה תגיע הסכין
  • 9.
    עידן 19/07/2017 20:28
    הגב לתגובה זו
    הרבה רגשי נחיתות
  • 8.
    צדיק אחד 19/07/2017 19:16
    הגב לתגובה זו
    שאפו עליו שהוא מודע לעצמו ועובד על לשפר את ההתנהגות שלו. צריך להיות בן אדם גדול כדי להודות בכך.
  • 7.
    ת.ג. 19/07/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    אין לך בעית מיתוג, יש לך בעיה אחרת: אתה פשוט בנאדם רע. רקוב מבפנים. נסה למתג מחדש את זה!
  • באומנית 19/07/2017 21:45
    הגב לתגובה זו
    בינוני(ת) שלא הצליח(ה) לעלות על הרכבת הנורא מהירה בבאומן. איפה ערן איפה את(ה) - זה כל הסיפור.
  • ת.ג. 20/07/2017 13:18
    באומנית יקרה, עם אנשים כאלה עדיף ללכת ברגל.
  • 6.
    רובוט 19/07/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    כל המלכים קשוחים בשבע הממלכות
  • הודור 20/07/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
    אם הוא היה במשחקי הכס הוא היה לא יותר מאשר רמזי סנואו
  • 5.
    מדבר לעניין. אחלה פודקסט (ל"ת)
    ניסים 19/07/2017 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קסיוס קליי 19/07/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    כרטיס ביקור של מכונה בקניון
  • 3.
    האיש עולב עולבים (ל"ת)
    יוסי 19/07/2017 16:11
    הגב לתגובה זו
  • אתה פחדן ואומלל (ל"ת)
    באומן 19/07/2017 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ארט 19/07/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים שארטים הכי טוחנים ובסוף נשארים אחרונים להרים את המצגות. הכי פחות מתוגמלים ולא הופכים למנהלי קריאייטיב כי הם כל הזמן עובדים על המחשב ואין להם זמן לפוליטיקות וכל החרא ולהסתחבק עם מנהלי לקוח ובוסים.
  • 1.
    מכיר את ערן 19/07/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    יש לו בעיית אופי מטונף, וזה הבדל גדול.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.