גיל מנדלזיס קפיטוליס
צילום: אייל טואג

עוד יוניקורן: קפיטוליס גייסה 110 מיליון דולר לפי 1.6 מיליארד דולר

החברה רוצה לאפשר לבנקים לעשות סוג של כלכלה שיתופית ביניהם כך שהם יוכלו להשתמש טוב יותר בהן שלהם ולהגביר יעילות. לדברי החברה, היא שיחררה עד היום 13 טריליון דולר שהיו בפוזיציות לא הכרחיות - מאז הקמתה גייסה החברה 280 מיליון דולר
נתנאל אריאל |

חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis), רוצה לאפשר לבנקים לרתק פחות הון, ופיתחה פלטפורמה שיוצרת סוג של כלכלה שיתופית בין הבנקים וחיבור בין בנקים וגופים פיננסים כדי לעשות אופטימיזציה אוטומטית של פעילות ההון שלהם. המשמעות היא למשל שמאז שהוקמה החברה היא הצליחה, לדברי החברה, לשחרר למעלה מ-13 טריליון דולר בפוזיציות לא הכרחיות ליותר ממאה גופים פיננסים. בצורה זו הבנקים וגופים פיננסים יכולים לשתף ביניהם פעולה ולהשתמש יותר טוב בהון שלהם ולהגביר את היעילות.

החברה גייסה 110 מיליון דולר בסבב D לפי שווי חברה של 1.6 מיליארד דולר, ומאז הקמתה גייסה 280 מיליון דולר. את הסבב הובילו Canapi Ventures,  9Yards Capital ו- SVB Capital והשתתפו המשקיעים הקיימים a16z, אינדקס וונצ'רס, סקויה קפיטל, S קפיטל, ספארק קפיטל, סיטי וסטייט סטריט.

על פי החברה, היא תשתמש בכספים שגויסו להמשיך בהתרחבות, גיוס לקוחות נוספים, פיתוח שירותים ומוצרים והגדלה של צוות עובדי החברה בישראל ובעולם.

עם הגיוס יצטרפו לדירקטוריון החברה ג'פרי גולדשטין, לשעבר תת שר האוצר האמריקאי ויועץ בכיר ל- Canapi Ventures, דן באלדי, שותף ב- Canapi Ventures, וג'ורג' אוסבורן, מייסד 9Yards שגם כיהן כשר האוצר בממשלת בריטניה. 

גיל מנדלזיס, מנכ"ל ומייסד קפיטוליס: "בשנתיים האחרונות החברה שילשה הכנסותיה, את מספר לקוחותיה והגדילה באופן ניכר את מספר עובדיה. זו רק ההתחלה מבחינתנו ואנו נמצאים עדיין בנקודת המוצא" לדבריו, מדובר בשוק ענק שכמעט ולא השתנה עשרות שנים. 

ג'ורג' אוסבורן: "התרשמנו מאוד ב-9Yards Capital מחברת קפיטוליס ומהחדשנות אותה היא מביאה למשימה המורכבת של הפיכת שוקי ההון ליעילים ובטוחים יותר".

חברת קפיטוליס מעסיקה 150 עובדים בתל אביב. היא הוקמה בשנת 2017 על ידי גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס, המכהן כמנכ"ל קפיטוליס, הינו המייסד לשעבר של חברת הפינטק טריאנה שנרכשה ע"י  ICAP ב-250 מ' ד'. גלוסר שימש בעבר כמנכ"ל 'תומסון רויטרס' וטלשבסקי היה סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריאנה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד