הקמפיין ל'מוצר ישראלי' עם זאבי נוגע בנקודה הנכונה
בשורה התחתונה: הקמפיין לעידוד הבחירה במוצר ישראלי מצליח לגבש גישה של win win, ובכך מצליח לפתוח את ליבו של הישראלי, שתמיד שואל למה זה כדאי לו, כלפי תוצרת הארץ.
אם נחזור לימי "לקנות כחול לבן", קשה מאד לשחזר את המוטיבציה לוותר על תוצרת חו"ל לטובת תוצרת הארץ רק על בסיס אידיאולוגי. ימי בניית הארץ כמכנה משותף חוצה אומה - חלפו. את מקומם תפסו ימי "כמו באמריקה", שיק צרפתי, טמפרמנט איטלקי ודייקנות שוויצרית. והרבה ציניות כלפי מי שקונה תוצרת ישראלית כמניע עקרוני.
אפילו את 'פרה אדומה' של עלית מנסה הפרסומת לדמות, ולו לרגע, לשוקולד בלגי, כדי להוכיח שהדעה הקדומה שיש לנו כלפי תוצרת הארץ לא תמיד מוצדקת, אבל הרי היא שם.
בימינו אנו, בניית הארץ הפך להיות ערך רגיש שמעיר נמרים ישנים, מלבה מחלוקות, ובוודאי שלא צפוי לסחוף את ההמונים, בסערה, בעקבותיו. ובכל זאת מצליח משרד התמ"ת למצוא את נקודת הכבידה הנכונה עליה מונף קמפיין רזה ומדויק לטובת העדפת מוצר ישראלי. צדק חברתי ולא בניית האומה הישראלית.
אנו נחשפים למוצר ששמו "ריבת תות". המוח שלנו שנצרב במהלך השנים להעדיף מותגי חו"ל כגון סנט דאלפור ("זה לא ברורררר?"), ישר מחכה לשמוע מאיזה שדה תותים בחבל בורדו או דיז'ון הגיעה הקונפיטורה המשובחת. הצלחה ראשונית זו של חדירה למקום הנהנתני - תועלתני, מייצרת קשב נאיבי שמאפשר לעבור במהירות למסר הבא: הריבה הזו טובה לכולנו.
היא מספקת עבודה לכל שרשרת היצור ממגדל התותים דרך עובדי המפעל וכלה במבקר האיכות ומעצב האריזה. בעידן הנוכחי ערך הקיימות והצדק החברתי משמש קרקע בטוחה ונכונה להעברת מסרים לאומיים. גיבור הסיפור אינה מדינת ישראל, העם העברי או האומה הציונית.
גיבור הסיפור הוא הצדק החברתי. כאידיאולוגיה, הוא מחובר לאידיאל אוניברסאלי יותר מאשר לאומה הישראלית, והקמפיין לא מבקש לעשות ממנה דראמה מיותרת. אבל, הקמפיין מצליח למצות בנקודה זו את הצלחתו.
נכון שאריק זאבי ממלא היטב את תפקיד הפרזנטור, ונכון שגג הסיום בו השחקנית שואלת אותו "רגע...אתה לא...?" והוא עונה לה "כבר לא" - הוא גג חינני, מתקתק ואפילו קצת עצוב, אבל הוא לא יותר חשוב מרעיון הריבה שטובה לכולנו. זה נכון שאריק זאבי גם הוא מעין 'מוצר ישראלי', ונכון שהוא לא מפריע ואפילו מוסיף גוון נעים לקליפ, אבל אפשר לומר, בזהירות, שאפשר היה לחסוך את עלות הסלב לטובת עוד כמה מקומות עבודה ישראליים בתעשיית הפרסומת, במיוחד שהקונספט טוב דיו גם בלעדיו.
ועוד משהו: ישראל היום ואלקטרה
הקליפ של העיתון ישראל היום לא באמת מסביר מדוע צריך לקרוא את העיתון ישראל היום. הניסיון לקחת בעלות על "מיהו ישראלי" אינו משכנע אותנו לקרוא ישראל היום יותר מאשר ידיעות או מעריב או הארץ (או 'סופהשבוע' - העיון החדש...).
ישראל היום
יותר מזה: אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא דומה דמיון מצמרר לקמפיין המזגנים של אלקטרה שבו תיאור הישראלי ואופן ההתמודדות שלו עם הקיץ עניינית ורלוונטית למוצר (מיזוג אוויר) ולמותג (אלקטרה - מוביל שוק ויכול להרשות לעצמו למקם את עצמו כאושיה ישראלית).
אלקטרה
- 1.רביב יצחקי 17/12/2012 06:41הגב לתגובה זולאורך שנים רבות ניתן היה לראות בחנויות באנגליה את השלט: British goods - British jobs.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
