אחת מקטלוג אוטו: שברולט סילברדו

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: שברולט סילברדו
שלומי פרידמן |

שברולט סילברדושם מלא: שברולט סילברדו
אחים לפלטפורמה: GMC סיירה

מתחרים עיקריים: דודג' ראם, פורד F-350
 

כדאי לדעת עליו:
הסילברדו של שברולט משתייך למשפחת הטנדרים הגדולים, שבמשך שנים מובילה את מכירותיהן של יצרניות הרכב הגדולות באמריקה – ג'נרל מוטורס ופורד. מתחריו הישירים הם דודג' ראם ופורד F-350, כשהאחרון מוביל את דירוג המכירות בארה"ב, בזמן שהסילברדו שני לו ברשימה. לעומת זאת, בארץ המצב הפוך, כאשר הסילברדו מוביל בפער משמעותי כשבוחנים את טבלת המסירות של הטנדרים בגודל מלא. בדומה למתחריו, הוא מציע מימדים ענקיים, יכולת העמסה מרשימה, מנוע דיזל אימתני ודרישה לרישיון נהיגה בדרגה ג'. לארץ מגיעות שתי רמות גימור וגרסאות קבינה כפולה, קבינה וחצי ודאבל ג'אנט (ארבעה גלגלים אחוריים).

המנוע, עתיר ההספק (397 כ"ס) והמומנט, אינו מתקשה להניע את המסה המכובדת של הטנדר המגודל. זאת, לצד שילוב טוב עם תיבת ההילוכים מתוצרת 'אליסון', שמתגברת היטב על האתגר שבהעברת יותר מ-100 קג"מ אל הגלגלים, ועוברת בין ששת יחסי ההעברה באופן חלק ונעים. כיול המתלים נוטה לצד הרך של המשוואה, עם יכולת ריסון לא מרשימה, במיוחד כשהארגז מאחור ריק (אנחנו ניסינו לעשות איתו דריפטים). אבל רוב הזמן הנסיעה נעימה ונינוחה מאוד, עם בידוד רעשים טוב. למרות ההנעה הכפולה, מרווח הגחון הנדיב יחסית ותיבת העברה עם מצב Low, הסילברדו לא מיועד לשטח טכני. בין היתר, בגלל המשקל הרב, זוויות מרכב די שטוחות, כאשר גם הראות המוגבלת קדימה והמתלים הרכים לא מוסיפים. הוא ירגיש בנוח בעיקר בשבילים פתוחים ורחבים.
 
 
 
בסופו של דבר, הסילברדו הוא טנדר עבודה טוב ונעים, אך גדול ומסורבל יחסית. כל עוד בעליו יעשה בו שימוש בהתאם לייעודו, קרי העמסת מטענים ונסיעה בדרכים רחבות ידיים, יתגלה הסילברדו כשותף נאמן לדרך.

כל מה שטוב: מרחב פנימי, תא מטען ויכולת העמסה, מנוע מפלצתי, אבזור בגרסאות היקרות.
של מה שרע: צריכת דלק, התניידות עירונית צפופה, יכולת שטח, מחייב רישיון ג'.
מה מקבלים: טנדר חזק, מרווח וענק – המותאם לעבודה קשה.
גרסה נבחרת: LT אוטומטי 4X4 קבינה כפולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.