אחת מקטלוג אוטו: פולקסווגן פאסאט

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: פולקסווגן פאסאט
שלומי פרידמן |

פולקסווגן פאסאטשם מלא: פולקסווגן פאסאט
אחיות לפלטפורמה: סקודה סופרב
מתחרות עיקריות: אופל אינסיגניה, מאזדה 6, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פורד מונדיאו, פיג'ו 508

כדאי לדעת עליה: הדור השביעי של פולקסווגן פאסאט, אשר הוצג בשנת 2010, הגיע קצת יותר מ-5 שנים אחרי הופעת הדור הקודם ב-2005. מבחינות מסוימות אפשר להתייחס לדור החדש כאל מתיחת-פנים מקיפה ולא כדגם חדש מן היסוד שכן הפלטפורמה הבסיסית נותרה ללא שינוי וכך גם לגבי קווי העיצוב הכלליים. סה"כ הפאסאט צמחה ב-4 מ"מ אבל בזכות קיצור החרטום והארכת האחוריים היא נראית גדולה יותר. יש לציין כי במקביל הוצג דגם עבור ארה"ב בו השינוי משמעותי בהרבה, מכיוון שהוא מתבסס על הגרסה הסינית המוארכת, עם בסיס גלגלים שגדל ב-7.6 ס"מ.

מנגד מבחינה מכאנית נמצא שורה ארוכה של עדכונים. כל המנועים, לא פחות מ-10 במספר (כולל אחד הפועל על גז טבעי, ואחד רב-דלקי המותאם לפעולה עם תערובת אתנול) עברו אופטימיזציה, עם שיפורים בצריכת הדלק שמגיעים עד 18%. המנועים מוצעים בשילוב עם תיבת ה-DSG המוכרת של הקונצרן (רובוטית דו-מצמדית).
 
 
 
אולם, השינוי המשמעותי ביותר חל בתחום האבזור, מערכות העזר והבטיחות, אם כי רובו אינו רלוונטי אלינו: הרשימה כוללת בין היתר אפשרות לבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חדשה לזיהוי עייפות אצל הנהג, אופציה לפנסים ראשיים עם מערכת אור-גבוה אקטיבית, בקרת סטייה מנתיב משופרת, פתיחה אוטומטית של תא המטען על ידי זיהוי תנועה מתחת לפגוש האחורי, מערכת חניה אוטומטית ומערכת ניווט חדשה היודעת לזהות תמרורי מהירות. ההיצע המקומי כולל רק שני מנועים: בנזין 1.8 ליטר TSI המפיק 160 כ"ס ודיזל 2.0 ליטר TDI מסדרת ה-BlueMotion החסכונית עם 140 כ"ס. הפאסאט מציעה חבילה איכותית ואלגנטית, אך סובלת מיחס תמחור בעייתי מול שאר המתחרות המובילות בקבוצה.

כל מה שטוב: אבזור, ביצועים, תדמית ומוניטין.
של מה שרע: מחיר ביחס למתחרות.
מה מקבלים: מכונית מנהלים אלגנטית עם תג מחיר גבוה.
גרסה נבחרת: 1.8TSI ברמת אבזור קומפורטליין (Comfortline)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.