סובארו WRX קונספט: יהלום כחול וידאו

היצרנית היפנית מציגה פירוש מודרני לאימפרזה טורבו
שלומי פרידמן |

סובארו WRX קונספט

סובארו מנצלת את תערוכת הרכב בניו-יורק על מנת לחשוף קדימון למי שצפויה להיות היורשת לסדרות הספורטיביות המוצלחות של דגמי האימפרזה. כפי שניתן להבין, רכב התצוגה מרמז על שפת העיצוב החדשה של סובארו עבור הדור הבא של ה-WRX, עם מראה חיצוני אגרסיבי וכוחני. לכך תורמים מרכב הסדאן, עם צללית נמוכה ורחבה בהשוואה לעבר, פנסי החזית בצורת 'עיניי נץ', קשתות הגלגלים הנפוחות אשר מאכלסות צמיגי דאנלופ בגודל 20 אינץ', דיפיוזר אחורי גדול ונגיעות שונות בצהוב רדיואקטיבי, כמו בכיתוב על השבכה הקדמית או בקצה האגזוזים. כאמור לאווירה הקרבית תורמים גם מידותיה של המכונית. אלו מספרות על אורך של 452 ס"מ, 189 ס"מ לרוחב וגובה המגיע ל-139 ס"מ. בסיס הגלגלים, גדול משל האימרפזה הנוכחית, עם 276 ס"מ.
 
 
 
כמובן, כשמדובר בשושלת ה-WRX, אי אפשר להתעלם ממסורת העבר, עם הצלחה מכובדת באליפות העולם בראלי (WRC), בעיקר באמצע שנות ה-90' בהן זכתה המכונית ב-3 תארים רצופים (אליפויות יצרן), ושימשה נהגים אגדיים כדגומת קולין מקריי וריצ'ארד בארנס. משום כך, בחרה סובארו בצבע כחול לרכב הקונספט, הנקרא כאן "WR Blue Pearl III" ומעניק מודרניזציה קלה למראה האייקוני של ה-WRX. כעת רק נותר לראות כיצד ייראה הדגם אם וכאשר יגיע לייצור סדרתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.