אלון הוכדורף וצור גולן
צילום: יח"צ

תקציב הפרסום של יגואר עובר ל-M&C SAATCHI

ההחלטה היא פועל יוצא של מדיניות בינלאומית של חברת האם JLR, לאיחוד יבואנים של מותגיה, יגואר ולנד רובר, המטופל גם הוא במשרד
משה בנימין |

משרד הפרסום M&C SAATCHI בבעלותם של אלון הוכדורף, צור גולן והרשת העולמית יחל לטפל בתקציב הפרסום של מותג הרכב יגואר. ההחלטה היא פועל יוצא של מדיניות בינלאומית של חברת האם JLR לאיחוד יבואנים של מותגיה, יגואר ולנד רובר. התקציב השנתי צפוי לעמוד על כ-5 מיליון שקלים. משרד הפרסום שטיפל במותג עד כה היה מקאן תל אביב

בספטמבר 2016 נבחרה "חברת המזרח" לשמש כיבואן המאוחד של שני מותגי הרכב ולאחרונה ב-1 באפריל 2017, עבר באופן הרשמי הייבוא של יגואר מחברת מאיר אליה. בהתאם לכך הוחלט להפקיד את הטיפול ב-2 התקציבים בידי M&C SAATCHI. 

במהלך השנתיים האחרונות השיקה יגואר שני דגמים חדשים המהווים הצהרת כוונות בינלאומית לגבי נוכחות בשני סגמנטים חשובים בשוק היוקרה: ה-XE שהושק בשנת 2015 נכנס לקטגוריית הפרימיום סדאן ומתחרה ישירות במרצדס סי קלאס, אאודי A3, וב-BMW סדרה 3. בשנת 2016 השיקה יגואר את ה-F-PACE רכב SUV שהכניס את המותג לקטגוריה בה למותג לא הייתה דריסת רגל עד כה - הפנאי שטח.

רמי וקסמן סמנכ"ל שיווק ומכירות חברת המזרח - JLR  ישראל: "אנו שמחים מאד על כך שנוסף על לנד רובר הצטרף אלינו יגואר וכעת אנו מחזיקים בשני מותגי פרימיום מרגשים ומיוחדים שאין דומה להם. בפנינו אתגר שיווקי להרים את יגואר למקום הראוי לו ובחרנו לאחד את הטיפול בשני המותגים במשרד פרסום אחד. M&C SAATCHI היו ויהיו שותפים שלנו להמשך בניית JLR ישראל כגורם משמעותי בשוק רכבי היוקרה הישראלי".

 

אלון הוכדורף מנכ"ל M&C SAATCHI תל-אביב: "אנחנו גאים על הזכות לצרף את מותג יגואר לנבחרת הלקוחות של המשרד שלנו. מדובר במותג רכב מיתולוגי בעל מוניטין בינלאומי רב ולכן האתגר הוא גדול ובעיקר מרגש. תודה לחברת המזרח על האמון ועל השותפות לדרך".

M&C SAATCHI שייך לרשת הפרסום העולמית M&C SAATCHI שהוקמה על ידי האחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י ב-1995. החברה היא רשת הפרסום העצמאית הגדולה ביותר בעולם ומונה כיום כ- 28 משרדים, ביניהם המשרד בישראל. על לקוחות הסניף הישראלי נמנים: לנד רובר, דלק-מנטה, רולדין, רב-בריח, ריקושט, מעבדות רפא ועוד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.