דאטהגן
צילום: יחצ

דאטהג'ן הישראלית גייסה 50 מיליון דולר

החברה שפועלת בתחום הדאטה הסינטטי עבור אפליקציות בינה מלאכותית בתחומי הראייה הממוחשבת, השלימה סבב גיוס הון B, שמביא את סך הגיוסים שלה ל-70 מיליון דולר
סתיו קורן |

דאטהג'ן (Datagen) הישראלית הפועלת בתחום הדאטה הסינטטי עבור אפליקציות בינה מלאכותית בתחומי הראייה הממוחשבת, השלימה סבב גיוס הון B בגובה של 50 מיליון דולר, בהובלת משקיע חדש Scale Venture Partners שמצטרף למשקיעים הקיימים TLV Partners, Viola Ventures ו-Spider Capital.  אנדי ויטוס, שותף ב-Scale VP מצטרף למועצת המנהלים של דאטהג'ן.

 

סבב הגיוס החדש מביא את סך גיוסי ההון של החברה להיקף של 70 מיליון דולר. ההון שגויס יסייע לחברה להמשיך לבסס את מעמדה בשוק הראייה הממוחשבת המתפתח. ראייה ממוחשבת, אחד מתחומי הצמיחה המהירים ביותר של הבינה המלאכותית, הפכה לתעשייה רחבת היקף שעמדה במבחני השוק. היא זקוקה לתשתית מתאימה שתאיץ את הפיתוח של הבינה המלאכותית ואת האפליקציות שיושקו בקרוב.

 

דאטהג'ן מעסיקה 85 עובדים בתל אביב ובניו יורק ובעקבות הגיוס תגייס עובדים נוספים  באופן רוחבי בכלל מחלקות החברה.

 

"עתה, כשמתחיל עידן חדש של למידת מכונה ממוקדת דאטה, פס ייצור של דאטה שניתן לשימוש עשוי להיות המרכיב המשתלם ביותר בתצרף של למידת מכונה", מסר אנדי ויטוס, שותף ב-Scale Venture Partners. "זו הסיבה שאנו משקיעים בדאטהג'ן שבנתה פתרון מקצה לקצה בתחום הראייה הממוחשבת שיקדם את תחום הבינה המלאכותית וישנה מהיסוד את האופן שבו מפתחים ובודקים אפליקציות ראייה ממוחשבת. ההשפעה הפוטנציאלית של הפתרונות של דאטהג'ן על מגוון רחב של אפליקציות היא מדהימה".

 

"הצורך בדאטה עוצמתי, עתיר ביצועים ובעל שונות גבוהה עתיד לצמוח בקצב אקספוננציאלי ככל שמתרבים ומתגוונים השימושים של ראייה ממוחשבת", מסר אופיר צוק (צ'קון), מייסד משותף ומנכ"ל דאטהג'ן. "המשימה שלנו היא לספק לכל צוות ראייה ממוחשבת את פתרון הדאטה הסינטטי האיכותי ביותר כדי להניע את תהליך הפיתוח של אפליקציות ה-AI שלהם. בעקבות גיוס ההון אנו ערוכים להאיץ את הצמיחה שלנו ולהסתער על השוק"

 

החברה נוסדה בשנת 2018 על ידי שני מומחי ראייה ממוחשבת אופיר צוק (צ'קון) וגיל אלבז במטרה להמציא מחדש את האופן שבו צוותי בינה מלאכותית ולמידת מכונה אוספים דאטה הנדרש לאימון רשתות של ראייה ממוחשבת. סימולטור הדאטה הייחודי של החברה (גרסה של דאטה סינטטי) מייתר את הצורך להפיק או לרכוש מספר מצומצם של תמונות דו-מימדיות ותלת מימדיות לפיתוח בינה מלאכותית בתחום הראייה הממוחשבת.

 

דאטהג'ן מובילה כיום את קטגוריית המוצרים דאטה כקוד (Data-as-code) שצוברת תאוצה כסטנדרט בתעשיית הבינה המלאכותית. דאטהג'ן מייתרת את הצורך לרכוש ולתייג דאטה באופן ידני - שלבים הצורכים היקף גדול מסוגו של זמן ומשאבים - ובכך היא מסייעת לצוותי הראייה הממוחשבת להביא לשוק במהירות גדולה יותר אפליקציות בתחומים מציאות מועשרת, משרדים חכמים, מערכות ניטור נהגים בתוך כלי רכב, אבטחה ביתית ועוד.

 

פורום חדש בתעשייה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד