הקמפיין ל'מוצר ישראלי' עם זאבי נוגע בנקודה הנכונה
בשורה התחתונה: הקמפיין לעידוד הבחירה במוצר ישראלי מצליח לגבש גישה של win win, ובכך מצליח לפתוח את ליבו של הישראלי, שתמיד שואל למה זה כדאי לו, כלפי תוצרת הארץ.
אם נחזור לימי "לקנות כחול לבן", קשה מאד לשחזר את המוטיבציה לוותר על תוצרת חו"ל לטובת תוצרת הארץ רק על בסיס אידיאולוגי. ימי בניית הארץ כמכנה משותף חוצה אומה - חלפו. את מקומם תפסו ימי "כמו באמריקה", שיק צרפתי, טמפרמנט איטלקי ודייקנות שוויצרית. והרבה ציניות כלפי מי שקונה תוצרת ישראלית כמניע עקרוני.
אפילו את 'פרה אדומה' של עלית מנסה הפרסומת לדמות, ולו לרגע, לשוקולד בלגי, כדי להוכיח שהדעה הקדומה שיש לנו כלפי תוצרת הארץ לא תמיד מוצדקת, אבל הרי היא שם.
בימינו אנו, בניית הארץ הפך להיות ערך רגיש שמעיר נמרים ישנים, מלבה מחלוקות, ובוודאי שלא צפוי לסחוף את ההמונים, בסערה, בעקבותיו. ובכל זאת מצליח משרד התמ"ת למצוא את נקודת הכבידה הנכונה עליה מונף קמפיין רזה ומדויק לטובת העדפת מוצר ישראלי. צדק חברתי ולא בניית האומה הישראלית.
אנו נחשפים למוצר ששמו "ריבת תות". המוח שלנו שנצרב במהלך השנים להעדיף מותגי חו"ל כגון סנט דאלפור ("זה לא ברורררר?"), ישר מחכה לשמוע מאיזה שדה תותים בחבל בורדו או דיז'ון הגיעה הקונפיטורה המשובחת. הצלחה ראשונית זו של חדירה למקום הנהנתני - תועלתני, מייצרת קשב נאיבי שמאפשר לעבור במהירות למסר הבא: הריבה הזו טובה לכולנו.
היא מספקת עבודה לכל שרשרת היצור ממגדל התותים דרך עובדי המפעל וכלה במבקר האיכות ומעצב האריזה. בעידן הנוכחי ערך הקיימות והצדק החברתי משמש קרקע בטוחה ונכונה להעברת מסרים לאומיים. גיבור הסיפור אינה מדינת ישראל, העם העברי או האומה הציונית.
גיבור הסיפור הוא הצדק החברתי. כאידיאולוגיה, הוא מחובר לאידיאל אוניברסאלי יותר מאשר לאומה הישראלית, והקמפיין לא מבקש לעשות ממנה דראמה מיותרת. אבל, הקמפיין מצליח למצות בנקודה זו את הצלחתו.
נכון שאריק זאבי ממלא היטב את תפקיד הפרזנטור, ונכון שגג הסיום בו השחקנית שואלת אותו "רגע...אתה לא...?" והוא עונה לה "כבר לא" - הוא גג חינני, מתקתק ואפילו קצת עצוב, אבל הוא לא יותר חשוב מרעיון הריבה שטובה לכולנו. זה נכון שאריק זאבי גם הוא מעין 'מוצר ישראלי', ונכון שהוא לא מפריע ואפילו מוסיף גוון נעים לקליפ, אבל אפשר לומר, בזהירות, שאפשר היה לחסוך את עלות הסלב לטובת עוד כמה מקומות עבודה ישראליים בתעשיית הפרסומת, במיוחד שהקונספט טוב דיו גם בלעדיו.
ועוד משהו: ישראל היום ואלקטרה
הקליפ של העיתון ישראל היום לא באמת מסביר מדוע צריך לקרוא את העיתון ישראל היום. הניסיון לקחת בעלות על "מיהו ישראלי" אינו משכנע אותנו לקרוא ישראל היום יותר מאשר ידיעות או מעריב או הארץ (או 'סופהשבוע' - העיון החדש...).
ישראל היום
יותר מזה: אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא דומה דמיון מצמרר לקמפיין המזגנים של אלקטרה שבו תיאור הישראלי ואופן ההתמודדות שלו עם הקיץ עניינית ורלוונטית למוצר (מיזוג אוויר) ולמותג (אלקטרה - מוביל שוק ויכול להרשות לעצמו למקם את עצמו כאושיה ישראלית).
אלקטרה
- 1.רביב יצחקי 17/12/2012 06:41הגב לתגובה זולאורך שנים רבות ניתן היה לראות בחנויות באנגליה את השלט: British goods - British jobs.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.