אחת מקטלוג אוטו: סיטרואן ברלינגו

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: סיטרואן ברלינגו
שלומי פרידמן |

סיטרואן ברלינגושם מלא: סיטרואן ברלינגו
אחיות לפלטפורמה: פיג'ו פרטנר

מתחרות עיקריות: פיאט דובלו, פיג'ו פרטנר, פולקסווגן קאדי, פורד קונקט, רנו קנגו
 

כדאי לדעת עליו: סיטרואן הציגה את הדור הנוכחי של הברלינגו בשנת 2008, לאחר הצלחה נאה ביותר לדור הראשון שיצא לאור בשנת 1996. בעוד שהברלינגו המקורי התבסס על פלטפורמת ה-ZX העתיקה, החדש מאמץ את רצפת ה-C4 פיקאסו, כמו שרומז בסיס הגלגלים הארוך, העומד על 273 ס"מ. הדמיון בעיצוב לדגם היוצא ברור וקצת מסווה את פער המידות בין שני הכלים – הוא ארוך ב-24 ס"מ, רחב ב-9 ס"מ וגבוה ב-5.5 ס"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים ארוך רק ב-4 ס"מ, אולי כדי ללמד על שפע החוכמה שהיתה בתכנון המקורי. ההתבססות על הפיקאסו מחייבת גם המשך שימוש בקפיצי סליל מאחור בעוד חלק מהמתחרים עדיין משתמשים בסרן קשיח נטול עידון עם קפיצי עלים.
 
 

תא הנוסעים איכותי ומהודר מבעבר, כזה שמופנה לנוסעים ולאו דווקא לנהג (בעיקר בגרסאות המאובזרות), אולם לא ברמה של מיטב מכוניות הנוסעים. החלל הפנימי לא רק מהודר יותר אלא גם גדול יותר (בייחוד ברוחב). בסך הכל המרחב הפנימי אומנם לא רשם קפיצת מדרגה ביחס לדגם היוצא, אבל גם כך הוא מרווח מאוד, שופע תאי אחסון, ויחד עם תא מטען גדול ודלתות הזזה נוחות, הברלינגו הוא רכב טיולים קלאסי למשפחה.
מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 92 כ"ס, אינו פורץ דרך, אך הוא עושה את העבודה בצורה חלקה ונעימה יחסית. גם תפעול התיבה הידנית נוח למדי. ההגה החשמלי הקליל לא תמיד פרוגרסיבי מספיק, ונראה שנוחות הנסיעה פחות טובה מאשר בדגם הקודם. הברלינגו נוקשה יותר באופן מורגש, בייחוד בעיר שם הוא מקפץ על גבשושיות גדולות. ועדיין, ביחס לבני מינו עם קפיצי העלים הוא נעים למדי. כמובן שנוקשות המתלים משפרת את כושר ההעמסה, וכעת הברלינגו לא מרגיש רך וספוגי כאשר מטעינים בו סחורה כבדה.
 
 

בשנת 2012 עבר הברלינגו רענון קל וזכה לכמה נגיעות עיצוב בעיקר בחזית. בארץ הוא נמכר במגוון גרסאות: מולטיספייס עם 5 או 7 נוסעים, גרסת 5 מושבים פשוטה יותר עם מנוע מוחלש (75 כ"ס), וגרסת מקסי מוארכת ללא חלונות אחוריים ומקום לשני נוסעים מלבד הנהג.

כל מה שטוב: תא נוסעים, מרווח, שימושיות.
כל מה שרע: תנוחת נהיגה, נוחות עירונית, היגוי.
מה מקבלים: רכב מסחרי נעים ושימושי גם למשפחה.
גרסה נבחרת: 1.6 ליטר HDI בגרסת מולטיספייס קומפרט פאק (Multispace Comfort Pack)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.