תרגיל בעיצוב למתקדמים: אלפא רומיאו גלוריה

מכונית קונספט-סאלון פרי שיתוף הפעולה של אלפא רומיאו ומכון העיצוב של טורינו
שלומי פרידמן |

Alfa Romeo Gloria Conceptבין שלל היפהפיות שהוצגו בתערוכת ז'נבה, ניתן למצוא גם רכב תצוגה של אלפא רומיאו שתוכנן בשיתוף עם מכון העיצוב האירופאי של טורינו (IED), ונחשף תחת השם 'גלוריה'.

במסגרת הפרויקט, השתתפו מטעם המכון 20 סטודנטים לתואר שני בעיצוב כלי רכב, אשר עבדו בצמוד למרכז העיצוב של אלפא רומיאו. מטרת המיזם הנה ליצור מכונית סאלון שתקלע לטעמם של שווקי אמריקה ואסיה, אליהם החברה האיטלקית שואפת להתרחב. הגלוריה היא תוצאה של תהליך המדמה רצף שלבי עבודה ממשיים ביצירת מכונית, החל משלב התדריך והמחקר לגבי ייעוד המוצר ופיתוחו, דרך מספר הצעות שונות לעיצוב באמצעות פיסול דגמי חימר בקנה מידה 1:4, וכלה בבחירת ההצעה הטובה והתואמת ביותר להגדרה הראשונית, ויצירת מודל שלה בגודל מלא.
 
 
 
בסופו של דבר, קרם הפרויקט עור וגידים, לכדי יצירת מכונית סאלון-ספורט באורך 470 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ, גובה בסך 132 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 290 ס"מ ארוכים. תחת חרטומה המוארך מיועדים להתאכסן מנועים מוגדשים בתצורת V6 או V8, שצפויים לספק ביצועים נאותים כמיטב המסורת.
 
על העיצוב האגרסיבי אחראים קווי אורך הנמתחים לכל צידה של המכונית, מהחזית ועד לאחוריים, וכן מכסה מנוע ארוך ובולט. עוד ניתן לציין בקדמת הרכב את הגריל המוכר של אלפא רומיאו, כמו גם את יריעות העור הבאות כמחווה לדגמים היסטוריים של החברה, אשר עשו שימוש ברצועות עור לסגירת תאי המטען והאחסון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.